Pikieta pracowników Volkswagena - domagają się podwyżek [ZDJĘCIA + WIDEO]

Norbert Kowalski
Norbert Kowalski
Pracownicy Volkswagena domagają się podwyżek za swoją pracę. W niedzielę zorganizowali akcję, która miała pokazać, jak bardzo zależy im na wyższych wynagrodzeniach.

Związkowcy Solidarności z Volkswagena już od kilku tygodniu prowadzą rozmowy z zarządem firmy dotyczące lepszych warunków pracy dla zatrudnionych osób. W sierpniu tego roku sformułowali 11 postulatów, które przekazali przedstawicielom firmy. Wśród najważniejszych są wzrost pensji zasadniczej (o 1000 zł brutto), wyższe premie, bonusy i dodatki oraz umowy dla pracowników Agencji Pracy Tymczasowej.

– Do tego dochodzi kwestia dodatku wakacyjnego i świątecznego, który miałby wynosić 150 proc. pensji. Jest też kwestia rozliczeń nadgodzin. Chcielibyśmy ustalić, tak jak to było do tej pory, tzw. dodatkowe dni elastyczności. To byłyby dodatkowe dni wolne i mówimy tu o pięciu dniach w roku – opowiada Piotr Olbryś, przewodniczący Solidarności w Volkswagenie i dodaje: – Ponadto pragniemy zwiększyć dodatki na dodatki zmianowe i ustalić bonus jubileuszowy, bo w przyszłym roku firma będzie obchodziła 25-lecie działalności. Chcemy też porozmawiać o tym, by pracownicy mogli korzystać z leasingu pracowniczego na korzystniejszych warunkach niż do tej pory. Kolejną rzeczą są bonusy wynikające ze sprzedaży samochodów.

Do pierwszego spotkania związkowców z zarządem firmy doszło na początku września. Od tego czasu nie udało się jednak dojść do porozumienia. Przedstawiciele Volkswagena uważają, że postulaty związkowców są zbyt wygórowane.

– Według zarządu absolutnie niemożliwy do spełnienia jest np. proponowany przez nas wzrost wynagrodzeń. O szczegółach negocjacji oraz propozycjach zarządu nie mogę mówić, gdyż nadal jesteśmy w trakcie rozmów. One nie zostały zerwane – mówi Piotr Olbryś.

Dlatego też w niedzielę przed siedzibą Volkswagena Solidarność przygotowała akcję, która miała ukazać poparcie pracowników dla jej postulatów. Wśród przemawiających był m.in. Piotr Olbryś, a także Jarosław Lange, przewodniczący wielkopolskiej Solidarności.

– Wspieramy negocjacje pracowników Volkswagena. Te rozmowy są trudne, ale mamy nadzieję, że niedzielne wsparcie pracowników będzie momentem przełomowym i dojdzie do podpisania porozumienia oraz wzrostu nagrodzeń – mówi Jarosław Lange.

I dodaje: – Solidarność jest jednak odpowiedzialnym związkiem. Domagamy się wyższych wynagrodzeń w zależności od kondycji finansowej danego zakładu, a w przypadku Volkswagena ta kondycja jest bardzo dobra. Stąd taki nacisk na wyższe płace.

Podczas pikiety związkowcy połączyli się także z Piotrem Dudą, przewodniczącym ogólnopolskiej Solidarności oraz odczytali listy poparcia od innych związków zawodowych.

– Bardzo ważne jest dla nas jednak poparcie ze związku zawodowego IG Metall, bo tam do związku należy prawie cała załoga. Jego przedstawiciele są członkami rady nadzorczej koncernu (Volkswagen – dod. red.) i posiadają prawo do współdecydowania w zarządzaniu przedsiębiorstwem – mówi Piotr Olbryś.

Pracownicy argumentują także, że wzrost zarobków powinien być następstwem coraz większej produkcji samochodów w zakładach Volkswagena w Wielkopolsce.

– Volkswagen Poznań produkuje samochody w trzech zakładach. W Antoninku i Swarzędzu, gdzie produkowany jest Volkswagen Caddy i Transporter, mamy pełne obłożenie produkcji. Produkujemy od poniedziałku do soboty. Z kolei w Białężycach produkcja biegnie już w systemie dwuzmianowym, zgodnie z zaplanowanym harmonogramem – opowiada Piotr Olbryś.

I dodaje: – Obecnie zarobki pracowników są na dobrym poziomie, lecz uważamy, że powinny być na jeszcze bardziej atrakcyjnym. Volkswagen Poznań jest topowym pracodawcą w Polsce i powinien być też liderem pod względem wynagrodzenia - dodaje.

Kolejne spotkanie związkowców z zarządem firmy ma się odbyć w przyszłym tygodniu. Sami pracownicy zapewniają, że zależy im na porozumieniu i nie chcieliby rozpoczynać strajku.

– Droga do strajku jest bardzo daleka. To jest ostateczność. Zresztą naszym celem nie jest strajk, tylko zawarcie porozumienia tak, jak to było zawsze do tej pory – przekonuje Piotr Olbryś.

Przedstawiciele Volkswagena przyznają, że wciąż trwają negocjacje z pracownikami. – Negocjacje przebiegają zgodnie z zaplanowanym kalendarzem, wynikającym z wzajemnych uzgodnień między VWP, a partnerem społecznym – mówi Dagmara Prystacka, rzecznik prasowy Volkswagen Poznań.

