Można budować "siódemkę" od Tarczyna do Lesznowoli, wojewoda mazowiecki wydał zezwolenie na kolejny odcinek "ekspresówki" do Warszawy

ik
Na odcinku między Grójcem a Tarczynem trwają już między innymi prace przy budowie wiaduktów i mostów.
Na odcinku między Grójcem a Tarczynem trwają już między innymi prace przy budowie wiaduktów i mostów. GDDKiA
Wojewoda mazowiecki wydał decyzję o zezwoleniu na budowę fragmentu południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec od Lesznowoli do Tarczyna. Ekspresowa "siódemka" jest już budowana między Grójcem a Tarczynem. Nadal nie wiadomo natomiast, kiedy ruszą roboty między Lesznowolą a Warszawa, do 16 października przedłużono termin składania ofert w przetargu.

Przebudowa krajowej "siódemki" do parametrów drogi ekspresowej między Grójcem i Warszawą jest podzielone na kilka odcinków. Wojewoda wydał właśnie zezwolenie na realizację części odcinka B od Lesznowoli w kierunku Grójca o długości 1,3 kilometra. Tym samym wykonawca może już rozpoczynać prace, decyzja wojewody ma bowiem tak zwany rygor natychmiastowej wykonalności. Oznacza także, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych w Warszawie może rozpocząć procedurę wykupu gruntów pod drogę od dotychczasowych właścicieli. Cały odcinek B ma w sumie 14,8 kilometra długości, procedura zmierzająca na wydanie pozwolenia 13,5 kilometrowego odcinka jeszcze trwa.

Będą dwie jezdnie

Docelowo ekspresowa "siódemka" między Lesznowolą i Tarczynem będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu, ale z rezerwą na trzeci pas, który będzie mógł powstać w późniejszym terminie. Będą tam trzy węzły drogowe, 13 wiaduktów, trzy mosty i kładki dla pieszych. W związku z tym, że S7 będzie poprowadzona nowym śladem wykonawca wyremontuje też istniejącą „siódemkę”.

Wykonawcą tego odcinka jest firma IDS-BUD. Roboty będą kosztowały 388,7 milionów złotych.

Jeszcze szukają wykonawcy

Nadal nie wiadomo, kiedy zacznie się z kolei przebudowa odcinka "siódmki" od Lesznowoli do Warszawy. Jak już pisaliśmy w maju tego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zdecydowała o zerwaniu umowy z firmą Rabau, która miała wykonać prace. Powodem były opóźnienia w przygotowaniach do rozpoczęcia inwestycji.

W lipcu ogłoszono nowy przetarg. Pierwotnie dyrekcja na oferty miała czekać do września. Później ten termin przesunięto na 3 października, a teraz jeszcze do 16 października. GDDKiA odpowiada jeszcze na pytania firm zainteresowanych kontraktem.

Od Grójca budują

Budowa ekspresowej "siódemki do stolicy rozpoczęła się jak na razie tylko na odcinku od Grójca do węzła w Tarczynie. Trwają roboty mostowe, trwają też roboty przy budowie nowej nitki trasy. Równolegle układane są sieci wodociągowo - kanalizacyjnej, przebudowa sieci gazowej i elektroenergetycznej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Sutener rządzi

Wszystko przed wyborami a gdzie S12 i ci od działek plus i układu radomskiego.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl