JĘZYK ANGIELSKI - POZIOM PODSTAWOWY
TU ZOBACZ ARKUSZE I TRANSKRYPCJE - POZIOM PODSTAWOWY I ROZSZERZONY
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU
Zadanie 1
1.1 - A
1.2 - C
1.3 - B
1.4 - B
1.5 - A
Zadanie 2
2.1 - E
2.2 - B
2.3 - D
2.4 - C
Zadanie 3
3.1 - FAŁSZ
3.2 - PRAWDA
3.3 - FAŁSZ
ZNAJOMOŚĆ FUNKCJI JĘZYKOWYCH
Zadanie 4
4.1 - E
4.2 - A
4.3 - D
4.4 - C
Zadanie 5
5.1 - C
5.2 - B
5.3 - A
Zadanie 6
6.1 - B
6.2 - B
6.3 - A
ROZUMIENIE TEKSTÓW PISANYCH
Zadanie 7
7.1 - E
7.2 - D
7.3 - A
7.4 - C
Zadanie 8
8.1 - B
8.2 - A
8.3 - C
8.4 - B
Zadanie 9
9.1 - A
9.2 - C
9.3 - B
9.4 - B
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH
Zadanie 10
10.1 - D
10.2 - A
10.3 - F
Zadanie 11
11.1 - A
11.2 - C
11.3 - B
Za cały test można było uzyskać 40 punktów - po 1 za każdą poprawną odpowiedź
ZOBACZ KONIECZNIE:
JĘZYK ANGIELSKI - POZIOM ROZSZERZONY
TU ZOBACZ ARKUSZE I TRANSKRYPCJE - POZIOM PODSTAWOWY I ROZSZERZONY
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU
Zadanie 1
1.1 - C
1.2 - B
1.3 - A
1.4 - B
1.5 - A
1.6 - B
Zadanie 2
2.1 - E
2.2 - D
2.3 - A
2.4 - C
ROZUMIENIE TEKSTÓW PISANYCH
Zadanie 3
3.1 - C
3.2 - A
3.3 - D
Zadanie 4
4.1 - C
4.2 - D
4.3 - A
4.4 - E
Zadanie 5
5.1 - D
5.2 - B
5.3 - C
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH
Zadanie 6
6.1 - broke
6.2 - months
6.3 - sunny
6.4 - quickly
6.5 - worst
Zadanie 7
7.1 - I am going to
7.2 - hair is
7.3 - Three men
7.4 - was born
7.5 - there are not any
WYPOWIEDŹ PISEMNA
Zadanie 8
PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:
(przykład pochodzi z klucza CKE - jest to przykładowa odpowiedź napisana przez ucznia)
Dear Tina,
I’ve got some great news!
There was a talent show organised in my school. And you know
what? I won it! I got the first prize. I played the piano and I sang a song by Alicia Keys. It
was a song about love. I was very nervus but everything went OK. People clapped their
hands. I couldn’t believe I’m a winer, but I was very happy and after the show I phoned my
parents. Now I want to go to a music school and learn to sing better. What do you think about
my plans?
Kisses,
XYZ
Za cały test można było uzyskać 40 punktów.
Zadania 1-7 po 1 punkcie za każdą poprawną odpowiedź, zadanie 8 - 10 punktów.
ZOBACZ KONIECZNIE:
JĘZYK FRANCUSKI - POZIOM PODSTAWOWY
TU ZOBACZ ARKUSZE I TRANSKRYPCJE - POZIOM PODSTAWOWY I ROZSZERZONY
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU
Zadanie 1
1.1 - C
1.2 - A
1.3 - A
1.4 - B
1.5 - A
Zadanie 2
2.1 - B
2.2 - D
2.3 - E
2.4 - C
Zadanie 3
3.1 - FAŁSZ
3.2 - PRAWDA
3.3 - FAŁSZ
ZNAJOMOŚĆ FUNKCJI JĘZYKOWYCH
Zadanie 4
4.1 - D
4.2 - B
4.3 - A
4.4 - E
Zadanie 5
5.1 - B
5.2 - A
5.3 - A
Zadanie 6
6.1 - C
6.2 - B
6.3 - B
ROZUMIENIE TEKSTÓW PISANYCH
Zadanie 7
7.1 - C
7.2 - D
7.3 - A
7.4 - E
Zadanie 8
8.1 - B
8.2 - C
8.3 - B
8.4 - A
Zadanie 9
9.1 - C
9.2 - A
9.3 - B
9.4 - A
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH
Zadanie 10
10.1 - B
10.2 - F
10.3 - A
Zadanie 11
11.1 - C
11.2 - B
11.3 - B
Za cały test można było uzyskać 40 punktów - po 1 za każdą poprawną odpowiedź
ZOBACZ KONIECZNIE:
JĘZYK NIEMIECKI - POZIOM PODSTAWOWY
TU ZOBACZ ARKUSZE I TRANSKRYPCJE - POZIOM PODSTAWOWY I ROZSZERZONY
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU
Zadanie 1
1.1 - B
1.2 - C
1.3 - C
1.4 - A
1.5 - C
Zadanie 2
2.1 - B
2.2 - E
2.3 - C
2.4 - A
Zadanie 3
3.1 - FAŁSZ
3.2 - PRAWDA
3.3 - FAŁSZ
ZNAJOMOŚĆ FUNKCJI JĘZYKOWYCH
Zadanie 4
4.1 - B
4.2 - A
4.3 - C
4.4 - E
Zadanie 5
5.1 - A
5.2 - C
5.3 - B
Zadanie 6
6.1 - B
6.2 - A
6.3 - B
ROZUMIENIE TEKSTÓW PISANYCH
Zadanie 7
7.1 - B
7.2 - E
7.3 - A
7.4 - C
Zadanie 8
8.1 - B
8.2 - C
8.3 - A
8.4 - C
Zadanie 9
9.1 - B
9.2 - A
9.3 - C
9.4 - A
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH
Zadanie 10
10.1 - B
10.2 - A
10.3 - C
Zadanie 11
11.1 - A
11.2 - C
11.3 - B
Za cały test można było uzyskać 40 punktów - po 1 za każdą poprawną odpowiedź
ZOBACZ KONIECZNIE:
JĘZYK NIEMIECKI - POZIOM ROZSZERZONY
TU ZOBACZ ARKUSZE I TRANSKRYPCJE - POZIOM PODSTAWOWY I ROZSZERZONY
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU
Zadanie 1
1.1 - C
1.2 - C
1.3 - A
1.4 - A
1.5 - C
1.6 - B
Zadanie 2
2.1 - A
2.2 - E
2.3 - B
2.4 - D
ROZUMIENIE TEKSTÓW PISANYCH
Zadanie 3
3.1 - A
3.2 - B
3.3 - C
Zadanie 4
4.1 - C
4.2 - B
4.3 - A
4.4 - E
Zadanie 5
5.1 - C
5.2 - B
5.3 - A
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH
Zadanie 6
6.1 - Jahre
6.2 - einen
6.3 - finanzielle
6.4 - gebracht
6.5 - Personen
Zadanie 7
7.1 - zu gehen
7.2 - in der Bibliothek
7.3 - mit ein Buch
7.4 - der Beste Schüler
7.5 - Wohin fährst du
WYPOWIEDŹ PISEMNA
Zadanie 8
PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:
(przykład pochodzi z klucza CKE - jest to przykładowa odpowiedź napisana przez ucznia)
Hallo Max!
Gestern gab es in meiner Schule das Festival "Das Supertalent". Ich habe daran
teilgenommen. Ich habe eine Hip-Hop Lied über Freundschaft vorbereitet. Am Anfang habe ich leise, dann immer lauter gesungen. Dabei habe ich auch Gitarre gespielt. Das hat der Publikum sehr gefallen. Und weißt Du was? Ich habe den ersten Preis bekommen! Ich war sehr zufrieden und ich bin gesprungen. Ich habe sofort meine Eltern angerufen. Jetzt möchte ich eine Musik-AG besuchen. Da kann ich Gitarre üben und Profi werden.
Liebe Grüße
XYZ
Za cały test można było uzyskać 40 punktów.
Zadania 1-7 - po 1 punkcie za każda poprawną odpowiedź, zadanie 8 - 10 punktów.
ZOBACZ KONIECZNIE:
JĘZYK FRANCUSKI - POZIOM ROZSZERZONY
TU ZOBACZ ARKUSZE I TRANSKRYPCJE - POZIOM PODSTAWOWY I ROZSZERZONY
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU
Zadanie 1
1.1 - A
1.2 - C
1.3 - B
1.4 - C
1.5 - A
1.6 - C
Zadanie 2
2.1 - E
2.2 - B
2.3 - D
2.4 - A
ROZUMIENIE TEKSTÓW PISANYCH
Zadanie 3
3.1 - C
3.2 - A
3.3 - B
Zadanie 4
4.1 - C
4.2 - A
4.3 - D
4.4 - E
Zadanie 5
5.1 - C
5.2 - D
5.3 - A
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH
Zadanie 6
6.1 - invitation
6.2 - americain
6.3 - simplement
6.4 - savaient
6.5 - tous
Zadanie 7
7.1 - es en retard
7.2 - sont alles au Portugal
7.3 - des legumes au marche
7.4 - fasse beau cet ete
7.5 - aime la glance
WYPOWIEDŹ PISEMNA
Zadanie 8
PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:
(przykład pochodzi z klucza CKE - jest to przykładowa odpowiedź napisana przez ucznia)
Salut,
Samedi, je voudrais partir au lac pour fêter mon anniversaire avec mes amis.
Nous voulons s’amuser bien : pêcher, chanter et jouer de la guitare. Mes parents ne sont pas ravis. Ils pensent que c’est trop loin et que la nuit, il fait trop froid pour dormir sous la tente. Pour moi, ce voyage, ce serait le meilleure cadeau d’anniversaire. C’est un cadeau original, je voudrais passer un week-end inoubliable. Comment convaincre mes parents ? Aide-moi ! À bientôt.
XYZ
Za cały test można było uzyskać 40 punktów.
Zadania 1-7 - po 1 punkcie za każda poprawną odpowiedź, zadanie 8 - 10 punktów.
ZOBACZ KONIECZNIE:
JĘZYK HISZPAŃSKI - POZIOM PODSTAWOWY
TU ZOBACZ ARKUSZE I TRANSKRYPCJE - POZIOM PODSTAWOWY I ROZSZERZONY
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU
Zadanie 1
1.1 - C
1.2 - A
1.3 - B
1.4 - C
1.5 - C
Zadanie 2
2.1 - D
2.2 - E
2.3 - B
2.4 - A
Zadanie 3
3.1 - FAŁSZ
3.2 - FAŁSZ
3.3 - PRAWDA
ZNAJOMOŚĆ FUNKCJI JĘZYKOWYCH
Zadanie 4
4.1 - D
4.2 - E
4.3 - A
4.4 - C
Zadanie 5
5.1 - B
5.2 - A
5.3 - C
Zadanie 6
6.1 - A
6.2 - A
6.3 - C
ROZUMIENIE TEKSTÓW PISANYCH
Zadanie 7
7.1 - A
7.2 - D
7.3 - E
7.4 - C
Zadanie 8
8.1 - B
8.2 - C
8.3 - A
8.4 - C
Zadanie 9
9.1 - B
9.2 - C
9.3 - A
9.4 - B
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH
Zadanie 10
10.1 - C
10.2 - F
10.3 - D
Zadanie 11
11.1 - C
11.2 - A
11.3 - C
Za cały test można było uzyskać 40 punktów - po 1 za każdą poprawną odpowiedź
ZOBACZ KONIECZNIE:
JĘZYK HISZPAŃSKI - POZIOM ROZSZERZONY
TU ZOBACZ ARKUSZE I TRANSKRYPCJE - POZIOM PODSTAWOWY I ROZSZERZONY
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU
Zadanie 1
1.1 - A
1.2 - C
1.3 - B
1.4 - A
1.5 - C
1.6 - A
Zadanie 2
2.1 - B
2.2 - E
2.3 - A
2.4 - C
ROZUMIENIE TEKSTÓW PISANYCH
Zadanie 3
3.1 - D
3.2 - A
3.3 - B
Zadanie 4
4.1 - C
4.2 - E
4.3 - D
4.4 - A
Zadanie 5
5.1 - D
5.2 - C
5.3 - A
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH
Zadanie 6
6.1 - invitacion
6.2 - americano
6.3 - unicamente
6.4 - sabian
6.5 - todos
Zadanie 7
7.1 - desde hace
7.2 - Como
7.3 - ten
7.4 - acaba de
7.5 - La; A esa chica la
WYPOWIEDŹ PISEMNA
Zadanie 8
PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:
(przykład pochodzi z klucza CKE - jest to przykładowa odpowiedź napisana przez ucznia)
¡Hola, Juan!
Ya cuento los días para mi cumpleaños. Esta vez me gustaría celebrarlo junto con mis amigos
en la casa de campo de mis padres. Quiero hacer una fiesta en estilo de los años setenta:
con música de la época, flores, globos de colores y una enorme tarta de chocolate. Mis padres
están de acuerdo. Creen que es una idea muy original y que vamos a divertirnos mucho. Ayer
me preguntaron qué regalo me gustaría recibir. Les dije que sueño con tener una nueva bici
para hacer excursiones con mis amigos. ¿Crees que me van a regalarla?
Abrazos,
XYZ
Za cały test można było uzyskać 40 punktów.
Zadania 1-7 - po 1 punkcie za każda poprawną odpowiedź, zadanie 8 - 10 punktów.
JĘZYK WŁOSKI - POZIOM PODSTAWOWY
TU ZOBACZ ARKUSZE I TRANSKRYPCJE - POZIOM PODSTAWOWY I ROZSZERZONY
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU
Zadanie 1
1.1 - B
1.2 - A
1.3 - C
1.4 - A
1.5 - A
Zadanie 2
2.1 - C
2.2 - B
2.3 - D
2.4 - E
Zadanie 3
3.1 - FAŁSZ
3.2 - PRAWDA
3.3 - FAŁSZ
ZNAJOMOŚĆ FUNKCJI JĘZYKOWYCH
Zadanie 4
4.1 - C
4.2 - A
4.3 - B
4.4 - E
Zadanie 5
5.1 - B
5.2 - A
5.3 - C
Zadanie 6
6.1 - A
6.2 - A
6.3 - B
ROZUMIENIE TEKSTÓW PISANYCH
Zadanie 7
7.1 - A
7.2 - C
7.3 - E
7.4 - B
Zadanie 8
8.1 - C
8.2 - B
8.3 - A
8.4 - A
Zadanie 9
9.1 - A
9.2 - C
9.3 - C
9.4 - B
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH
Zadanie 10
10.1 - A
10.2 - E
10.3 - F
Zadanie 11
11.1 - A
11.2 - C
11.3 - C
Za cały test można było uzyskać 40 punktów - po 1 za każdą poprawną odpowiedź
ZOBACZ KONIECZNIE:
JĘZYK WŁOSKI - POZIOM ROZSZERZONY
TU ZOBACZ ARKUSZE I TRANSKRYPCJE - POZIOM PODSTAWOWY I ROZSZERZONY
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU
Zadanie 1
1.1 - C
1.2 - B
1.3 - A
1.4 - B
1.5 - B
1.6 - A
Zadanie 2
2.1 - A
2.2 - C
2.3 - E
2.4 - D
ROZUMIENIE TEKSTÓW PISANYCH
Zadanie 3
3.1 - A
3.2 - D
3.3 - C
Zadanie 4
4.1 - A
4.2 - E
4.3 - C
4.4 - D
Zadanie 5
5.1 - C
5.2 - A
5.3 - B
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH
Zadanie 6
6.1 - bel
6.2 - iscrivermi
6.3 - miei
6.4 - autori
6.5 - illustrazioni
Zadanie 7
7.1 - andranno al mare /sul mare
7.2 - mi piace /a me piace
7.3 - capisco tutto
7.4 - molti ragazzi
7.5 - si preparava per uscire / si preparava a (ad) uscire
WYPOWIEDŹ PISEMNA
Zadanie 8
PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:
(przykład pochodzi z klucza CKE - jest to przykładowa odpowiedź napisana przez ucznia)
Ciao,
sabato io vorrei partire per il lago per festeggiare compleanno con i miei amici.
Noi voliamo
divertirci molto: pescare, cantare e suonare la chitarra. I miei genitori non sono d’accordo.
Secondo loro è troppo lontano e la notte fa troppo freddo per dormire sotto la tenda. Per me
questo viaggio sarebbe il migliore regalo di compleanno. È un regalo originale, io vorrei
passare una fine settimana fantastica. Come faccio a convincere i miei genitori? Aiutami!
A presto.
XYZ
Za cały test można było uzyskać 40 punktów.
Zadania 1-7 - po 1 punkcie za każda poprawną odpowiedź, zadanie 8 - 10 punktów.
ZOBACZ ZDJĘCIA z próbnego egzaminu humanistycznego w Gimnazjum nr 26 w Gdańsku
JĘZYK ROSYJSKI - POZIOM PODSTAWOWY
TU ZOBACZ ARKUSZE I TRANSKRYPCJE - POZIOM PODSTAWOWY I ROZSZERZONY
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU
Zadanie 1
1.1 - B
1.2 - C
1.3 - A
1.4 - A
1.5 - C
Zadanie 2
2.1 - D
2.2 - B
2.3 - C
2.4 - A
Zadanie 3
3.1 - PRAWDA
3.2 - FAŁSZ
3.3 - PRAWDA
ZNAJOMOŚĆ FUNKCJI JĘZYKOWYCH
Zadanie 4
4.1 - C
4.2 - B
4.3 - D
4.4 - A
Zadanie 5
5.1 - C
5.2 - B
5.3 - B
Zadanie 6
6.1 - B
6.2 - B
6.3 - A
ROZUMIENIE TEKSTÓW PISANYCH
Zadanie 7
7.1 - C
7.2 - B
7.3 - D
7.4 - A
Zadanie 8
8.1 - B
8.2 - C
8.3 - A
8.4 - B
Zadanie 9
9.1 - C
9.2 - B
9.3 - C
9.4 - A
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH
Zadanie 10
10.1 - A
10.2 - E
10.3 - B
Zadanie 11
11.1 - A
11.2 - B
11.3 - C
Za cały test można było uzyskać 40 punktów - po 1 za każdą poprawną odpowiedź
ZOBACZ KONIECZNIE:
JĘZYK ROSYJSKI - POZIOM ROZSZERZONY
TU ZOBACZ ARKUSZE I TRANSKRYPCJE - POZIOM PODSTAWOWY I ROZSZERZONY
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU
Zadanie 1
1.1 - B
1.2 - B
1.3 - C
1.4 - A
1.5 - C
1.6 - C
Zadanie 2
2.1 - D
2.2 - A
2.3 - C
2.4 - E
ROZUMIENIE TEKSTÓW PISANYCH
Zadanie 3
3.1 - D
3.2 - B
3.3 - A
Zadanie 4
4.1 - E
4.2 - A
4.3 - D
4.4 - B
Zadanie 5
5.1 - D
5.2 - C
5.3 - A
Zadanie 6
6.1.вас вам
6.2. учёбе / учебе учобе
6.3. отличного
6.4. забывайте
6.5. учителей
Zadanie 7
7.1. 1. занимается музыкой / занималась музыкой
7.2. шёл снег идёт снег
7.3. в магазин за покупками
7.4. похож на меня
7.5. пью вкусное какао / пил вкусное какао
WYPOWIEDŹ PISEMNA
Zadanie 8
PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:
(przykład pochodzi z klucza CKE - jest to przykładowa odpowiedź napisana przez ucznia)
Привет, Миша!
Знаешь, у меня в школе в субботу был конкурс «У меня есть талант!» Я тоже в нём
участвовала. Взела гитару и вышла на сцену. Спела свою любимую песню группы
«Рондо». После песни было очень тихо, но потом зрители кричали «Браво!»
Я посмотрела всю программу. Все мне очень понравилось. Конкуренция была большая.
Когда давали награды, я переживала. Я не поверила, что заняла первое место. Потом
сразу позвонила родителям. Я теперь собираюсь записаться в музыкальный кружок.
Буду ходить там два раза в неделю и заниматься пением. Напиши, как твои дела?
XYZ
Za cały test można było uzyskać 40 punktów.
Zadania 1-7 - po 1 punkcie za każda poprawną odpowiedź, zadanie 8 - 10 punktów.
ZOBACZ KONIECZNIE:
Do egzaminu próbnego przystąpiło 340 pomorskich gimnazjów. Wczorajszego testu matematyczno-przyrodniczego obawiało się wielu gimnazjalistów. Był to drugi dzień rozwiązywania gimnazjalnych testów próbnych przez uczniów klas trzecich. W środę rozwiązywali część humanistyczną testu, a dziś będą musieli zaprezentować swoją znajomość języka obcego nowożytnego.
Irena Łaguna, dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Gdańsku, podkreśla, że program nauczania jest różnie realizowany w poszczególnych szkołach. Mogło się zdarzyć tak, że uczniowie nie zdążyli czegoś przerobić.
- Próbny egzamin to tylko diagnoza stopnia opanowania przerobionego materiału. Ma nam pokazać, czego nauczyliśmy. Te wyniki nie mają obrazować przygotowania ucznia do przyszłorocznego egzaminu - tłumaczy Irena Łaguna.
Dyrektor OKE podkreśla też, że wyniki testów próbnych nie będą nigdzie publikowane. Testy będą sprawdzane przez nauczycieli z danej szkoły, a ich wyniki będą informacją wyłącznie dla uczących.
Uczniowie przyznawali wczoraj, że bardziej się bali zadań z przedmiotów ścisłych niż z przedmiotów humanistycznych. Fizyka, chemia czy matematyka to dla wielu pięta achillesowa.
- Jestem bardziej humanistką. O ile środowy test nie był zbyt trudny i myślę, że sobie dobrze poradziłam, o tyle matematyki się bałam - przyznała Izabela Sobotka z klasy III C Gimnazjum nr 1.
Gimnazjaliści, jak przyznają, do testów próbnych też przygotowywali się sukcesywnie.
- Uczyłam się systematycznie przez trzy lata, często rozwiązywaliśmy różne testy zarówno na lekcjach, jak i później w internecie - mówiła Marta Elwart, także z klasy III C.