ORLEN wspiera młodzież
„Do tej pory ORLEN koncentrował się na wsparciu mistrzów sportu. Teraz do tych sportowców dołączamy dzieci i młodzież. Zwiększamy nacisk na finansowanie programów skierowanych do najmłodszych” - mówi Ireneusz Fąfara, prezes zarządu ORLEN.
Dodaje, że program Sportowy ORLEN i towarzysząca mu kampania społeczna „Sport to szkoła życia” od początku zyskały bardzo pozytywny i szeroki oddźwięk w całym kraju.
„Trwa proces wyłaniania 100 beneficjentów programu. Za wszystkich trzymam kciuki, a tym, którzy zostaną wybrani, już w tej chwili pragnę pogratulować” - podkreśla prezes Fąfara.
Jak wskazują inicjatorzy projektu, program Sportowy ORLEN, którego realizację zaplanowano na 2025 r., odpowiada na jedno z największych wyzwań społecznych - Polska plasuje się w niechlubnej czołówce krajów Europy pod względem liczby zwolnień z zajęć wychowania fizycznego. Eksperci alarmują, że taki stan rzeczy przyczynia się do nasilenia problemu występowania chorób cywilizacyjnych wśród dzieci i młodzieży. Raport Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) podaje, że nadwagę i otyłość odnotowano u aż 32 proc. polskich dzieci w wieku 7-9 lat.
Program Sportowy ORLEN
ORLEN deklaruje, że m.in. poprzez program Sportowy ORLEN, chce to zmienić.
Nabór do programu był prowadzony poprzez elektroniczny formularz na stronie sportowyorlen.pl w dniach 7-31 października. Ostatecznie złożono 2 375 wniosków, które są obecnie poddawane weryfikacji i ocenie przez powołane w tym celu grono ekspertów, kierujących się - jak podaje spółka - „jasnymi i przejrzystymi kryteriami oceny zgłoszeń, wpisującymi się w fundamentalne zasady nowej polityki sponsoringowej koncernu”. Wyniki rekrutacji, w postaci listy klubów zakwalifikowanych do podpisania umów sponsoringowych z ORLENEM, zostaną ogłoszone w grudniu br.
Kluby te będą mogły przeznaczyć otrzymane środki m.in. na: zakup sprzętu, wynajem obiektów sportowych, organizację turniejów i obozów treningowych, wynagrodzenie kadry trenerskiej i instruktorskiej lub zatrudnienie specjalistów, tj. fizjoterapeutów, dietetyków czy psychologów. W ramach programu w 2025 roku dofinansowanych zostanie min. 100 instytucji, zajmujących się prowadzeniem regularnych profesjonalnych i amatorskich zajęć dla dzieci oraz młodzieży do 18. Roku życia. Warunkiem udziału w programie było m.in. prowadzenie formalnie zarejestrowanej działalności statutowej przez minimum 2 lata przed datą składania wniosku. Maksymalna kwota dofinansowania to 100 tys. złotych, zaś budżet całego programu wyniesie min. 10 mln złotych.
Magazyn Gol24: Kadra pod lupą, przed meczem z Mołdawią

Naborowi do programu Sportowy ORLEN towarzyszyła kampania społeczna „Sport to szkoła życia”, która zwracała uwagę na pozytywne aspekty aktywności fizycznej wśród najmłodszych. W role ambasadorów kampanii wcielili się sportowcy współpracujący na co dzień z ORLENEM, a wśród nich Aleksandra Mirosław, mistrzyni olimpijska i rekordzistka świata we wspinaczce sportowej; Anita Włodarczyk, lekkoatletka, trzykrotna mistrzyni olimpijska w rzucie młotem oraz Bartosz Kurek, kapitan siatkarskiej reprezentacji Polski, wielokrotny medalista mistrzostw świata i Europy, wicemistrz olimpijski. Bohaterami spotów telewizyjnych, informujących o kampanii, były dzieci uprawiające sport: Nadzieja, Dima oraz Franek.
Sportowy ORLEN to tylko jeden z filarów kompleksowego programu aktywizacji dzieci i młodzieży Akademia Sportu ORLEN, w ramach którego prowadzone są także inne inicjatywy, takie jak np. Piłkarska Przyszłość z ORLENEM. Koncern jest też partnerem strategicznym programu Aktywna Szkoła, który realizuje wspólnie z Ministerstwem Sportu i Turystyki.
Źródło informacji: ORLEN