Karta Nauczyciela ma być zlikwidowana. Minister Przemysław Czarnek: zastąpi ją nowoczesny akt prawny

OPRAC.:
Adam Kielar
Adam Kielar
Minister Przemysław Czarnek chce likwidacji Karty Nauczyciela. Co proponuje wzamian?
Minister Przemysław Czarnek chce likwidacji Karty Nauczyciela. Co proponuje wzamian? Łukasz Kaczanowski / Polska Press
Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek zapowiedział, że Karta Nauczyciela zostanie zlikwidowana. W piątek w mediach społecznościowych odniósł się do protestu Związku Nauczycielstwa Polskiego w tej sprawie. Ogłosił, że Karta zostanie „zastąpiona nowoczesnym i właściwym dla państwa prawa aktem legislacyjnym, umacniającym status zawodowy”.

Karta Nauczyciela będzie zlikwidowana?

Likwidację ustawy Karta Nauczyciela minister edukacji i nauki zapowiedział w czwartek wieczorem w Sejmie w swoim wystąpieniu podczas debaty nad wnioskiem o wyrażenie wotum nieufności wobec jego, jako szefa MEiN.

– My chcemy zlikwidować Kartę Nauczyciela. Mamy to w swoim programie i będzie to robione zaraz na jesieni (...). Tak, Karta Nauczyciela musi zostać zlikwidowana – powiedział wówczas Czarnek.

W piątek do tej zapowiedzi odniósł się na Twitterze Związek Nauczycielstwa Polskiego i jego prezes Sławomir Broniarz.

„Zarząd Główny ZNP stanowczo protestuje przeciwko zapowiedziom likwidacji ustawy Karta Nauczyciela, która reguluje prawa i obowiązki nauczycieli zatrudnionych w publicznych samorządowych szkołach, przedszkolach i placówkach!” – brzmi wpis Związku Nauczycielstwa Polskiego.

„Czarnek zapowiada likwidacje Karty Nauczyciela. To droga do urynkowienia edukacji, do podziałów społecznych będących następstwem nierówności w dostępie do dobrej oświaty” – napisał z kolei Broniarz.

Odpowiedź ministra edukacji i nauki

W odpowiedzi na wpis prezesa ZNP minister edukacji i nauki napisał na Twitterze: „Likwidacja Karty Nauczyciela rodem ze stanu wojennego nie oznacza pustki. Zostanie ona zastąpiona nowoczesnym i właściwym dla państwa prawa aktem legislacyjnym, umacniającym status zawodowy i pozytywnie wpływającym na zwiększone i sprawiedliwe wynagrodzenia”.

ZNP na swojej stronie internetowej zamieściło także w piątek oświadczenie, w którym wyjaśnia, dlaczego jest przeciwne likwidacji ustawy Karta Nauczyciela.

Wskazano w nim, że Karta Nauczyciela jest swoistą konstytucją zawodową zawierającą określającą prawa i obowiązki nauczycieli, chroni edukację przed pełną komercjalizacją, czyli przed urynkowieniem zasad zatrudniania i wynagradzania nauczycieli oraz wyrównuje szanse edukacyjne: wszędzie – niezależnie od położenia i zamożności samorządu – nauczyciele muszą spełniać te same wymagania.

„Karta nie tylko nikomu nie szkodzi, ale wręcz przeciwnie – gwarantuje wysoką jakość nauczania, dlatego że ustawa zapewnia szkole i jej pracownikom pewną stabilizację pozwalającą im wykonywać swoje zadania niezależnie od koniunktury ekonomicznej i politycznej” – czytamy w oświadczeniu.

„Historia nauczycieli i nauczycielek w Polsce splata się z Kartą Nauczyciela, ustawą regulującą pragmatykę zawodową. Prababką dzisiejszej ustawy jest ustawa o stosunkach służbowych nauczycieli z 1926 roku, a obecnie funkcjonująca Karta jest jedną z najczęściej nowelizowanych ustaw w Polsce” – podano.

ZNP o Karcie Nauczyciela

Związek Nauczycielstwa Polskiego wylicza: Karta jest ustawą regulującą kwestie związane z warunkami pracy, wynagrodzeniem oraz określa kwalifikacje nauczycieli; Karta stanowi jedyny już dzisiaj właściwie w Polsce – zbiorowy układ pracy; Ustawa ta szczegółowo określa warunki pracy nauczycieli, ich obowiązki, prawa oraz precyzuje stopnie awansu zawodowego i wysokość wynagrodzenia nauczycieli; Karta wyrównuje szanse edukacyjne (wszędzie – niezależnie od położenia i zamożności samorządu – nauczyciele muszą spełniać te same wymagania); Dzięki Karcie wszyscy otrzymują podwyżki, mają zagwarantowane wynagrodzenie zasadnicze, określony czas pracy i mogą realizować awans zawodowy; Karta jest swoistą konstytucją zawodową określającą prawa i obowiązki nauczycieli; Karta Nauczyciela zapewnia nauczycielom stabilizację; Karta chroni edukację przed pełną komercjalizacją, czyli przed urynkowieniem zasad zatrudniania i wynagradzania nauczycieli; Wcześniejsze zapisy nie chroniły nauczycieli przed nadużyciami ze strony dyrektorów; Karta Nauczyciela wprowadziła pronauczycielskie rozwiązania.

Karta Nauczyciela określiła jednoznacznie czas pracy, w tym pensum dydaktyczne. Dała prawo do dodatków (stażowego, za pracę na wsi), prawo do funduszu zdrowotnego i socjalnego oraz nagród. Wprowadzała w szkołach rewolucję, jeśli chodzi o metody nauczania i warunki nauki dzieci. Karta nakładała na państwo m.in. obowiązek zapewnienia wiejskim szkołom wykwalifikowanych nauczycieli. Zagwarantowała każdemu nauczycielowi prawo do ‘swobody stosowania takich metod nauczania i wychowania, jakie uważa za najwłaściwsze spośród uznanych przez współczesne nauki pedagogiczne’. Określiła sposób doskonalenia i dokształcania nauczycieli. Nałożyła na dyrekcje szkół oraz organy nadzorujące konieczność zapewnienia nauczycielom i uczniom odpowiednich warunków do pracy i nauki” – czytamy w oświadczeniu.

„Dzisiejszą Kartę, od tej uchwalonej w 1982 r., dzielą lata świetlne – w ciągu 30 lat dokument był zmieniany ponad 60 razy. Najważniejsze przepisy oraz – co istotne – duch tej ustawy pozostały jednak niezmienione – to przekonanie o konieczności zapewnienia dzieciom bezpłatnej, świadczonej na wysokim poziomie oświaty przez stabilnych zawodowo nauczycieli” – podkreślono.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

Polecjaka Google News - Portal i.pl
od 16 lat

lena

Źródło:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 56

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
aaa
15 kwietnia, 08:26, były nauczyciel:

No nareszcie. Likwidacja karty nauczyciela to świetna wiadomość. Większość tutaj nie wie o czym pisze. Mało kto wie, że Karta Nauczyciela została wprowadzona przez komunistów w czasie stanu wojennego żeby zamknąć nauczycielom gęby i jako taka powinna dawno zniknąć. PostPZPRowski Związek Nauczycielstwa Polskiego z Broniarzem na czele, chce bronić Karty Nauczyciela? To śmieszne. Nieprzypadkowo w jedynej w Polsce szkole podstawowej w Łodzi, której organem prowadzącym jest wyżej wymieniony ZNP, nauczyciele są zatrudnieni i pracują z pominięciem Karty Nauczyciela. Taka ciekawostka. Trzymam kciuki żeby Czarnkowi się udało, po tylu latach istnienia tego patologicznego dokumentu jakim jest Karta Nauczyciela.

15 kwietnia, 9:39, eightstars:

Były, bo pewnie za słaby w uszach byłeś...

Ile dostałeś za wpis? Czy może to należy już do obowiązków członków zarządu Spółek Skarbu Państwa?

15 kwietnia, 10:13, były nauczyciel:

Nie możesz podważyć tego co napisałem, to próbujesz podważyć moją osobę choć nawet mnie nie znasz - to zwykła manipulacja z twojej strony. Odszedłem z nauczycielstwa, bo drażniła mnie infantylność i skostniałość tego środowiska. Teraz mam lepszą pracę i zarobki kilkukrotnie wyższe niż nauczyciele.

W SSP?

