Podkreślono, że o wyborze firmy Bolt zdecydowały m.in. wdrożone zmiany oraz nowe rozwiązania bezpieczeństwa, które oferuje aplikacja. Dodano, że jest to istotne, ponieważ Lotnisko Chopina w tym roku ma po raz pierwszy w 90-letniej historii portu ma obsłużyć powyżej 20 mln pasażerów.
Poinformowano również, że na lotnisku do dyspozycji pasażerów będą specjalnie przeszkoleni agenci oznaczeni logotypem firmy Bolt. Mają pomagać pasażerom m.in w zainstalowaniu aplikacji lub znalezieniu miejsca odbioru pojazdu. Dodano, że informacje te będzie można uzyskać też w jednym z dwóch punktów informacyjnych Bolt. Przekazano również, że na terenie lotniska będą znajdować się dwa oznaczone miejsca odbioru, gdzie kierowcy będą podjeżdżać po pasażerów.
"Cieszymy się, że Bolt dołączył do grona rekomendowanych przez Lotnisko Chopina przewoźników świadczących usługi przewozu pasażerów. Dzięki naszemu partnerowi poszerza się oferta dla podróżnych, co jest szczególnie ważne przed startującym sezonem wakacyjnych wyjazdów" – powiedziała rzecznik prasowy Lotniska Chopina Anna Dermont, cytowana w komunikacie. "Głęboko wierzę, że w ten sposób wychodzimy naprzeciw potrzebom wszystkich osób podróżujących z Lotniska Chopina turystycznie i służbowo. Dzięki naszym działaniom (...) użytkownicy mogą liczyć na sprawny i wygodny transport z Lotniska - przekazał z kolei country manager Bolt w Polsce Paweł Kuncicki.
ZOBACZ TAKŻE: Strefa Czystego Transportu w Warszawie. Nowe zasady wjazdu do stolicy od 1 lipca 2024
Bolt jest trzecim rekomendowanym przewoźnikiem na Lotnisku Chopina, wcześniej były to ELE Taxi i Uber.
Współpraca Uber z Lotniskiem Chopina trwa nieprzerwanie od lipca 2022 roku i od początku usługa cieszy się ogromną popularnością wśród użytkowników. Już ponad 2 miliony pasażerów ze 123 krajów skorzystało z usług Uber Airport oraz Uber Airport Van. Oprócz uruchomienia specjalnych dwóch produktów dla Lotniska Chopina, w ubiegłym roku uruchomiliśmy funkcję PIN, dzięki której pasażerowie nie muszą czekać na przyjazd taksówki, lecz mogą wsiąść do pierwszego auta w kolejce. Tym sposobem Warszawa stała się pierwszym lotniskiem w Europie i czwartym na świecie, gdzie pasażerowie mogą korzystać z takiego rozwiązania - komentuje Iwona Kruk, rzeczniczka Uber Polska.
Lotnisko Chopina w Warszawie to największy port lotniczy w Polsce. W 2023 r. port obsłużył 18,5 mln pasażerów, a w całym 2024 r. - według prognoz - odprawi 20,5 mln pasażerów, czyli około 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Stołeczne lotnisko ocenia, że po raz pierwszy w historii przekroczy barierę 20 milionów osób odprawionych w ciągu 12 miesięcy.
Źródło:
