- W październiku ub.r. weszła w życie ustawa o budowie zabezpieczenia na granicy państwowej, na mocy której powołano Pełnomocnika ds. budowy zapory na granicy polsko-białoruskiej i Zespół do spraw przygotowania i realizacji zabezpieczenia granicy państwowej - przypominał podczas konferencji prasowej wiceszef MSWiA.
- Chcielibyśmy Państwu przedstawić informację o budowie zapory na granicy polsko-białoruskiej. Dzisiaj Straż Graniczna podpisała umowy, które są krokiem milowym w procesie inwestycyjnym - poinformował.
"Największa w historii Straży Granicznej inwestycja budowlana"
Mówiąc o szczegółach sprawy, zastępca komendanta głównego Straży Granicznej, gen. bryg. SG Wioleta Gorzkowska, podkreśliła, że "utrzymująca się destabilizacja na granicy polsko-białoruskiej potwierdza, że budowa trwałej zapory jest inwestycją absolutnie konieczną i pilną".
- Jest to inwestycja newralgiczna z punktu widzenia przedsięwzięć infrastrukturalnych. To największa w historii Straży Granicznej inwestycja budowlana - podkreśliła.
- Bardzo cieszę się, że w tak krótkim okresie - w przeciągu 2 miesięcy, udało nam się wypracować rozwiązania i zakontraktować budowę bariery fizycznej - dodała.
- Budowa bariery zostanie zrealizowana na odcinku 186 km, zostanie podzielona na cztery odcinki, ma to na celu maksymalne skrócenie czasu budowy. Prace budowlane na wszystkich tych odcinkach będą prowadzone równolegle - mówiła.
Jak przekazała zastępca komendanta głównego SG, wykonanie przęseł stalowych Straż Graniczna powierzyła konsorcjum trzech firm Polimexowi Mostostal S.A., Mostostal Siedlce sp. z o.o. i Węglokoks S.A.
Z kolei wykonanie robót budowlanych zostało zlecone dwóm wykonawcom: spółce akcyjnej Budimex oraz konsorcjum firm UNIBEP S.A. i BUDREX Spółka z o. o.
- Staraliśmy się aby wybór wykonawców był jak najbardziej transparentny. Wybraliśmy najtańsze oferty spośród ośmiu złożonych - poinformowała.
