Honda Civic VIII (2006 – 2011)
Honda Civic VIII – samochód osobowy należący do segmentu niższej klasy średniej, oficjalnie zaprezentowany w 2005 roku podczas targów we Frankfurcie. Kilkakrotny zdobywca nagród branżowych, w tym m.in. tytułu „Samochodu Roku” w Brazylii czy Irlandii.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,7/6): trzeszczące elementy wyposażenia, korozja na styku drzwi z dachem, problemy z klamkami w starych rocznikach.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 5/6):Uszkodzenia ekranu prędkościomierza.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 5,2/6).
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,7/6): Hałasujące odboje zawieszenia, zużycie łączników stabilizatora, szybkie zużycie amortyzatorów, problemy z łożyskiem kół.
Średnia ocena mechaników: 4,9/6
Audi A6 III (C6) (2004 – 2011)
Audi A6 III (C6) - samochód osobowy z segmentu wyższej klasy średniej; trzecia generacja Audi A6. Po raz pierwszy zaprezentowany podczas Paris Motor Show 2004. Rok później model uzyskał miano „Światowego Samochodu
Roku”.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 5,1/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,3/6): Awarie elektrycznego hamulca ręcznego (EPB).
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,9/6) Awarie koła dwumasowego w silnikach Diesla, awarie wtryskiwaczy, słaby i awaryjny silnik Diesla 2,0 l, pękające wałki rozrządu.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,3/6): Zużycie wahaczy, szybkie i nadmierne zużycie zawieszenia.
Średnia ocena mechaników: 4,7/6
Nissan Qashqai I (2007 – 2013)
Nissan Qashqai I - samochód osobowy typu crossover (segment C). Oficjalna prezentacja modelu miała miejsce podczas Paris Motor Show 2006. Sprzedawany także jako Nissan Dualis (Japonia, Australia) oraz CCUV (Chiny).
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,5/6) Korozja nadkola, drobna korozja nadwozia.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,7/6): Awarie podnośników szyb.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 5/6): Szybkie zużycie klocków hamulcowych.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,5/6): Zużycie stabilizatorów, niska trwałość sworzni wahaczy.
Średnia ocena mechaników: 4,7/6
Volkswagen Golf VI (2008 – 2013)
Volkswagen Golf VI - osobowy samochód kompaktowy (segment C), zaprezentowany podczas Paris Motor Show 2008. Rok później otrzymał tytuł „Światowego Samochodu Roku” oraz zajął trzecie miejsce w konkursie „Europejski Samochód Roku 2009”.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,9/6) Korozja nadkola, drobna korozja nadwozia.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,4/6): Słabe, łamiące się wiązki elektryczne.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,7/6): Rozciągające się łańcuchy rozrządu w silnikach TSI, pękające tłoki w silnikach benzynowych 1,4 TSI, awarie układu wtryskowego w Dieslu 1,6 TDI, problemy z zaworami EGR, awarie koła dwumasowego.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,7/6): Szybkie zużywanie się tylnych wahaczy.
Średnia ocena mechaników: 4,7/6
Audi A3 8P (2003 – 2013)
Audi A3 8P - samochód osobowy zaliczany do segmentu niższej klasy średniej. Na początku produkcji oferowany jedynie w wersji trzydrzwiowej. W sumie sprzedano około dwa miliony sztuk modelu.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 5,1/6) Korozja tylnej części drzwi.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,4/6): Problemy z czujnikami ciśnienia oleju, awarie czujników w układzie klimatyzacji, awarie zamków do drzwi.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,6/6): Wycieki oleju, awarie pompowtryskiwaczy i koła dwumasowego, awarie zacisków hamulcowych, problemy z wentylatorem chłodnicy.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,3/6): Szybko powstające luzy w zawieszeniu kół tylnych.
Średnia ocena mechaników: 4,7/6
Toyota Yaris III (2011 – obecnie)
Toyota Yaris – samochód osobowy z segmentu aut małych (B), od 2012 roku produkowany również w wersji hybrydowej. Model dwukrotnie przeszedł face lifting. W 2017 roku uzyskał pięć gwiazdek w ramach testów zderzeniowych Euro NCAP.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,1/6) Korozja podwozia.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,4/6): Problemy ze światłami awaryjnymi.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,9/6): Awarie świec, awarie hamulców, awarie sprzęgła, odkładanie się nagaru, wycieki oleju.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,8/6): Uszkodzenia łożyska kół, usterki zawieszenia (pękające sprężyny).
Średnia ocena mechaników: 4,6/6
Ford Fiesta VII (2008 – 2017)
Ford Fiesta VII – samochód osobowy zaliczany do segmentu aut małych. Pierwsza oficjalna prezentacja pojazdu miała miejsce w 2007 roku podczas IAA we Frankfurcie. W 2012 roku model przeszedł face lifting.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,3/6) Korozja układu wydechowego.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,4/6): Pojedyncze problemy z elektroniką.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,7/6): Awarie zaworu EGR, wycieki oleju spod uszczelki pokrywy zaworów, awaryjny układ hamulcowy.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,4/6): Zużycie amortyzatorów, korozja tylnego zawieszenia.
Średnia ocena mechaników: 4,5/6
Škoda Octavia II (2004 – 2013)
Škoda Octavia II – samochód osobowy klasyfikowany w segmencie niższej klasy średniej. Poddany liftingowi w 2009 roku. Zastąpiony przez trzecią, produkowaną do teraz generację pojazdu w 2013 roku.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,7/6): Korozja układu wydechowego.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,4/6): Pojedyncze problemy z elektroniką.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,5/6): Awarie zaworu EGR, wycieki oleju spod uszczelki pokrywy zaworów, problemy z rozrządem w silnikach 1,6 l.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,3/6): Awaryjny układ hamulcowy.
Średnia ocena mechaników: 4,5/6
BMW seria 1 (E81-E88) (2004 – 2011)
BMW Seria 1 (E81 - E88) - samochód kompaktowy z segmentu C. W latach 2004-2011 produkowane były modele: E81, E82, E87 oraz E88. Pojazd dostępny w trzech typach nadwozia: hatchback (3- i 5-drzwiowy), coupé i kabriolet.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 5/6): Korozja układu wydechowego.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,1/6): Pojedyncze problemy z elektroniką.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,3/6): Awarie zaworu EGR, wycieki oleju spod uszczelki pokrywy zaworów, problemy z rozrządem w silnikach benzynowych 1,6 l i Diesla 2,0 N47, awaryjny układ hamulcowy.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,3/6): Zużycie amortyzatorów, korozja tylnego zawieszenia.
Średnia ocena mechaników: 4,4/6
BMW seria 3 (E90-93) (2005-2012)
BMW Seria 3 E90 – samochód osobowy klasy średniej (segment D). Zwycięzca konkursu „Światowy Samochód roku 2006”. Dwa lata później model został poddany face liftingowi.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,7/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,9/6): Usterki elektryki (ogółem), awarie wycieraczek.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,3/6): Awarie rozrządu w silnikach Diesla, wycieki oleju, awarie kolektora wydechowego w silnikach Diesla.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,3/6): Zużycie wahaczy.
Średnia ocena mechaników: 4,3/6
BMW Seria 5 E60 (2003 – 2010)
BMW Seria 5 E60 – następca modelu E39. Samochód osobowy z segmentu E (wyższa klasa średnia). Produkowany w Niemczech, sprzedany w nakładzie niemal 8 milionów egzemplarzy.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,7/6): Korozja tylnego zawieszenia.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,9/6): Awarie elektroniki (ogółem), awarie czujników układu chłodzenia.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,4/6): Awarie łańcucha rozrządu w silnikach Diesla 2,0 N47, awarie turbosprężarki, awarie pompy paliwa.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,1/6): Szybkie zużycie wahaczy i tulei zawieszenia, awarie tylnych sprężyn, korozja tylnego zawieszenia.
Średnia ocena mechaników: 4,3/6
Opel Astra IV (J) (2009 – 2015)
Opel Astra IV (J) – samochód osobowy z segmentu C (klasa kompaktowa). Zdobywca trzeciego miejsca w konkursie „Europejski Samochód roku 2010”. Dwa lata później model poddano face liftingowi. Dostępny w trzech typach nadwozia: hatchback, sedan, kombi.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,6/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,8/6): Problemy z elektroniką (ogółem), awarie czujników wału korbowego.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,3/6): Problemy z cewką zapłonową, awarie rozrządu, awarie koła dwumasowego, awaryjna skrzynia 6-biegowa.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,2/6): Szybkie zużycie zawieszenia (głównie tuleje), problemy z łącznikami stabilizatora.
Średnia ocena mechaników: 4,2/6
Volkswagen Passat B6 (2005 – 2010)
Volkswagen Passat B6 - samochód osobowy plasowany w segmencie klasy średniej. Pierwsza oficjalna prezentacja modelu odbyła się w 2005 roku podczas Geneva Motor Show. Szóstą generację pojazdu sprzedawano w Chinach pod nazwą Volkswagen Magotan.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,4/6): Korozja elementów nadwozia.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,9/6): Awarie kostki stacyjki.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,1/6): Awaryjny tylny układ hamulcowy (EPB), awarie pompowtryskiwaczy, zużycie klocków hamulcowych, problemy z pompą oleju.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,4/6): Słabe zawieszenie (szczególnie przednie).
