Według specjalistów z serwisu "Polityka w sieci" zeznania szefa PiS przed komisją były numerem 1 wywołującym największe zaangażowanie internautów 15 marca w Polsce.
- Kaczyński z 40% sentymentem komentarzy pozytywnych (największy od 2019 roku). Przewodnicząca Magdalena Sroka z największym sentymentem negatywnym. Największe zainteresowanie dotyczy posła Zembaczyńskiego w kontekście naleśnikarni - podkreśla w swoim wpisie na X "Polityka w sieci".
Z danych serwisu wynika, że zasięg tematu komisji w sieci wyniósł 35 mln. - Oznacza to, że minimum średnio każdy użytkownik w Polsce mógł wyświetlić dziś komunikat o Kaczyńskim 1,2 razy na swoim telefonie - podkreślono.
Widowisko i polityczne show
Zdaniem prof. Agnieszki Kasińskiej-Metryki z Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach pracę zarówno tej, jak i innych komisji, cechuje nie to, do jakich ustaleń prawnych dochodzi, ale jaką rolę wizerunkową odgrywa.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!
„Komisje to rodzaj widowiska, show politycznego i w okresie przedwyborczym jest to narzędzie bardzo silnego oddziaływania na emocje wyborców. Szczególnie kiedy mamy postać tak sztandarową, jak dzisiaj, to zaangażowanie elektoratu rośnie. Jeśli pojawiają się emocje, to rola polityczna wybija się na pierwszy plan” – powiedziała PAP prof. Kasińska-Metryka.
Ekspertka zwróciła uwagę, że choć wybory samorządowe rządzą się swoimi prawami i dotyczą spraw lokalnych, to w obecnej sytuacji „kampanie polityczne się przenikają i tworzą pewien spójny obraz”, a kluczowe jest to, gdzie „mocniej dociśniemy”, aby zdobyć uwagę elektoratu.
Dziennikarze krytykują komisję
Wielu dziennikarzy i ekspertów źle oceniło pracę przewodniczącej komisji Magdaleny Sroki, posłanki Trzeciej Drogi.
"Nie radzi sobie z przewodniczeniem komisji" - napisała Joanna Miziołek z "Wprost".
"Komisja śledcza ds. inwigilacji zmierza ku wizerunkowej przepaści" - stwierdził Jacek Gądek z Gazeta.pl.
Źródło: PAP, X, gazeta.pl
