Firma Dadelo sporządziła raport na temat rowerów publicznych w Polsce. Pod lupę wzięła 24 systemy. Okazało się, że Łódź wypadła całkiem nieźle. Wyprzedziła ją tylko Warszawa i o włos Lublin.
W Łodzi dobrze wypadło rozmieszczenie stacji i ich ilość, średnio- ceny i opłaty inicjalne.
Wiele jest też do zrobienia. Są miasta, w których wypożyczenie roweru jest dużo tańsze niż w Łodzi, a także takie, w których można jeździć dłużej, także zimą.
W Łodzi brakuje też dodatkowych opcji. Nie ma rowerków dla dzieci, ani lubianych w innych miastach tandemów czy rowerów elektrycznych. Takie udogodnienia są szczególnie cenne, bo mało osób chce sobie kupić na własność np. tandem.
Zobacz w galerii na co mogą liczyć użytkownicy rowerów publicznych w innych miastach i które rzeczy należałoby pilnie poprawić.
Zobacz też: Rozbudowa Łódzkiego Roweru Publicznego - wypowiedź Prezydenta Łodzi Hanny Zdanowskiej