Łodzianin swój tramwaj znalazł na działkach. Wagon z lat trzydziestych był marniejącą altanką. Pan Tomasz go odnowił, skończył kurs motorniczego i dostał zgodę na korzystanie z miejskich torów.
Łodzianin jeździ do sklepu własnym tramwajem [ZDJĘCIA+FILM]
ab/TVN24
Tomasz Adamkiewicz z Łodzi do sklepu po bułki jeździ własnym tramwajem. Na użytkowanie miejskich torów dostał zgodę od miasta. A gdy Łódź jest zakorkowana, po torach jeździ się szybciej.
Podaj powód zgłoszenia
L
Tylko pudło jest od Sanoka! Podwozie czyli wózek jest od wagonu typu
Konstal 5N a tam są silniki o mocy 2x60kW... Pantograf tez jest od tramwaju 5N!
Konstal 5N a tam są silniki o mocy 2x60kW... Pantograf tez jest od tramwaju 5N!
o
Wielki szacun dla Pana Tomasza. Kolejny uratowany zabytek i do tego sprawny. No i sam człowiek "pozytywnie zakręcony"! Niejako na marginesie wyrazy uznania również dla urzędników łódzkich..wydanie decyzji zapewne nie było łatwe i wymagało pozytywnego myślenia! Więcej takich informacji poproszę, coś jednak się w Łodzi udaje..
r
Jak najbardziej popieram i jestem pełen podziwu dla tego Pana który ma piękną pasje i przekazuje nam w ten sposób kawałek historii.Szerokosci i prostych torów Panie Tomaszu:)
K
Wagonów Sanok jest w tej chwili jak na lekarstwo, a tych zadbanych jeszcze mniej. MPK i ZDiT za "cenę" jazdy po ulicach Łodzi zdobyło sobie praktycznie darmowy dodatkowy zabytkowy środek promocji. Gdyby MPK-Łódź chciałoby taki wagon odkupić, straciłoby fortunę na zakup, eksploatację i konserwację.
Naprawdę, nie krytykujcie tego, że raz kiedyś Sanok wyjedzie na ulice Łodzi, bo nie dość że miło popatrzeć na taki tramwaj, to koszty relatywnie do zysków są niewielkie.
Naprawdę, nie krytykujcie tego, że raz kiedyś Sanok wyjedzie na ulice Łodzi, bo nie dość że miło popatrzeć na taki tramwaj, to koszty relatywnie do zysków są niewielkie.
I
Te tory na 5 fotce to jak falbaneczki od dziecięcej spódniczki wyglądają...
P
... tylko gdzie parkuje?
g
Bez komentarza!
g
Obliczenia byłyby prawdziwe gdyby cały czas była pobierana maksymalna moc. A tak jest tylko przy maksymalnym przyspieszeniu. Potem tramwaj jedzie na wybiegu ewentualnie w minimalnym stopniu pobiera energię potrzebna do zrównoważenia oporów ruchu. Myślę ,ze MPK z tego powodu nie zbiednieje a taki tramwaj na torach stanowi pewna atrakcje. A że sam kiedyś powoziłem tramwajami typu N to wiem ,że tramwaje te sa bardzie wymagające dla motorniczego niż te najnowoczesniejsze , prowadzone dżojstikiem.
j
czy dzisiaj jest 1 kwietnia ???
E
Wg Wikipedii ta wersja tramwaju Sanok ma 2 silniki o mocy 33 kW czyli pobieraja one razem 66 kW. Przy pelnej mocy oznacza to, że minuta ich pracy to 1/60 x 66 = 1,1 kWh czyli ok. 0,70 zł wg cen dla zwykłych odbiorców (a godzina to juz 42 zł). Tak w uproszczeniu. I MPK za darmo pozwala korzystać panu Tomaszowi z energii elektrycznej?
Jak juz coś piszecie to do konca, bo na razie wygląda to na "sensację" z Onetu czy "Faktu"
Jak juz coś piszecie to do konca, bo na razie wygląda to na "sensację" z Onetu czy "Faktu"
Musieli by wykonać jakąś pracę. To już lepiej sprzedawać kondony na Lublinku z dzikim logo miasta.
A
To jest wątek dotyczący artykułu Łodzianin jeździ do sklepu własnym tramwajem [ZDJĘCIA+FILM]
p
A po drugie śniadanie lata samolotem.
j
jwwww
K
Ciekawe kto za to płaci? Za korzystanie z infrastruktury+energię elektryczną? Chyba że ten Pan ma abonament w MPK ;-)