Poseł Prawa i Sprawiedliwości Radosław Fogiel o rozmowach koalicyjnych. "Opozycja nie ma spójności programowej"

Mateusz Zbroja
Mateusz Zbroja
Wideo
od 16 lat
- Docierają do nas głosy działaczy samorządowych, którzy przekazują, że nie mieliby nic przeciwko, gdyby PSL podjął rozmowy z Prawem i Sprawiedliwością. (...) Opozycja nie ma spójności programowej - powiedział na antenie Polskiego Radia 24 poseł z ramienia Prawa i Sprawiedliwości Radosław Fogiel. Jak zaznaczył, PiS jest gotowy na współpracę "z ludźmi, którzy Polskę mają w sercu".
Poseł z ramienia Prawa i Sprawiedliwości Radosław Fogiel zaznaczył, że PiS jest gotowy na współpracę ze wszystkimi, którzy "Polskę mają w s
Poseł z ramienia Prawa i Sprawiedliwości Radosław Fogiel zaznaczył, że PiS jest gotowy na współpracę ze wszystkimi, którzy "Polskę mają w sercu". Fot. Adam Jankowski

Jakie kwestie będą poruszane podczas spotkań prezydenta z przedstawicielami partii, które dostały się do Sejmu?

Poseł Prawa i Sprawiedliwości na antenie Polskiego Radia 24 był pytany o to, jakie kwestie będzie poruszał Andrzej Duda na spotkaniach z przedstawicielami partii, które dostały się do Sejmu.

- Pan prezydent zapowiedział, jakie kwestie będzie poruszał. Tutaj mogą być powody do obaw. Chodzi o to, by ewentualny nowy rząd nie niszczył tych dokonań, które przez 8 ostatnich lat miały miejsce - powiedział Radosław Fogiel.

Jak zaznaczył, nie może również zdradzić jakie plany i koncepcje podczas spotkania z prezydentem przedstawi Prawo i Sprawiedliwość.

- Byłoby to niegrzeczne, gdybym przedstawił to, co usłyszy Pan Prezydent Andrzej Duda od przedstawiciela Prawa i Sprawiedliwości. Są poszczególne kroki konstytucyjne, próbuje się zbudować większość. Prawo i Sprawiedliwość wygrało wybory parlamentarne, a całą sytuację można porównać do zawodów lekkoatletycznych i skoków wzwyż. To tak jakby zdobywca drugiego miejsca powiedział zwycięzcy "ja razem z trzecim i przedostatnim miejscem skoczyliśmy wyżej niż ty". Konstytucja jasno mówi, co się dzieje - dodał poseł z ramienia Prawa i Sprawiedliwości.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

Radosław Fogiel o prowadzonych rozmowach koalicyjnych

Radosław Fogiel został również zapytany o to, czy i z kim Prawo i Sprawiedliwość prowadzi potencjalne rozmowy koalicyjne. Jak zaznaczył poseł z Prawa i Sprawiedliwości, rozmowy są prowadzone, a cała opozycja jest podzielona między sobą, chociażby o sprawy światopoglądowe.

- Zawsze się trochę rozmawia, żeby sparafrazować nie najlepszego klasyka. Znamy się w parlamencie, mamy różne relacje. Rozumiem, że szefostwo PSL trzyma twardą linię, bo zapewne boją się reakcji innych partii. Jeżeli chodzi o spójność programową, to nie widać jej po stronie opozycji. Widzieliśmy dyskusje w mediach społecznościowych toczone publicznie. Kosiniak-Kamysz nie zgadza się o wpisanie spraw światopoglądowych do umowy opozycyjnej. Widać, że spójności programowej nie ma - powiedział Radosław Fogiel.

- Docierają do nas głosy działaczy samorządowych, którzy przekazują, że nie mieliby nic przeciwko, gdyby PSL podjął rozmowy z Prawem i Sprawiedliwością - wskazał polityk Prawa i Sprawiedliwości.

- Uczyńmy pewne zastrzeżenie. My jesteśmy otwarci na współpracę z ludźmi, którzy Polskę mają w sercu. Którym zależy na bezpieczeństwie i kontynuowaniu tego, co dla Polski jest dobre. Negocjacje nie toczą się za pośrednictwem stacji radiowych. Kwestie stanowisk nie są dla nas priorytetowe - podkreślił Radosław Fogiel.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

E
Emeryt
23 października, 09:10, Tyuio:

Racja.No oczywiście liczę na to że p.orezydent zrobi to co powinien tz.wyhamiwac zapędy opozycji uzurpujacej sobie pierwszeństwo w tworzeniu nowego rządu na Czy te tumany nie rozumieją że wybory wygrali PuS i im powierzy się najpierw próbę utworzenia rządu a w razie niepowodzenia opozycja otrzyma take zlecenie.Tylko że im tz.opizycji się b.spieszy już dreptaja i tupaja z niecierpliwością bo tak im się do koryta spieszy Powoli,powoli ale prawda jest taka że zlepek 11 partii których nie łączy nic poza nienawiścią do PiSu nie stwarza nadziejo że kiedykolwiek mogą rządzi stabilnie i efektywnie.Ale zrobił się cyrk!;

23 października, 09:23, krk:

pajacu... nie macie wiekszości i nie bedziecie mieli . wiec o jakim rzadzeniu ty mówisz?????? mniejszością? nawet premiera nie przegłosujecie, ministrów.. mieszkasz na wsi , jesteś pasożytem i wierzysz w te bajeczki. to koniec......nie rozumiesz?

23 października, 10:44, Paweł:

Człowieku, Tyuio pisał o próbie sformowania rządu, a nie żę PiS będzie od razu rządził! Nie rozumiesz po polsku? Tylko obrażać umiesz?

Jak można obrażać ludzi nze wsi, że są pasożytami. To oni ciebie POPAPRAŃCU żywią i ciężko pracują. Wieś wyżywi się a ty na mirabelki I szczaw na nasypy kolejowe.

E
Emeryt
23 października, 13:12, znaffca:

A PO co im spójność ?! wystarczy że mają świński pęd do koryta.

Wszyscy z opozycji Mają przecież dwa programy TVN I TVN24.

z
znaffca
A PO co im spójność ?! wystarczy że mają świński pęd do koryta.
h
ha
23 października, 12:16, cheeem?:

Minął tydzień a konkretów brak. Czy koalicja 8 gwiazdkowa ustaliła już choć jeden wspólny punkt który będa chcieli realizować? Bo ja oddałem głos na PSL ale spodziewałem się że będzie realizowało swój program, a nie podnosiło łapki za unijną polityką PO fur Deutschland i tęczowymi fanaberiami ośmiorniczkowej lewicy.!.

Tępy jesteś, jak obuch siekiery.

h
ha
Widzę wspaniałą PRZYSZŁOŚĆ, nowej władzy. Skoro troszczy się o nią nawet pomocnik piekarza, to czy można sobie więcej życzyć?
c
cheeem?
Minął tydzień a konkretów brak. Czy koalicja 8 gwiazdkowa ustaliła już choć jeden wspólny punkt który będa chcieli realizować? Bo ja oddałem głos na PSL ale spodziewałem się że będzie realizowało swój program, a nie podnosiło łapki za unijną polityką PO fur Deutschland i tęczowymi fanaberiami ośmiorniczkowej lewicy.!.
F
Franek
23 października, 09:26, xyz:

"Opozycja nie ma spójności programowej".

Gdyby opozycja miała spójnośc programową, to byłaby jedną partią!!!

23 października, 09:31, endek:

Mnie zastanawia spójność programowa Mejzy, Bąkiewicza, Kukiza i pisiorów.

23 października, 10:00, jola:

doic, kraść, ustawiać się, wyssać kraj.

I gadać ciemnemu ludowi, że jest zaje.biście dobrze, chociaż każdy widzi, że jest chu.jowo

M
Maria
Fogiel skończ płakać przegrywie i opowiadać te farmazony!
P
Paweł
23 października, 09:10, Tyuio:

Racja.No oczywiście liczę na to że p.orezydent zrobi to co powinien tz.wyhamiwac zapędy opozycji uzurpujacej sobie pierwszeństwo w tworzeniu nowego rządu na Czy te tumany nie rozumieją że wybory wygrali PuS i im powierzy się najpierw próbę utworzenia rządu a w razie niepowodzenia opozycja otrzyma take zlecenie.Tylko że im tz.opizycji się b.spieszy już dreptaja i tupaja z niecierpliwością bo tak im się do koryta spieszy Powoli,powoli ale prawda jest taka że zlepek 11 partii których nie łączy nic poza nienawiścią do PiSu nie stwarza nadziejo że kiedykolwiek mogą rządzi stabilnie i efektywnie.Ale zrobił się cyrk!;

23 października, 09:23, krk:

pajacu... nie macie wiekszości i nie bedziecie mieli . wiec o jakim rzadzeniu ty mówisz?????? mniejszością? nawet premiera nie przegłosujecie, ministrów.. mieszkasz na wsi , jesteś pasożytem i wierzysz w te bajeczki. to koniec......nie rozumiesz?

Człowieku, Tyuio pisał o próbie sformowania rządu, a nie żę PiS będzie od razu rządził! Nie rozumiesz po polsku? Tylko obrażać umiesz?

z
zdanie
Wyraził opinię rzecznik partii prawdomównej, jedynej patriotycznej

i dbającej o naród!!! zobaczysz człowieku ilu was będzie za kilk lat gdy będziecie odcięci od pieniędzy publicznych i bez propagandy

w mediach!!! sami ze sobą nie wytrzymacie i dlatego- martwcie się

o własne podwórko bo krajowe doprowadziliście do tego - że dostaliście to-co wam się należało!!!Od dawna!
w
wroclaw 23
23 października, 09:11, Trei:

No oczywiście liczę na to że p.orezydent zrobi to co powinien tz.wyhamiwac zapędy opozycji uzurpujacej sobie pierwszeństwo w tworzeniu nowego rządu na Czy te tumany nie rozumieją że wybory wygrali PuS i im powierzy się najpierw próbę utworzenia rządu a w razie niepowodzenia opozycja otrzyma take zlecenie.Tylko że im się b.spieszy już dreptaja i tupaja z niecierpliwością bo tak im się do koryta spieszy Powoli,powoli ale prawda jest taka że zlepek 11 partii których nie łączy nic poza nienawiścią do PiSu nie stwarza nadziejo że kiedykolwiek mogą rządzi stabilnie i efektywnie.Ale zrobił się cyrk!;

CO TO ZA BEŁKOT:))?

j
jola
23 października, 09:26, xyz:

"Opozycja nie ma spójności programowej".

Gdyby opozycja miała spójnośc programową, to byłaby jedną partią!!!

23 października, 09:31, endek:

Mnie zastanawia spójność programowa Mejzy, Bąkiewicza, Kukiza i pisiorów.

doic, kraść, ustawiać się, wyssać kraj.

a
adam
23 października, 09:44, Lokaj Donek:

8 gwiazdek zapewnia spójność programową opozycji. A jak już podzielą łupy i osiądą na stołkach to połączy ich umiłowanie do trzymania władzy i przywilejów w imię hasła "teraz k... my".

szczekaj szczekaj, zmian nie zatrzymasz szczekaniem... To koniec katobolszewików w Polsce.

w
wkurz
Wy gnoje mieliście spójność programową.. wydoić kraj, skłócić ze wszystkimi i zaciągnąć na wschód. Ale to koniec.
A
Al
Czy posłowie PiS nie mają co robić tylko dalej wprowadzać zamieszanie do polityki z powodu braku większości w Sejmie oraz obawy o utratę intratnych stanowisk w różnych instytucjach.
Wróć na i.pl Portal i.pl