Grupa ORLEN rozwija sieć własnych stacji w Europie

Kamil Kusier
Opracowanie:
Grupa ORLEN rozwija sieć stacji ORLEN w Europie
Grupa ORLEN rozwija sieć stacji ORLEN w Europie Adam Jankowski / Polska Press
Grupa ORLEN przejęła i rozpoczyna rebranding 79 stacji paliw na Węgrzech, funkcjonujących obecnie pod marką Lukoil. Ponadto koncern nabędzie do połowy 2024 roku 103 kolejne stacje paliw zlokalizowane na Słowacji i Węgrzech.

Wejście Grupy ORLEN na rynek węgierski oraz pozyskanie kolejnych stacji na Słowacji to efekt fuzji PKN ORLEN i Grupy LOTOS. Zgodnie ze strategią, do 2030 roku koncern będzie posiadał 3,5 tys. stacji pod marką ORLEN na co najmniej sześciu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, a udział stacji zagranicznych w całej sieci sprzedaży ma wzrosnąć z 37 proc. do 45 proc.

- Zgodnie z zapowiedziami, wzmacniamy naszą obecność na Słowacji, stając się jednym z czterech największych operatorów na tym rynku - mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN. - Rozszerzamy też sieć sprzedaży detalicznej o nowy rynek, Węgry, na którym jesteśmy już obecni w obszarze hurtowym. W efekcie realizowanej skutecznie ekspansji sieci sprzedaży zapewniamy bezpieczeństwo dostaw paliw i źródeł energii nie tylko w Polsce, ale też w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Nasze zaangażowanie i dobre rozpoznanie rynku pozwoli zaoferować nowym klientom w Europie najwyższej jakości produkty i usługi, zgodne z ich oczekiwaniami. Ze stacji pod marką ORLEN, klienci na Węgrzech będą mogli korzystać już od początku grudnia.

Jak czytamy w komunikacie spółki, koncern, w wyniku realizacji środków zaradczych związanych z przejęciem Grupy LOTOS, z początkiem grudnia br. stał się właścicielem 79 stacji na Węgrzech, na których w ciągu kilku dni logo Lukoil zostanie zastąpione marką ORLEN. W kolejnym etapie stacje będą dostosowywane do standardów sieci ORLEN.

Grupa ORLEN w ramach umowy z Grupą MOL docelowo przejmie 143 stacje na Węgrzech i 39 stacji na Słowacji. Przejęcie i rebranding pozostałych 64 stacji na Węgrzech będzie sukcesywnie realizowany do połowy 2024 roku.

Równolegle będzie toczył się rebranding 39 stacji na Słowacji, który zakończy się w połowie 2023 r. W efekcie marka ORLEN będzie obecna w sześciu krajach europejskich, gdzie kierowcy będą mogli zatankować na stacjach sieci ORLEN.

Po finalizacji transakcji koncern będzie posiadał łącznie na Węgrzech i Słowacji ponad 230 stacji. Grupa ORLEN będzie jednym z czterech największych graczy na obu rynkach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
1 grudnia, 20:14, Gość:

Jeee! Będą [wulgaryzm] na kasę nie tylko Polaków:D

popisał się rozumem odbytnik POspolity.........

Imbecylu zyski Orlenu zasilaja budżet Polski, wiem, że dla ciebie to za trudne do zrozumienia, bo jak widać jesteś medycznym przykładem, że bez mózgu tez mozna zyć hahahaha, i wreszcie sie zayeb na smierć

G
Gość
Jeee! Będą [wulgaryzm] na kasę nie tylko Polaków:D
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl