Spis treści
PKP Intercity zrywa umowę z PKOI-em. Zrywa ją natychmiast
Umowa między Polskim Komitetem Olimpijskim a PKP Intercity została zawarta 16 sierpnia 2023 roku. Miała obowiązywać do 2027, ale wiadomo, że została wypowiedziana znacznie wcześniej, bo 10 września 2024 roku.
Zawarta 16 sierpnia 2023 umowa sponsorska, która docelowo miała obowiązywać w latach 2023 – 2027 pomiędzy PKP Intercity a Polskim Komitetem Olimpijskim od dziś przestaje obowiązywać. PKP Intercity wypowiedziało tę współpracę ze skutkiem natychmiastowym — oto oficjalny komunikat przewoźnika.
PKP nie ma już zaufania do PKOI-u. Dlaczego?
Krajowy przewoźnik wypowiedział umowę PKOl, bo jak głosi główny powód, stracił zaufanie do PKOl. Wszystko chodzi o to, że Polski Komitet Olimpijski nie zrealizował wszystkich świadczeń, na jakie się zobligował w umowie sponsorskiej. W rezultacie, PKP Intercity poniósł straty marketingowe. Innym powodem nagłego zerwania współpracy, są kontrowersje wobec przewodniczącego PKOl Radosława Piesiewicza i to, że miał on pobierać wynagrodzenie za swoją posługę.
Zemsty na PKOI ciąg dalszy. Inni sponsorzy będą się wycofywać, a w PKOI trwają dwie kontrole
W piątek informowano, że Polskie Porty Lotnicze także wypowiedziały umowę sponsorską z PKOl. Rzeczniczka PKOl Katarzyna Kochaniak-Roman poinformowała, że:
Pismo nie wywołuje żadnych skutków prawnych, ponieważ w samej umowie przewidziano konkretne powody jej rozwiązania, a one nie zaistniały.
Po nie najlepszych występach polskich sportowców podczas igrzysk olimpijskich w Paryżu, za rozliczanie Polskiego Komitetu Olimpijskiego, wziął się szef resortu sportu i turystyki Sławomir Nitras. Zesłał on na PKOl dwie kontrole. Pierwszą przeprowadza prezydent m.st. Warszawy Rafał Trzaskowski. Może to zrobić, jako organ nadzoru prawnego w kwestii prawidłowego funkcjonowania PKOl, a drugą kontrolę przeprowadza Krajowa Administracja Skarbowa (KAS).
