Komisja Europejska zatwierdziła miliardowe wsparcie dla S6

Redakcja
Obwodnicą Koszalina i Sianowa kierowcy mają pojechać już w lecie tego roku. Zdjęcie lotnicze z początku budowy
Obwodnicą Koszalina i Sianowa kierowcy mają pojechać już w lecie tego roku. Zdjęcie lotnicze z początku budowy
Unia płaci za budowę S6. To pieniądze dla zachodniopomorskich odcinków, a nie na załatanie dziury na Pomorzu.

- Około 232 milionów euro z funduszu polityki spójności wesprze budowę ekspresowej drogi S6 - poinformowała Komisja Europejska w oficjalnym komunikacie. Dołączono do niego wypowiedź Coriny Cretu, unijnej komisarz ds. polityki regionalnej, która stwierdza, że finansowana przez UE droga w istotny sposób pobudzi wzrost gospodarczy, turystykę i handel w regionie. Przełoży się też na odczuwalną poprawę jakości codziennego życia mieszkańców i turystów, zapewniając bezpieczniejsze i szybsze połączenie między miastami.

Pieniądze nie są jednak żadnym nowym czy dodatkowym wsparciem. Decyzja Komisji jest tylko formalnym potwierdzeniem przyznanego już wcześniej dofinansowania.

- Które zostało przyznane wraz z podpisaniem odpowiednich umów z Centrum Unijnych Projektów Transportowych we wrześniu ubiegłego roku - tłumaczy Mateusz Grzeszczuk, rzecznik oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie i dodaje, że takie umowy GDDKiA ma też zawarte dla fragmentu od Goleniowa po Koszalin.

We wrześniu w Ministerstwie Rozwoju oprócz umów na zachodniopomorskie fragmenty S6 podpisano też te związane z realizacją odcinków S5, S2 i S7. Obecny podczas uroczystości ówczesny wicepremier Mateusz Morawiecki powiedział, że wartość tych inwestycji to w sumie 180 km nowych dróg za 11 mld zł, z czego 5 mld zł pochodzi z budżetu unijnego, a 6 mld zł to pieniądze z budżetu państwa. Morawiecki przyznał też, że realizowane inwestycje są niezwykle ważne, ponieważ mają potencjał udrożnienia ważnych kawałków regionalnych dróg.

Zgodnie z harmonogramem prace na obwodnicy Koszalina i Sianowa mają się zakończyć już w lecie tego roku. Z kolei poszczególne odcinki od Goleniowa do Kołobrzegu i dalej do Koszalina będą udostępnianie w marcu w pierwszym kwartale 2019 r.

Dłużej trzeba będzie czekać na zakończenie prac przy okrojonej wersji Trasy Kaszubskiej, która zamiast rozpoczynać się na obwodnicy Lęborka wystartuje w Bożym Polu Wielkim i połączy się z obwodnicą Trójmiasta. GDDKiA w Gdańsku znajduje się na etapie wyłaniania firm, które ją najpierw zaprojektują i wybudują drogę najpóźniej do 2023 r.

Dopiero po tym terminie ma być realizowana trasa między Lęborkiem przez Słupsk do Sianowa, na którą zabrakło pieniędzy w Programie Budowy Dróg Krajowych i Autostrad. Choć program zwiększono ze 107 mld zł do 135 mld, to zdaniem resortu infrastruktury i budownictwa na wszystkie zadania w nim zawarte potrzeba dodatkowych 65 mld zł. Resort o S6 między Lęborkiem a Słupskiem myśli też w kategoriach budowy ze środków prywatnych. Na takie cele jednak Unia nie daje pieniędzy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Komisja Europejska zatwierdziła miliardowe wsparcie dla S6 - Głos Pomorza

Komentarze 46

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
M
Po realizacji: Słupsk w strone Gdańska 50 km drogi gorszej, dalej dwa pasy, w strone Szczecina to samo. A Gdanszczanie do Szczecina i na odwrot 100 km gorszej drogi. Ja tu widze jakies poszkodowanie podroznych ze Szczecina i Gdanska a nagrodzenie podroznych ze Slupska. ....Po drugie, co to za super dwupasmowa droga szybkiego ruchu z pozostawionym po srodku 100 km starej waskiej drogi, czegos tu nie kumam, żadnej w tym logiki.
G
Gość

Za rządów PO najpierw budowano autostrady i drogi ekspresowe pomiędzy metropoliami. Kasę na S6a wygospodarowano potem.

G
Gość
W dniu 12.01.2018 o 16:41, Gość napisał:

Niestety, w czasie ośmioletnich rządów poprzedników trwały nieustanne przepychanki o przebieg trasy. Wielu wietrzyło interes i piętrzyło trudności dla konkurencyjnego przebiegu. Np pewnemu senatorowi odpowiadała trasa przez Łebę a innym przez Bornholm i tak latami, aż przyszedł Gajowy i powiedział "wała". Obecna ekipa to jak widać ma Pomorze w ... dolomitach i już nawet brak im frazesów o powołaniu nowego woj. czy też rekompensatach za tarczę w Redzikowie.

Dokładnie tak było.

 

Zawaliło sprawę  PO ulegając pewnemu senatorowi i ministrowi od zegarków , marnując cenny czas ,kiedy były możliwości i pieniądze, a teraz aktualna władza ma inne priorytety i jest "po ptakach"

G
Gość
W dniu 13.01.2018 o 12:41, gość napisał:

To jeszcze wyjaśnij, z czego wynika prawie 2-letnie opóźnienie w opracowaniu dokumentacji i wydaniu decyzji środowiskowej dla pomorskiego odcinka i jaki był w tym udział pewnego Senatora PO z Łeby? Dziwnym trafem, brat owego Senatora był kierownikiem biura ANR w Słupsku, więc o obrocie ziemią i nieruchomościami rolnymi w regionie słupskimi lęborskim, obaj Panowie mieli wiedzę dużą, bardzo dużą...

Tak właśnie! No ale prawda POkracznej jest zawsze inna a wszystko to wina pisiorów. Kabaret ciężko myślących.
G
Gość
W dniu 13.01.2018 o 11:59, taktak napisał:

Ty pisiorze, łże katoliku, urwo partyjna ... Jak można tak bezczelnie kłamać! W sprawie budowy S6 (droga krajowa, nie wojewódzka) decyzyjna jest wyłącznie administracja rządowa, a nie samorząd województwa pomorskiego.PIS po wygranych wyborach zrezygnował z budowy S6 w woj. pomorskim, oficjalnie z powodu braku środków, a naprawdę z powodu wstawienia do planu budowy dróg via carpatii we wschodniej Polsce (od granicy litewskiej do granicy południowej). Jednak za rządów PO Unia Europejska przyznała dofinansowania do budowy całości S6, więc Komisja Europejska oświadczyła, że oczekuje budowy całości S6. Rząd PIS wystraszył się utraty dofinansowania unijnego do już wybudowanych i teraz budowanych odcinków S6, więc wymyślili, że jako S6 wybudują drogę kaszubską do Gdańska (zamiast odcinka do Gdyni), wcześniej zaplanowaną jako odrębna droga. Nie chcieli PiSiory wybudować nam połączenia z Trójmiastem,  ale budować  MUSZĄ.

Trzeba być bardzo POturbowanym aby tak po chamsku wyzywać, maluczki człowieczku. Myślenie jest obce takiej POstaci.
g
gość

To jeszcze wyjaśnij, z czego wynika prawie 2-letnie opóźnienie w opracowaniu dokumentacji i wydaniu decyzji środowiskowej dla pomorskiego odcinka i jaki był w tym udział pewnego Senatora PO z Łeby? Dziwnym trafem, brat owego Senatora był kierownikiem biura ANR w Słupsku, więc o obrocie ziemią i nieruchomościami rolnymi w regionie słupskimi lęborskim, obaj Panowie mieli wiedzę dużą, bardzo dużą...

t
taktak

Ty pisiorze, łże katoliku, urwo partyjna ... Jak można tak bezczelnie kłamać!

 

W sprawie budowy S6 (droga krajowa, nie wojewódzka) decyzyjna jest wyłącznie administracja rządowa, a nie samorząd województwa pomorskiego.

PIS po wygranych wyborach zrezygnował z budowy S6 w woj. pomorskim, oficjalnie z powodu braku środków, a naprawdę z powodu wstawienia do planu budowy dróg via carpatii we wschodniej Polsce (od granicy litewskiej do granicy południowej). Jednak za rządów PO Unia Europejska przyznała dofinansowania do budowy całości S6, więc Komisja Europejska oświadczyła, że oczekuje budowy całości S6. Rząd PIS wystraszył się utraty dofinansowania unijnego do już wybudowanych i teraz budowanych odcinków S6, więc wymyślili, że jako S6 wybudują drogę kaszubską do Gdańska (zamiast odcinka do Gdyni), wcześniej zaplanowaną jako odrębna droga. Nie chcieli PiSiory wybudować nam połączenia z Trójmiastem,  ale budować  MUSZĄ.

G
Gość
W dniu 12.01.2018 o 09:49, Gość napisał:

Nie bredź. PO zrobiło dokumentację ,także dla naszego Słupskiego regionu. Przed zdaniem rządu, dokumentacja była wykonana. włącznie z uzgodnieniami środowiskowymi.

Nieprawda! Targowica POkraczna bez przerwy kluczyła wokół przebiegu trasy związanej z interesem ciągle zmieniającego się grona osób a także dodatkowych inwestycji drogowych związanych z gdanicą. Wtedy liczył się tylko interes osób związanych POkraczną. Gdyby tak się nie stało mielibyśmy w niedługim czasie połączenie ekspresowe ze Szczecinem i Gdańskiem. Nie mamy niestety nic do powiedzenia dopóki POkraczna będzie rządzić w naszym województwie. Szczęście, że Unia swoimi pieniędzmi nakazała ukończenie tej ekspresówki, która powinna już dawno istnieć – na pewno wcześniej niż wyznaczone przez Unię trasy dróg wschodniej Polski łączące północ z południem i wschód z zachodem Europy. Tyle prawdy.
s
sympatyk totalnych
W dniu 12.01.2018 o 09:49, Gość napisał:

Nie bredź. PO zrobiło dokumentację ,także dla naszego Słupskiego regionu. Przed zdaniem rządu, dokumentacja była wykonana. włącznie z uzgodnieniami środowiskowymi.

Pan po-seł się za tym wpisem ukrywa ?,a to nie jest prawda,no i  boi się jawności, a pisze bzdury jak zwykle.

k
kondonek
W dniu 12.01.2018 o 10:17, Benek napisał:

Zajebista S6. Zaczyna się w Gdańsku z przesiadką w Lęborku, potem długo, długo nic i znowu przesiadka w Sławnie , aż do celu w Szczecinie. Pisiorowa zemsta dla Słupskiej S6 .

Masz rację pisiorowa, z pisiorem do Las Vegas leci się wygodnie samolotem za twoje pieniądze. Dobrze być pederastą.

b
bolkowy
W dniu 12.01.2018 o 08:41, Gość napisał:

Powiększone granice miasta nie mają nic do tego, np. takie miasto Hongkong nie mogło powiększyć granic i rosło w dół i do góry każdy metr kwadratowy ziemi był warty fortunę. Jest tylko jeden warunek miasto musi mieć gospodarza a przede wszystkim mądrych mieszkańców.

Od tego trzeba zacząć ! ! Kto uczciwy i na poziomie podejmie jakiekolwiek rozmowy z POmyjowymi senatorem Kleiną, posłem Konwińskim, albo dziwadłem Biedroniem ? Miasto Słupsk dokad nie wyrzuci na zbity pysk tych dziwolągów, nie wyrzuci tych radnych, którym zależy tylko na psuciu opinii Słupska i na regularnej kasie wpływającej do ich kieszeni. Za wyjątkiem kilku radnych -  którym POmyjowokomusza sekta hamuje działanie przy wtórze niemądrych Słupszczan, którzy wybierają takich zarządzających miastem, którzy robią wszystko wg dawnego ruskiego okupacyjnego schematu PO, ZSL i SLD im gorzej w mieście - tym lepiej dla nich, tamta garstka radnych nie zdoła - mimo najszczerszych chęci niczego dobrego zrobić dla Słupska.Dokąd nie będzie w Słupsku durnych układzików i  normalnych, uczciwych zarządzających z którymi będzie można podjąć rozmowy dot.rozwoju   i dopóki mieszkańcy Słupska nie zmądrzeją i nie pogonią ze stołków wichrzycieli i pasożytów dotąd Słupsk będzie tak jak u Sowy przy ośmiorniczkach kolesie mówili h.. d..a i kamieni kupa. Jak na razie mądrych i gospodarnych nie widać, wolą siedzieć w gnoju jaki im fundują różne prymitywy zajmujący się genitaliami, kolorowymi szmatami i wyskrobanymi czarnymi macicami hołubiącymi bolszewickich patronów przywożonych z Gdańska.

s
stycjana
W dniu 12.01.2018 o 12:39, Fredek napisał:

Dlaczego Szczypińska w tej sprawie nic nie robi? Dlaczego jest tak bierna w sprawach naszego miasta? Może to zemsta PiS-u i Szczypińskiej na słupszczanach za Roberta Biedronia?

Lepiej zapytaj Konwińskiego z upadającej PO

G
Gość
Słupsk też ma lasy a nawet dwa z czego kawał gminy wyrąbała by być bliżej miasta. Miasto by na to nie pozwoliło.gdy powiększał się Koszalin były protesty, jak Opole to nawet głodowka i co nic. Granice powiększone, potencjał również.a u nas slupsk leci ale i region. Cieszą się tylko urzedncy których jest Full. Co dwa kilometry 3 urzędy gminę. Super
G
Gość
W dniu 12.01.2018 o 08:07, Polka II sortu napisał:

tak - nadal tak uważam gdyz od ponad dwoch lat to kacza ekipa dzieli kase i pomija Słupsk.

Ta kacza ekipa ma 50% poparcia Polaków,oczywiscie bez II sortu, ktorego jest kilka %

G
Gość

Niestety, w czasie ośmioletnich rządów poprzedników trwały nieustanne przepychanki o przebieg trasy. Wielu wietrzyło interes i piętrzyło trudności dla konkurencyjnego przebiegu. Np pewnemu senatorowi odpowiadała trasa przez Łebę a innym przez Bornholm i tak latami, aż przyszedł Gajowy i powiedział "wała". Obecna ekipa to jak widać ma Pomorze w ... dolomitach i już nawet brak im frazesów o powołaniu nowego woj. czy też rekompensatach za tarczę w Redzikowie.

Wróć na i.pl Portal i.pl