A
Ada
Widzę że minister Cz. Ostro wojuje z nauczycielami tylko musi pamiętać o wyborach a tym mocno zaszkodzi obecnie partii rządzącej. Po drugie ministrem się bywa a nie jest... Trochę pokory
i
ir_onia
14 kwietnia, 19:44, n.:

Czas na strajk, tym razem do skutku.

14 kwietnia, 21:32, ir_onia:

Malutkie pytanko:Czy strajkowałeś do skutku w latach 2011-2015, gdy podwyżki dla nauczycieli wynosiło 0% i rządziła koalicja POPSL?

14 kwietnia, 21:49, to znowu ja:

Nie, bo nie było inflacji. W związku z tym związki zawodowe nie organizowały strajków.

14 kwietnia, 22:10, Misia:

Dodawać nauczyciele,też nie potrafią? Zwrotu podatku nie widzieli?

15 kwietnia, 0:13, Malkosis:

2015 Miska pisia pisdo rządził już pis.

15 kwietnia, 08:43, ir_onia:

Pis rządził dopiero od października 2015 i dobrze pamiętam, że palcem w bucie jeszcze nie ruszył, a kodziarze już byli na ulicy i rzucali piach w szprychy.Tak się składa, że bardzo dobrze pamiętam te nauczycielskie kokosy, gdy rządziła szemrana ekipa z siedziba w Sowie.Na nic nie było mnie stać z wypłaty nauczycielskiej.Nul! Od 2015 roku moja sytuacja bardzo się poprawiła i stać mnie było np. na pomoc usamodzielniającym się dzieciom.Pomogłam im np. spłacić kredyty mieszkaniowe, w które wpędziła je ekipa Tuska.Do śmierci spłacałyby ten kredyt, a PiS stworzył możliwość zamiany kredytów frankowych na złotówki i udało się pozbyć moim dzieciom garba nabytego w roku 2008, 2012, gdy rządzili POgłębiacze koryt z POPSL cierpiący na wieczna stołkozę. Dobrze pamiętam nędzę nauczycielską z lat 2008-2015.Nikt mi kitu nie wciśnie, żaden Broniarz, który w tych latach siedział, jak mysz pod miotłą..!Teraz wielki obrońca nauczycieli.POlityk a nie związkowiec

15 kwietnia, 9:42, Człek:

Ale kłamstwa... Pomogłeś spłacić kredyty mieszkaniowe? Bitch, please... To ile jako belfer zarabiasz? 15 koła? Przy 3000 na rękę ledwo wystarcza na utrzymanie siebie, a co dopiero na pomoc w spłacie kredytów. I to jeszcze "dzieciom", a nie "dziecku". Pewnie wpis kopiuj-wklej z rozdzielnika partyjnego.

15 kwietnia, 10:38, ir_onia:

Możesz wierzyć i nie, ale taka jest prawda.Jestem oszczędna.Z trzynastek i z zaoszczędzonych kwot z poborów w latach 2015- 2021 ofiarowałam dzieciom po 50 tys. zł.Resztę oszczędzali przez 4 lata rzadów pisu oni sami. Brakująca kwotę czyli około po 50 tys. dołożyli rodzice połówek moich dwojga dzieci. Jedno miało do spłacenia 90 tys., a drugie 170 tys..Wszystko się zgadza.To tylko dzięki temu, że rządził PiS, bo wcześniej na to nie byłoby nas stać.Nie należę do PiSu. Teraz jestem już emerytowaną nauczycielka od dwóch lat i też nie narzekam, bo starcza mi na wszystko i jeszcze oszczędzam na dobre wczasy.I mi tu nie wyjeżdzaj z wklejaniem partyjnych wklejek, bo pisze o tym, co przezyłam

15 kwietnia, 20:20, Kasia:

O Matko!!!! Mogę wiedzieć w jakiej szkole Pani pracowała? Chcę pójść tam do pracy bo w obecnej szkole pracuję po 9 lub 10 godzin dziennie i nie mam 3800 na rękę po 15 latach pracy.

Proszę uprzejmie.Pracowałam w podstawówce, w klasach 1-3 i żadne tam 10 godzin dziennie.Normalnie w szkole etat, a reszta przygotowań w domu. Zaliczyłam nauczanie w Microsoft Teams , nauczanie hybrydowe i szczęśliwie dotarłam do emerytury. Podkreślałam, że jestem oszczędna. Może tu tkwi tajemnica, bo nie mam bogatego męża

K
Kasia
14 kwietnia, 19:44, n.:

Czas na strajk, tym razem do skutku.

14 kwietnia, 21:32, ir_onia:

Malutkie pytanko:Czy strajkowałeś do skutku w latach 2011-2015, gdy podwyżki dla nauczycieli wynosiło 0% i rządziła koalicja POPSL?

14 kwietnia, 21:49, to znowu ja:

Nie, bo nie było inflacji. W związku z tym związki zawodowe nie organizowały strajków.

14 kwietnia, 22:10, Misia:

Dodawać nauczyciele,też nie potrafią? Zwrotu podatku nie widzieli?

15 kwietnia, 0:13, Malkosis:

2015 Miska pisia pisdo rządził już pis.

15 kwietnia, 08:43, ir_onia:

Pis rządził dopiero od października 2015 i dobrze pamiętam, że palcem w bucie jeszcze nie ruszył, a kodziarze już byli na ulicy i rzucali piach w szprychy.Tak się składa, że bardzo dobrze pamiętam te nauczycielskie kokosy, gdy rządziła szemrana ekipa z siedziba w Sowie.Na nic nie było mnie stać z wypłaty nauczycielskiej.Nul! Od 2015 roku moja sytuacja bardzo się poprawiła i stać mnie było np. na pomoc usamodzielniającym się dzieciom.Pomogłam im np. spłacić kredyty mieszkaniowe, w które wpędziła je ekipa Tuska.Do śmierci spłacałyby ten kredyt, a PiS stworzył możliwość zamiany kredytów frankowych na złotówki i udało się pozbyć moim dzieciom garba nabytego w roku 2008, 2012, gdy rządzili POgłębiacze koryt z POPSL cierpiący na wieczna stołkozę. Dobrze pamiętam nędzę nauczycielską z lat 2008-2015.Nikt mi kitu nie wciśnie, żaden Broniarz, który w tych latach siedział, jak mysz pod miotłą..!Teraz wielki obrońca nauczycieli.POlityk a nie związkowiec

15 kwietnia, 9:42, Człek:

Ale kłamstwa... Pomogłeś spłacić kredyty mieszkaniowe? Bitch, please... To ile jako belfer zarabiasz? 15 koła? Przy 3000 na rękę ledwo wystarcza na utrzymanie siebie, a co dopiero na pomoc w spłacie kredytów. I to jeszcze "dzieciom", a nie "dziecku". Pewnie wpis kopiuj-wklej z rozdzielnika partyjnego.

15 kwietnia, 10:38, ir_onia:

Możesz wierzyć i nie, ale taka jest prawda.Jestem oszczędna.Z trzynastek i z zaoszczędzonych kwot z poborów w latach 2015- 2021 ofiarowałam dzieciom po 50 tys. zł.Resztę oszczędzali przez 4 lata rzadów pisu oni sami. Brakująca kwotę czyli około po 50 tys. dołożyli rodzice połówek moich dwojga dzieci. Jedno miało do spłacenia 90 tys., a drugie 170 tys..Wszystko się zgadza.To tylko dzięki temu, że rządził PiS, bo wcześniej na to nie byłoby nas stać.Nie należę do PiSu. Teraz jestem już emerytowaną nauczycielka od dwóch lat i też nie narzekam, bo starcza mi na wszystko i jeszcze oszczędzam na dobre wczasy.I mi tu nie wyjeżdzaj z wklejaniem partyjnych wklejek, bo pisze o tym, co przezyłam

O Matko!!!! Mogę wiedzieć w jakiej szkole Pani pracowała? Chcę pójść tam do pracy bo w obecnej szkole pracuję po 9 lub 10 godzin dziennie i nie mam 3800 na rękę po 15 latach pracy.

Ż
Żwirko
15 kwietnia, 13:42, Lady:

Chłop zrobiłby wielką przysługę dla ludzkości (uczniów, nauczycieli i rodziców) gdyby zrezygnował z ministerialnego stołka.

Ten chłop może sprawdziłby się w pracach polowych!

L
Lady
Chłop zrobiłby wielką przysługę dla ludzkości (uczniów, nauczycieli i rodziców) gdyby zrezygnował z ministerialnego stołka.
k
kontrolujący
A co z wypłatą wynagrodzeń "z góry". Czy pomimo 60 nowelizacji znajdzie się odważny, który terminy wypłat sprowadzi "na ziemię". Połowa wszystkich nieprawidłowości w zakresie pensji i zasiłków jest związana z regulacją z 1974 r.
R
Rodzic
14 kwietnia, 21:26, Rodzic:

Bardzo dobrze. Minimalna na podstawie mega premia za wyniki. Przychodzę na wywiadówkę w renomowanym LO a Pan nauczyciel, wychowawca zaczyna od tego że mało zarabia. Patrzę w plan lekcji a tam 22 godziny tygodniowo! Minus wakacje, ferie, święta, długie weekendy. Pan uczy WF więc raczej nie musi się przygotowywać. Sprawdzianów w domu też nie sprawdza

15 kwietnia, 9:27, Gość:

I na wycieczkę z twoim bombelkiem jeździ. 3 dni za free, przy pracy 24/7. O tym zapominasz. Sprawdziany bombelkowi też sprawdza, co nie? A wywiadówkę widziałeś w tym planie lekcji?

Ile dostałeś od czarnka za swój wpis? Trollu.

Troll nawet nie przeczytał, ale zarzuca trolowanie. Jakie sprawdziany sprawdza nauczyciel WF? O wywiadówce też napisałem.

i
ir_onia
14 kwietnia, 19:44, n.:

Czas na strajk, tym razem do skutku.

14 kwietnia, 21:32, ir_onia:

Malutkie pytanko:Czy strajkowałeś do skutku w latach 2011-2015, gdy podwyżki dla nauczycieli wynosiło 0% i rządziła koalicja POPSL?

14 kwietnia, 21:49, to znowu ja:

Nie, bo nie było inflacji. W związku z tym związki zawodowe nie organizowały strajków.

14 kwietnia, 22:10, Misia:

Dodawać nauczyciele,też nie potrafią? Zwrotu podatku nie widzieli?

15 kwietnia, 0:13, Malkosis:

2015 Miska pisia pisdo rządził już pis.

15 kwietnia, 08:43, ir_onia:

Pis rządził dopiero od października 2015 i dobrze pamiętam, że palcem w bucie jeszcze nie ruszył, a kodziarze już byli na ulicy i rzucali piach w szprychy.Tak się składa, że bardzo dobrze pamiętam te nauczycielskie kokosy, gdy rządziła szemrana ekipa z siedziba w Sowie.Na nic nie było mnie stać z wypłaty nauczycielskiej.Nul! Od 2015 roku moja sytuacja bardzo się poprawiła i stać mnie było np. na pomoc usamodzielniającym się dzieciom.Pomogłam im np. spłacić kredyty mieszkaniowe, w które wpędziła je ekipa Tuska.Do śmierci spłacałyby ten kredyt, a PiS stworzył możliwość zamiany kredytów frankowych na złotówki i udało się pozbyć moim dzieciom garba nabytego w roku 2008, 2012, gdy rządzili POgłębiacze koryt z POPSL cierpiący na wieczna stołkozę. Dobrze pamiętam nędzę nauczycielską z lat 2008-2015.Nikt mi kitu nie wciśnie, żaden Broniarz, który w tych latach siedział, jak mysz pod miotłą..!Teraz wielki obrońca nauczycieli.POlityk a nie związkowiec

15 kwietnia, 9:42, Człek:

Ale kłamstwa... Pomogłeś spłacić kredyty mieszkaniowe? Bitch, please... To ile jako belfer zarabiasz? 15 koła? Przy 3000 na rękę ledwo wystarcza na utrzymanie siebie, a co dopiero na pomoc w spłacie kredytów. I to jeszcze "dzieciom", a nie "dziecku". Pewnie wpis kopiuj-wklej z rozdzielnika partyjnego.

Możesz wierzyć i nie, ale taka jest prawda.Jestem oszczędna.Z trzynastek i z zaoszczędzonych kwot z poborów w latach 2015- 2021 ofiarowałam dzieciom po 50 tys. zł.Resztę oszczędzali przez 4 lata rzadów pisu oni sami. Brakująca kwotę czyli około po 50 tys. dołożyli rodzice połówek moich dwojga dzieci. Jedno miało do spłacenia 90 tys., a drugie 170 tys..Wszystko się zgadza.To tylko dzięki temu, że rządził PiS, bo wcześniej na to nie byłoby nas stać.Nie należę do PiSu. Teraz jestem już emerytowaną nauczycielka od dwóch lat i też nie narzekam, bo starcza mi na wszystko i jeszcze oszczędzam na dobre wczasy.I mi tu nie wyjeżdzaj z wklejaniem partyjnych wklejek, bo pisze o tym, co przezyłam

t
tyle
14 kwietnia, 22:04, Jaruś:

Jeżeli wybory wygra PiS to należy dostosować prawo oświatowe do potrzeb reżimu.

15 kwietnia, 08:16, tyle:

Nie masz pojęcia co to znaczy reżim. Reżim to był za komuny, kiedy rządzili rodzice i dziadkowie tych, których teraz w opozycji popierasz. Reżim to jest np. na Białorusi, Rosji albo Korei Północnej gdzie ludzie są aresztowani i skazywani za swoje przekonania i za wyrażanie zwykłych opinii. W Polsce na szczęście jest wolność, demokracja i praworządność, a najlepszy tego dowód jest taki, że możesz bez żadnych konsekwencji do woli wypisywać swoje głupoty publicznie w internecie, dopóki w oczywisty sposób nie łamiesz prawa.

15 kwietnia, 9:32, DDD:

Jeszcze podpisać trzeba się było "Jarosław Kłamczyński"

Zarzucasz kłamstwo? A wystarczy sprawdzić kilkoma kliknięciami w internecie, że to co napisałem jest prawdą. Karta nauczyciela - ustawa z dn. 26 stycznia 1982 ogłoszona i weszła w życie 1 lutego 1982 (stan wojenny) https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU19820030019 Szkoła Podstawowa Związku Nauczycielstwa Polskiego w Łodzi https://szkolaznp.edupage.org/ W powyższej szkole nauczyciele nie są zatrudnieni w oparciu o Kartę Nauczyciela, co też łatwo w necie sprawdzić kłamco.

b
były nauczyciel
15 kwietnia, 08:26, były nauczyciel:

No nareszcie. Likwidacja karty nauczyciela to świetna wiadomość. Większość tutaj nie wie o czym pisze. Mało kto wie, że Karta Nauczyciela została wprowadzona przez komunistów w czasie stanu wojennego żeby zamknąć nauczycielom gęby i jako taka powinna dawno zniknąć. PostPZPRowski Związek Nauczycielstwa Polskiego z Broniarzem na czele, chce bronić Karty Nauczyciela? To śmieszne. Nieprzypadkowo w jedynej w Polsce szkole podstawowej w Łodzi, której organem prowadzącym jest wyżej wymieniony ZNP, nauczyciele są zatrudnieni i pracują z pominięciem Karty Nauczyciela. Taka ciekawostka. Trzymam kciuki żeby Czarnkowi się udało, po tylu latach istnienia tego patologicznego dokumentu jakim jest Karta Nauczyciela.

15 kwietnia, 9:39, eightstars:

Były, bo pewnie za słaby w uszach byłeś...

Ile dostałeś za wpis? Czy może to należy już do obowiązków członków zarządu Spółek Skarbu Państwa?

Nie możesz podważyć tego co napisałem, to próbujesz podważyć moją osobę choć nawet mnie nie znasz - to zwykła manipulacja z twojej strony. Odszedłem z nauczycielstwa, bo drażniła mnie infantylność i skostniałość tego środowiska. Teraz mam lepszą pracę i zarobki kilkukrotnie wyższe niż nauczyciele.

C
Człek
14 kwietnia, 19:44, n.:

Czas na strajk, tym razem do skutku.

14 kwietnia, 21:32, ir_onia:

Malutkie pytanko:Czy strajkowałeś do skutku w latach 2011-2015, gdy podwyżki dla nauczycieli wynosiło 0% i rządziła koalicja POPSL?

14 kwietnia, 21:49, to znowu ja:

Nie, bo nie było inflacji. W związku z tym związki zawodowe nie organizowały strajków.

14 kwietnia, 22:10, Misia:

Dodawać nauczyciele,też nie potrafią? Zwrotu podatku nie widzieli?

15 kwietnia, 0:13, Malkosis:

2015 Miska pisia pisdo rządził już pis.

15 kwietnia, 08:43, ir_onia:

Pis rządził dopiero od października 2015 i dobrze pamiętam, że palcem w bucie jeszcze nie ruszył, a kodziarze już byli na ulicy i rzucali piach w szprychy.Tak się składa, że bardzo dobrze pamiętam te nauczycielskie kokosy, gdy rządziła szemrana ekipa z siedziba w Sowie.Na nic nie było mnie stać z wypłaty nauczycielskiej.Nul! Od 2015 roku moja sytuacja bardzo się poprawiła i stać mnie było np. na pomoc usamodzielniającym się dzieciom.Pomogłam im np. spłacić kredyty mieszkaniowe, w które wpędziła je ekipa Tuska.Do śmierci spłacałyby ten kredyt, a PiS stworzył możliwość zamiany kredytów frankowych na złotówki i udało się pozbyć moim dzieciom garba nabytego w roku 2008, 2012, gdy rządzili POgłębiacze koryt z POPSL cierpiący na wieczna stołkozę. Dobrze pamiętam nędzę nauczycielską z lat 2008-2015.Nikt mi kitu nie wciśnie, żaden Broniarz, który w tych latach siedział, jak mysz pod miotłą..!Teraz wielki obrońca nauczycieli.POlityk a nie związkowiec

Ale kłamstwa... Pomogłeś spłacić kredyty mieszkaniowe? Bitch, please... To ile jako belfer zarabiasz? 15 koła? Przy 3000 na rękę ledwo wystarcza na utrzymanie siebie, a co dopiero na pomoc w spłacie kredytów. I to jeszcze "dzieciom", a nie "dziecku". Pewnie wpis kopiuj-wklej z rozdzielnika partyjnego.

e
eightstars
15 kwietnia, 08:26, były nauczyciel:

No nareszcie. Likwidacja karty nauczyciela to świetna wiadomość. Większość tutaj nie wie o czym pisze. Mało kto wie, że Karta Nauczyciela została wprowadzona przez komunistów w czasie stanu wojennego żeby zamknąć nauczycielom gęby i jako taka powinna dawno zniknąć. PostPZPRowski Związek Nauczycielstwa Polskiego z Broniarzem na czele, chce bronić Karty Nauczyciela? To śmieszne. Nieprzypadkowo w jedynej w Polsce szkole podstawowej w Łodzi, której organem prowadzącym jest wyżej wymieniony ZNP, nauczyciele są zatrudnieni i pracują z pominięciem Karty Nauczyciela. Taka ciekawostka. Trzymam kciuki żeby Czarnkowi się udało, po tylu latach istnienia tego patologicznego dokumentu jakim jest Karta Nauczyciela.

Były, bo pewnie za słaby w uszach byłeś...

Ile dostałeś za wpis? Czy może to należy już do obowiązków członków zarządu Spółek Skarbu Państwa?

D
DDD
14 kwietnia, 22:04, Jaruś:

Jeżeli wybory wygra PiS to należy dostosować prawo oświatowe do potrzeb reżimu.

15 kwietnia, 08:16, tyle:

Nie masz pojęcia co to znaczy reżim. Reżim to był za komuny, kiedy rządzili rodzice i dziadkowie tych, których teraz w opozycji popierasz. Reżim to jest np. na Białorusi, Rosji albo Korei Północnej gdzie ludzie są aresztowani i skazywani za swoje przekonania i za wyrażanie zwykłych opinii. W Polsce na szczęście jest wolność, demokracja i praworządność, a najlepszy tego dowód jest taki, że możesz bez żadnych konsekwencji do woli wypisywać swoje głupoty publicznie w internecie, dopóki w oczywisty sposób nie łamiesz prawa.

Jeszcze podpisać trzeba się było "Jarosław Kłamczyński"

I
Iks
15 kwietnia, 00:34, Ehhhh:

Roszczeniowa kasta belfrowa, a nie nauczyciele. Prawdziwy nauczyciel nie uczy dla kasy, tylko dla idei. A ci tutaj mają dwa miesiące wakacji, ferie, święta państwowe i kościelne. Leżą przez prawie połowę roku i jeszcze za to podwyżki dostają. To porażające.

I za ideę kupuje ubrania swoim dzieciom... Co za debil takie dyrdymały pisze. Nie ma IDEI robi się dla PIENIĘDZY!

Wróć na i.pl Portal i.pl