Stena Ebba jest 240-metrowym promem klasy E-Flexer, czyli jednostką ro-pax nowej generacji. Jak przekonuje Stena Line, E-Flexery wyróżnia m.in. bardziej wydajny załadunek i rozładunek oraz większa energooszczędność. Mogą być one też przystosowane do zasilania gazem, co pozwoli na zmianę paliwa na metanol lub LNG.
Ogromny statek wypłynie w poniedziałek 2 stycznia z Gdyni
Rzeczniczka prasowa Stena Line Polska (SLP) Agnieszka Zembrzycka podkreśliła, że wypłynięcie nowego promu jest kolejnym krokiem do unowocześnienia floty oraz operacji portowych na linii Gdynia-Karlskrona.
- W czerwcu tego roku operacje zostały przeniesione do nowego Publicznego Terminala Promowego w Gdyni, a w pierwszych dniach września rozpoczął kursowanie pierwszy nowy E-Flexer na linii, Stena Estelle. Dzięki wprowadzeniu kolejnego E-Flexera, w roku 2023 roku we flocie Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona będą pływały trzy statki, w tym dwa 240-metrowe: Stena Estelle i Stena Ebba, oraz lubiany przez pasażerów statek Stena Spirit – przekazała.
- Stena Estelle i Stena Ebba to zupełnie nowe, wprowadzone na linię zaraz po przybyciu ze stoczni, statki typu E-flexer o długości 240 m. Każdy z nich oferuje 263 kabiny, miejsce dla 1,2 tys. pasażerów oraz pojemność ładunkową wynoszącą 3,6 tys. metrów. Nowe statki zapewnią zwiększenie przepustowości trasy Gdynia-Karlskrona, są też wydajne energetycznie dzięki swojej optymalnej konstrukcji, a także bardziej zrównoważone ekologicznie, m.in. dzięki korzystaniu z zasilania z lądu podczas postojów, co ogranicza emisję spalin. Trzeci ze statków, Stena Spirit, jest znany pasażerom linii Gdynia-Karlskrona od ponad 10 lat. Może zabrać 1,2 tys. pasażerów, 480 samochodów osobowych lub 100 ciężarówek - wskazała rzeczniczka.
Cytowany w informacji prasowej spółki dyrektor zarządzający SLP Marek Kiersnowski podkreślił, że rok 2022 był dla Stena Line czasem wytężonej pracy.
- Wymieniając częściowo naszą flotę na linii Gdynia-Karlskrona na trzy statki, w tym dwa nowe E-Flexery, oferujemy dużo bardziej efektywny transport promowy, większą pojemność frachtową oraz optymalny rozkład wypłynięć – ocenił.
Agnieszka Zembrzycka dodała, że pozostałe dwa statki, które są wykorzystywane na Bałtyku, w dalszym ciągu pozostaną w rodzinie Stena Line.
- Stena Vision od wiosny 2023 będzie obsługiwał ważną, dynamicznie rozwijającą się trasę Cherbourg-Rosslare, która łączy kontynent europejski z Irlandią. Prom Stena Nordica pozostanie częścią floty Stena Line i będzie wykorzystywany w miarę potrzeb do wspierania europejskiej sieci połączeń Stena Line - wyjaśniła.
Stena Ebba wypłynie z Gdyni do Karlskrony w poniedziałek o godz. 21.
Czytaj także: PKP PLK zainwestuje w rozbudowę sieci kolejowej gdańskiego portu. Koszty inwestycji mają przekroczyć miliard złotych
Źródło:
