Kraków. Budowa północnej obwodnicy. Przekopany tunel już wyczyszczony

Piotr Rąpalski
Miesiąc temu drogowcy przebili tunel północnej obwodnicy Krakowa. Teraz pracują już nad jego wykończeniem. Zniknęły tony ziemi i już można wyobrażać sobie, że tędy pojadą samochody. Trzeba zrobić strop i płytę denną. Prace trwają.

Francuzom nie opłaca się pracować

od 16 lat

Zakres robót obejmuje budowę drogi ekspresowej S52 od węzła Modlnica do węzła Mistrzejowice długości około 12,50 km wraz z obiektami inżynierskimi, rozbudowę istniejącego węzła Modlnica, budowę węzłów Zielonki, Węgrzce i Batowice, budowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, budowę obwodu utrzymania drogowego wraz z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi, przebudowę istniejących dróg na bezkolizyjne z budowaną drogą ekspresową oraz inne roboty niezbędne do wykonania drogi ekspresowej S52.

Zaawansowanie prac związanych z budową północnej obwodnicy przekroczyło 50 procent. - Wszystko wskazuje na to, że w latach 2023 i 2024 inwestycja etapami zostanie oddana do użytkowania - informował niedawno Tomasz Pałasiński, dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Zakończenie prac związanych z budową północnej obwodnicy planowano na lipiec 2023 r. Wykonawca złożył jednak dokumenty w sprawie tzw. roszczeń, które mogą mieć wpływ na wydłużenie terminu realizacji inwestycji. Wykonawca wskazał, że prace geodezyjne przedłużyły się z uwagi na konieczność wykonania podziału nieruchomości pod drogę (często trzeba było szukać spadkobierców właścicieli, co było długotrwałe). Zwrócił także uwagę na to, że przedłużały się uzgodnienia projektów budowlanych z innymi instytucjami oraz badania archeologiczne. Pierwotnie wskazane było do badań archeologicznych 35 ha terenu. Jednak w trakcie badań konserwatorzy zabytków rozszerzali obszar podlegający przebadaniu aż do 74 ha.

Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl