Prezes PiS Jarosław Kaczyński o pytaniu referendalnym: Odnosimy się do głosu Polaków

Adam Kielar
Adam Kielar
Wideo
od 16 lat
Kwestia wyprzedaży majątku budzi emocje od wielu lat – powiedział w piątek prezes PiS, wicepremier Jarosław Kaczyński. Jak dodał, „nerwowe reakcje” na pytanie referendalne ma pokazywać, że partia rządząca „trafiła z nim w cel”.

Oświadczenie Jarosława Kaczyńskiego

Prezes PiS ponownie zaznaczył, że partia rządząca odwołuje się do głosu Polaków.

– Nie odwołujemy się do różnych interesów zewnętrznych ani do tego, co wyrażają w niebywałych i bezczelnych wypowiedziach niektórzy politycy, ostatnio szczególnie niemieccy – podkreślił Kaczyński.

– Niektórym podmiotom, zwłaszcza zagranicznym, nie podoba się, że w środku Europy powstaje silne państwo – dodał szef PiS.

Prezes PiS o wyprzedaniu majątku narodowego

Kaczyński powiedział, że ta kwestia jest sporna od upadku komunizmu i do „dziś budzi wielkie emocje”.

– To co słyszymy po ogłoszeniu tego pytania, te nerwowe reakcje pokazują, że trafiliśmy, że były różne daleko idące plany, a to referendum ma służyć temu, by nie mogły być zrealizowane nawet wówczas, gdyby Koalicja Obywatelska i jej sojusznicy przejęli władzę – mówił wicepremier.

Trwa głosowanie...

Czy weźmiesz udział w wyborach parlamentarnych?

Dodał, że referendum jest bardzo istotne, a jeśli będzie wiążące, „to będziemy mieli decyzję społeczeństwa”.

Wskazał też osoby, które – jego zdaniem – najbardziej odpowiadają za procesy prywatyzacyjne w Polsce.

– Na pierwszym miejscu trzeba postawić nazwisko prof. Leszka Balcerowicza, ale jest wiele innych osób. Ostatnio eksponuje się w tej sprawie Bogusława Grabowskiego. To jest coś, co żyje i stanowi pewnego rodzaju groźbę – uważa prezes PiS.

W opinii Kaczyńskiego postacie te (wymienił także Janusza Lewandowskiego) „idą bardzo daleko” i „domagają się, by prywatyzowano wszystko”.

– Krótko mówiąc, to jest pewnego rodzaju obsesja, ale stoi za nią pewien interes zewnętrzny, bo żaden poważny ekonomista nie powie dzisiaj, że kapitał nie ma narodowości – podkreślił.

Jarosław Kaczyński: chcemy, by decydowało społeczeństwo

Prezes PiS skrytykował też osoby wzywające do bojkotu referendum.

– Ci wszyscy, który się mu przeciwstawiają, wyśmiewają albo wręcz mówią co robić, by to referendum było nieważne, po prostu pokazują, że nie mają nic wspólnego z demokracją, a chcą, by w Polsce rządziła oligarchia – uważa Kaczyński.

Pierwsze pytanie w referendum

W piątek Prawo i Sprawiedliwość opublikowało nagranie, w którym prezes partii Jarosław Kaczyński zaprezentował pierwsze pytanie, które ma zostać zadane w zaplanowanym na 15 października referendum.

„Czy popierasz wyprzedaż państwowych przedsiębiorstw” – o to zostaną spytani uczestnicy głosowania.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 68

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kasa
Takie referendum powinno się już dawno odbyć ale lepiej późno niż wcale bo ważne jest żeby Polacy decydowali o ważnych rzeczach dla naszego państwa al

I lepiej późno niż wcale Przez ostatnie dwa dni na wszystkich konferencjach i debatach medialnych wszyscy politycy opozycji operują słowem hucpa i każdy ma to napisane na karteczce żeby się nauczyć na pamięć, bo to najnowsza instrukcja pana Tuska Jest to śmieszne bo nikt nie ma swego zdania tylko każdy powtarza jedno i to samo to co im kazano No i do tego jeszcze dodają że to jest kampania wyborcza co jest oczywiście nieprawdą bo Tusk jakby doszedł do władzy pierwsze co zrobił to sprzedał Orlen a kolesie by mogli wtedy niezłą kasę zgarnąć
M
Mario
Jestem za referendum bo nie chcę żeby mój zakład pracy był tak sprzedany jak inne które były koło mnie jak Tysiące ludzi które musiały się pożegnać z pracą referendum to jest demokratyczne sposób na to żeby my obywatele mogli się wypowiedzieć ważnej kwestiach a nie żeby Takie dupki jako pozycja nami rządzili i mówili nam co dla nas jest dobre a co złe
W
Wojtek
Co tu dyskutować pracowałem w zakładzie można powiedzieć że jest to branża strategiczna w trzech województwach pracowało półtora tysiąca osób potem była organizacja A dzisiaj zakładów już nie ma i 1500 osób musiało szukać sobie nowej pracy było na bezrobotnym takie szczęście i życie zafundował nam Tusk i jego opozycja dlatego pójdę na referendum żeby jeszcze raz nie zdarzyło się coś takiego A tacy ludzie jak tłusty jego przydupasy nigdy nie doszli do polityki znowu
a
ab
Gdyby wybory miały cokolwiek zmienić – dawno byłyby zakazane, a że nie są zakazane, więc na pewno są niezbędne do legitymizacji zaplanowanych poczynań żydów w latach następnych.
I
Iwonka
12 sierpnia, 0:35, Cyt:

PiS i Kaczynski pokrzyżowali plany opozycji tym referendum, bo Polacy doskonale pamiętają jak platforma z PSL robiła za swoich rządów Wysprzedawała państwowe najlepsze firmy wyrzucając tysiące Polaków na bruk bez pracy i oddając majątek w obce ręce co było oczywiście ze szkoda dla państwa polskiego i jej obywateli Referendum jest najbardziej demokratycznym wyborem w którym wypowiadają się obywatele danego państwa Są kraje gdzie referendum właśnie decyduje o wszystkim to na przykład jest Szwajcaria

Krótko Obajtek? Siec stacji Orlen? Turów który musi upaść kopalnie ponoć nie przynoszą zysku a zarządzane są przez bliskich i z rodziny rządzących. Wszyscy prezesi, sądziowie obecni nawet telewizja podporządkowani są tylko jednej partii PiS Jakie masz wrażenie żyjesz w wolnym kraju? Sprawdz zadłużenie jakie było za Tuska i rezerwy które Polska posiadała. Sprawdz obecnie jakie posiada rezerwy w złocie Polska i jaki dług do spłacenia? A z czego spłacimy to zadłużenie? Chyba że wywalimy to kolesiostwo prezesów i rodzin obecnego rządu na bruk, albo do miotły na ulicę za rozkradanie mienia publicznego. Tyle w temacie.

I
Iwonka
A ja bym zapytała najpierw co PiS na zakusy Obajtka podczas ich rządów? Czy zapytał się wówczas ktoś nas o to? Zapytałabym czy pytał się nas ktoś o sądy? Może drugie pytanie będzie co myślicie o skorumpowanych sądach i telewizji rządowej? Następne pytanie to czy ruch LGBT to jest tylko ideologia? Czy może prawo do wolności wyznania i samostanowienia o sobie. Czy mało już rząd zagląda nam do kieszeni? Dlatego obywatela słowa poprzedniej p.Premier Broszka Szydło ,,nam się w końcu te pieniądze należały'' A nam co się należy miska ryżu i ciężka Harówka? Ceny w sklepach jakbyśmy byli miliarderami? Kredyty za mieszkanie plus - przepraszam wille plus my spłacamy za ciężką naszą pracę. Ich nikt nie rozlicza z naszych podatków. Proszę nie kpijcie sobie z nas.
C
Cyt
PiS i Kaczynski pokrzyżowali plany opozycji tym referendum, bo Polacy doskonale pamiętają jak platforma z PSL robiła za swoich rządów Wysprzedawała państwowe najlepsze firmy wyrzucając tysiące Polaków na bruk bez pracy i oddając majątek w obce ręce co było oczywiście ze szkoda dla państwa polskiego i jej obywateli Referendum jest najbardziej demokratycznym wyborem w którym wypowiadają się obywatele danego państwa Są kraje gdzie referendum właśnie decyduje o wszystkim to na przykład jest Szwajcaria
R
Rex
11 sierpnia, 15:06, Yogi:

W referendum padną bzdurne pytania mające na celu jedynie zogniskować debatę publiczną na konkretnych sprawach. A raczej odsunąć ja od spraw dla pisu trudnych tj. zadłużenia, zdemolowanej służby zdrowia, licznych przekrętach z dwóch kadencji, sparaliżowanych służb, upolitycznionego do granic absurdu sądownictwa, niespotykanego w historii niżu demograficznego itp. Oczywiście wynik referendum nie będzie dla nikogo wiążący. Za to pis wyda grube miliony na własną kampanię wyborczą twierdząc, że jest to kampania przedreferendalna, więc opłacana z budżetu. Tym sposobem Polacy będą za własne pieniądze przekonywani do tego, żeby zagłosować na kolejne kadencję ich okradania.

Dokładnie. I to niezależnie od tego kto wygra. Najwyżej elyty się wymienia przy korycie między sobą

a
antyPiS
~tyle pisze: "Bzdurny argument. Co ma osoba prezesa Sądu Najwyższego do uczciwości wyborów? - nic. Przecież to nie Sąd Najwyższy ani jego prezes liczy głosy. SN tylko stwierdza ważność wyborów, a komisja PKW złożona z sędziów SN ogłasza wyniki."

Zabawne - sam sobie zadajesz pytanie i sam na nie odpowiadasz. Prezesem SN jest Małgorzata Manowska, mianowana na to stanowisko mimo, że dostała połowę głosów poparcia od drugiego kandydata. Może to nic nie znaczyć ale może znaczyć. Ogłoszone wyniki to obowiązujące prawo. Nie dostrzegasz niebezpieczeństwa tam, gdzie może być. Sąd Najwyższy może ogłosić nieważność wyborów ze względu na zgłoszone protesty. Powtórzone wybory wygra ten, co będzie miał pieniądze na nową kampanię. Zastanów się, kto to może być?

"To, że za czasów rządów SLD, albo PO-PSL prezesami SN bywali starzy jeszcze komunistyczni sędziowie to według ciebie bardziej gwarantowało wolne wybory? - śmieszna teza."

Nic takiego nie napisałem więc nie imputuj mi czegoś, co sobie wymyśliłeś. Co wg mnie gwarantuje uczciwość wyborów - nie będę objaśniać.
t
tyle
11 sierpnia, 15:50, antypiS:

Prezes już wie, jaki będzie wynik. Co zrobi, gdy wynik będzie odwrotny - Polacy zgodzą się na wyprzedaż?

11 sierpnia, 16:01, Dyzio:

Pomarzyć możesz. Marzenia piękna rzecz.

11 sierpnia, 16:42, antyPiS:

Nie uważasz, że wyniki referendum mogą zostać sfałszowane?

11 sierpnia, 16:59, tyle:

Nie, nie mogą. To tworzenie jakiejś absurdalnej wirtualnej rzeczywistości. Przecież to właśnie PiS wprowadził np. przezroczyste urny wyborcze i bardziej rygorystyczne i przejrzyste procedury w lokalach wyborczych. Wszystko właśnie po to żeby utrudnić możliwość fałszerstw przy wyborach i referendach. Proste porównanie matematyczne - np. za rządów PO-PSL w wyborach samorządowych w 2014r. liczba głosów nieważnych, czyli potencjalnie zmanipulowanych, wynosiła aż 17,5 % wszystkich oddanych głosów. W wyborach prezydenckich 2020r. za rządów PiS liczba nieważnych głosów wyniosła tylko niecały jeden procent (0,86%). Samo to pokazuje, za której władzy wybory są przeprowadzane sprawniej i uczciwiej.

11 sierpnia, 17:45, antyPiS:

To argument dla naiwnych. Kto jest prezesem Sądu Najwyższego i dlaczego akurat ta pani? Kto jest prezesem Komisji Wyborczej? Przezroczyste urny? Śnij dalej swój piękny sen, że o prawdziwości wyborów decydują szklane ściany urn.

Bzdurny argument. Co ma osoba prezesa Sądu Najwyższego do uczciwości wyborów? - nic. Przecież to nie Sąd Najwyższy ani jego prezes liczy głosy. SN tylko stwierdza ważność wyborów, a komisja PKW złożona z sędziów SN ogłasza wyniki. To, że za czasów rządów SLD, albo PO-PSL prezesami SN bywali starzy jeszcze komunistyczni sędziowie to według ciebie bardziej gwarantowało wolne wybory? - śmieszna teza.

G
Góral żołnierz
Weber i jego jewropejska banda wystraszyli się propozycji Premiera Morawieckiego i i furer tfussk ma odpowiedzieć , ten zamknął zdradziecką [wulgaryzm] i schował się pod miedzą . Tfussk się boi , Pana Premiera MORAWIECKIEGO , to szczyl z malowania kominów , wnuk dziadka z wermachtu jak to się ostatnio zdarzyło się w Gdańsku . Trzeba byc ślepym aby tego nie widziec .
D
Domek TF.
11 sierpnia, 17:43, Ecco:

pis zachowuje sie jak oligarchy ukra czyli panstwowe zyski biorą do siebie .nie dla pracownikow i inwestycji .dlatego od 30 lat rodzime firmy sie nierozwijają .ale chètnie i bardzo mocno doją polaków .pytaniami mozna manipulowac i pis tez tak robi !!!

Chłopie teraz się własnie rozwijają,nie są sprzedawane za bezcen...cementownie,cukrownie,stocznie pisz prawdę!!! A co groziło LOT?

D
Domek TF.
11 sierpnia, 17:43, Ecco:

pis zachowuje sie jak oligarchy ukra czyli panstwowe zyski biorą do siebie .nie dla pracownikow i inwestycji .dlatego od 30 lat rodzime firmy sie nierozwijają .ale chètnie i bardzo mocno doją polaków .pytaniami mozna manipulowac i pis tez tak robi !!!

Podaj przykłady! Złóż zawiadomienie do prokuratury.

K
Kolo
11 sierpnia, 15:50, antypiS:

Prezes już wie, jaki będzie wynik. Co zrobi, gdy wynik będzie odwrotny - Polacy zgodzą się na wyprzedaż?

11 sierpnia, 16:01, Dyzio:

Pomarzyć możesz. Marzenia piękna rzecz.

11 sierpnia, 16:42, antyPiS:

Nie uważasz, że wyniki referendum mogą zostać sfałszowane?

11 sierpnia, 16:59, tyle:

Nie, nie mogą. To tworzenie jakiejś absurdalnej wirtualnej rzeczywistości. Przecież to właśnie PiS wprowadził np. przezroczyste urny wyborcze i bardziej rygorystyczne i przejrzyste procedury w lokalach wyborczych. Wszystko właśnie po to żeby utrudnić możliwość fałszerstw przy wyborach i referendach. Proste porównanie matematyczne - np. za rządów PO-PSL w wyborach samorządowych w 2014r. liczba głosów nieważnych, czyli potencjalnie zmanipulowanych, wynosiła aż 17,5 % wszystkich oddanych głosów. W wyborach prezydenckich 2020r. za rządów PiS liczba nieważnych głosów wyniosła tylko niecały jeden procent (0,86%). Samo to pokazuje, za której władzy wybory są przeprowadzane sprawniej i uczciwiej.

11 sierpnia, 17:45, antyPiS:

To argument dla naiwnych. Kto jest prezesem Sądu Najwyższego i dlaczego akurat ta pani? Kto jest prezesem Komisji Wyborczej? Przezroczyste urny? Śnij dalej swój piękny sen, że o prawdziwości wyborów decydują szklane ściany urn.

Jakoś tym naiwnym żyje się lepiej niż za ..PO powiedz jakim sposobem żądzą tyle czasu?Przecież sądy są wasze!(Noiman)

ż
żołnierz
11 sierpnia, 17:17, Walenty:

Polska dla Polaków. Reszta WON!!!

Niechaj spierniczają potomkowie stasi , ub , sb , ruskiego gru , essmanów mordujących Polakow i ruskich nkwd i kgb , tym śmierdzi cała opozycja w Polsce .

Wróć na i.pl Portal i.pl