Średnia ocena mechaników: 4,2/6
Ford Focus III (2010 – obecnie)
Ford Focus III - samochód osobowy z segmentu niższej klasy średniej. Zadebiutował w 2010 w Detroit podczas targów motoryzacyjnych. W 2012 zdobył trzecie miejsce w plebiscycie „Europejski Samochód Roku”. Realizuje strategię „One Ford” - sprzedawany jest w tej samej wersji na całym świecie.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,3/6): Korozja drzwi, rzadziej: korozja innych części nadwozia.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,8/6): Awarie kostki stacyjki.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4/6): Awarie układu ogrzewania, awarie filtra cząstek stałych, aycieki oleju w silnikach Diesla, awarie układu wtryskowego, awarie pompy paliwowej.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,9/6): Luzy w tylnym zawieszeniu.
Średnia ocena mechaników: 4,0/6
Opel Meriva II (2010 – obecnie)
Opel Meriva II – samochód osobowy typu minivan (segment B), debiutujący podczas Geneva Motor Show 2010. Trzy lata później model poddano face liftingowi. Produkcję Opla Merivy II zakończono w 2017 roku, a jego następcą został miejski crossover Crossland X.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 3,7/6): Korozja (głównie tylnej klapy).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,2/6): Słabej jakości elektronika (ogółem).
- NAPĘD (Ocena mechaników: 3,9/6): Usterki przekładni kierowniczej, awarie wtryskiwaczy, awarie tylnych hamulców, problemy z uszczelką pod głowicą.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,1/6): Zużycie zawieszenia (szczególnie stabilizatorów).
Średnia ocena mechaników: 4,0/6
Volkswagen Polo V 6R (2009 – 2017)
Volkswagen Polo V 6R- samochód osobowy z segmentu B, oficjalnie zaprezentowany podczas Geneva Motor Show 2009. Rok później model otrzymał tytuły: „Światowy Samochód Roku” oraz „Europejski Samochód Roku”. Oferowany w dwóch typach nadwozia: hatchback (3- i 5-drzwiowy) i sedan.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,2/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,5/6): Uszkodzenia rozrusznika, awarie świateł.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 3,6/6): Uszkodzenia łańcucha rozrządu (wszystkie silniki benzynowe), awarie hamulców, pękające tłoki w silnikach benzynowych 1,4 l, awarie koła dwumasowego.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,1/6): Awarie mocowania stabilizatora, zużycie amortyzatorów.
Średnia ocena mechaników: 3,9/6
Ford Mondeo IV (2007 - 2014)
Ford Mondeo IV - samochód osobowy z segmentu klasy średniej, zaprezentowany po raz pierwszy podczas Paris Motor Show 2006. W 2007 roku nagrodzony przez „Top Gear” mianem „Samochodu Roku”. Zdobywca trzeciego miejsca w plebiscycie „Europejski Samochód Roku 2008”.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 3/6): Korozja nadwozia, korozja podwozia.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,4/6): Słaba elektryka (ogółem), awarie czujników.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,3/6): Awarie pomp wtryskowych, problemy z układem paliwowym, awarie koła dwumasowego w silnikach Diesla, awarie automatycznej skrzyni biegów.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,8/6): Słabe tylne zawieszenie.
Średnia ocena mechaników: 3,6/6
Renault Mégane III (2008 – 2016)
Renault Mégane III - samochód osobowy z segmentu C (niższa klasa średnia), debiutujący podczas Paris Motor Show 2008. Model dwukrotnie poddawany był face liftingowi: w 2012 i 2013 roku.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,2/6): Korozja tylnej belki zawieszenia, nieszczelne kierunkowskazy.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 2,7/6): Awarie czujników ABS.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 3,5/6): Częste wycieki oleju, awarie turbosprężarki, awarie hamulców tylnych.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,5/6): Zużycie elementów wahaczy, luzy w zawieszeniu tylnych kół.
Średnia ocena mechaników: 3,5/6
Renault Scénic III (2009 – 2016)
Renault Scénic III – samochód osobowy typu minivan, zaprezentowany podczas Geneva Motor Show 2009. Typ nadwozia: 5-drzwiowy minivan. W 2013 model poddano face liftingowi.
Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,3/6): Korozja układu wydechowego.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 2,6/6): Bardzo słaba elektronika (ogółem), awarie wycieraczek.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 3,6/6): Awarie turbosprężarki* w silnikach Diesla, wycieki oleju, problemy z wtryskami w silnikach Diesla.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,5/6): Słabe zawieszenia (głównie tylne).
Średnia ocena mechaników: 3,5/6
POLECAMY RÓWNIEŻ PAŃSTWA UWADZE:
Kupujesz samochód? Te modele do 10 tys. zł polecają mechanicy. Które auto jest najmniej awaryjne?

Używane auto za 10-20 tys. zł. Te są najmniej awaryjne [LISTA]

Kupujemy samochód w przedziale 20-30 tys. zł. Te auta są najmniej awaryjne

Zobacz również: Największe i najbardziej luksusowe coupe od Mercedesa zostało odświeżone. Nowa S-klasa to pokaz możliwości marki
Źródło:TVN Turbo