Zobacz wideo z pikiety przed fabryką:

źródło: gloswielkopolski.pl/x-news.pl.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Pikieta pracowników Volkswagena - domagają się podwyżek [ZDJĘCIA + WIDEO] - Głos Wielkopolski

Komentarze 39

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
bruzda
Gdzie była Solidarność,kiedy lekarze -rezydenci tygodniami głodowali ? Gdzie p.Duda z Kacperkiem? Skoro Naczelnik Państwa ogłosił wojnę z Niemcami o rzekome reparacje ,nie pozostało nic innego,jak walić w VW.Oczywiście nie będzie Niemiec pluł nam w twarz.A te głupie 6,5 tyś miesięcznie niech sobie wetknie...
K
Katolik
NAJŚMIESZNIEJSZY PORTAL TO PORTAL WYKOP, gdzie użytkownicy plują na polskich pracowników, krzycząc że powinno się ich zwolnić, pewnie niektórzy marzą o tym by nawet wysłać na nich policje i wojsko, skoro nei chcą pracować za grosze. Wstyd mi za ten antypolski portal.
M
Mat221
Jeśli Vw miałby płacić Polakom tyle samo co Niemcom to po jaką cholerę miałby przenosić fabryki do Polski? Przenosił bo było taniej a kiedy przestanie mu się to opłacać to je zamknie. Wtedy socjalistyczne kmioty będą żyć ze swoich bachorów i 500+ bo pracy nie będzie ;)
P
Paw39
W Polsce produkują samochód, który sprzedają i w Niemczech za euro. W Niemczech płacą tysiące euro pensji, za tą samą produkcję. Niech głupot zarząd nie mówi, że Polakom nie może podnieść pensji.
j
ja
Podwyżki? Jak najbardziej!!! Niemce nas 'golą' na co dzień, więc 'wygolenie' Niemców wydaje mi się sprawiedliwe.
m
małpa w czerwonym
szybko to zrobią. Ale zawsze pozostanie im wyjazd do Słowacji, tam już na poznańskich pracowników czekają / nie z kwiatami, ale z kijkami do basebolla /.
P
Polo
Na Słowacji vw dał podwyżki bez gadania!
i
info24
Komuś się tutaj w głowach poprzewracało, podwyżka o 1000zł, premie, bonusy, 150% na wakacje ?

Może VW powinien przenieść produkcję do innego kraju....
a
antek
od kilkunastu lat trup Solidarności cuchnie.
Co tam robił Jarosław Lange? Przecież pracownikom Volkswagena nie dzieje się krzywda (być może nadużywane jest zatrudnianie pracowników tymczasowych, ale jest to raczej wątpliwe). Pracownicy Volkswagena i Piotr Olbryś mogą domagać się takich podwyżek, a nawet większych (aż do lockout-u), ale powinni to czynić na własny rachunek. Żądania pana Olbrysia, nie tylko nie poprawią sytuacji pracowników tymczasowych (a to mógłby być ewentualnie usprawiedliwiać obecności pana Lange), ale wręcz pogorszą.

A co do Dudy, każdy widzi (może nie widzi, ale wie) jaka jest duda.
M
Mat
1. Pasibrzuchy ze związku SOLIDARNOŚĆ manipulują ludźmi, aby sobie zabezpieczyć jeszcze większą władzę: no, no, no udział w Zarządzie to dopiero byłby kąsek i dożywotnio duże pieniądze, bo przecież ich nie można ruszyć, to są dopiero "święte krowy".
2. Co to za argument, że jak firma topowa, to pracownicy mają mieć o wiele więcej niż inni ludzie, którzy ciężko pracują? I tak mają już dużo więcej...
3. Wszędzie, gdzie jest odrobina miejsca stoi już ten "złom" i zaśmieca nasze otoczenie, a oni produkują i produkują bez umiaru coraz więcej i więcej tych aut - KOMU TO POTRZEBNE??? I czym tu się chwalić - należy jak najszybciej zatrzymać ten obłęd i pozamykać połowę tych fabryk, bo przecież za parę lat nasza planeta będzie jednym wielkim złomowiskiem - czy tego chcemy dla naszych dzieci?
D
DDD
Dodałbym jeszcze ZNTK z radną i resztą....
A
Alojz
""Solidarność" jest jednak odpowiedzialnym związkiem"

Od kiedy "Solidarność" jest odpowiedzialnym związkiem
- kto rozwalił Ceglarza?
- kto rozwalił wszystkie stocznie w Polsce
- kto rozwalił wiele innych zakładów w Polsce

Związek Zawodowy "Solidarność" już od dawna nie jest tym samym związkiem co np. 20 lat temu, ale to niestety jest "zasługą" między innymi Piotra Dudy

- kto rozwalił Ceglarza?
- kto rozwalił wszystkie stocznie w Polsce
- kto rozwalił wiele innych zakładów w Polsce

Związek Zawodowy "Solidarność" już od dawna nie jest tym samym związkiem co np. 20 lat temu, ale to niestety jest "zasługą" między innymi Piotra Dudy
O
On
Jasne ze tak..walczcie...sami wiecie ile kosztuje wyprodukowanie auta a ile ich schodzi z tasmy rocznie..
N
Nickt ważny
Kiedy Polak zrozumie, że Niemiec, Francuz czy Amerykanin nie budował fabryki w Polsce by nam płacić 9 euro na godzinę, tyle to może płacić Polakowi u siebie. Obcy kapitał buduje fabryki u nas, bo politycy, również ci lokalni obiecywali, że za 4 euro na godzinę, to 20 pod bramą na jedno miejsce, z pocałowaniem ręki będzie zapier*****ć jak mrówka z uśmiechem na twarzy. Efekt jest tego taki, że była rewolucja na Ukrainie i mamy 1.5 mln Ukraińców u siebie, mocno blokujących presje płacową i jako bonus mamy powoli umierającą Polskę, co jest niestety smutne.
B
BigBos
Brawo walczcie o swoje
Wróć na i.pl Portal i.pl