Program "Fresh Finds" na Spotify promuje polskich artystów. Jakie są efekty po roku działania w Polsce?

Małgorzata Puzyr
Małgorzata Puzyr
"Fresh Finds" to kolejny projekt Spotify ma na celu promowanie polskich artystów
"Fresh Finds" to kolejny projekt Spotify ma na celu promowanie polskich artystów fot. Pixabay
Od roku w Polsce działa program Spotify "Fresh Finds", który ma na celu wspierać niezależnych artystów w rozwoju ich kariery. Jakie przyniósł efekty? Platforma twierdzi, że pomógł rozwinąć skrzydła aż 465 lokalnym wykonawcom.

Wspierają początkujących artystów. Efekty są zaskakujące

"Fresh Finds" to kolejny projekt Spotify, który podobnie jak RADAR i EQUAL, ma na celu promowanie polskich artystów. Został uruchomiony w naszym kraju na początku 2022 roku i w tym czasie dał 465 muzykom wsparcie redakcyjne i szansę na rozwój kariery pod skrzydłami Spotify.

Po miesiącu obecności na playliście "Fresh Finds Polska", wykonawcy biorący udział w programie odnotowali średni wzrost miesięcznych słuchaczy o 992 proc.

Wśród wschodzących gwiazd zauważonych przez użytkowników Spotify znaleźli się m.in: Dawid Tyszkowski, Krzewy czy SAMARA. Co ważne, zauważają ich nie tylko zdeklarowani fani.

"Fresh Friends" a rozwój kariery

Jak czytamy na stronach Spotify, po roku działania na polskim rynku, program wywarł realny wpływ na rozwój karier twórców, z których część podpisała kontrakty z największymi wytwórniami w kraju.

- Wiemy, że profesjonaliści z branży muzycznej, organizatorzy festiwali i showcase'ów, inspirują się playlistą w poszukiwaniu nowych, niezależnych talentów - mówi Mateusz Smółka, Spotify Music Team Lead Eastern Europe.

Kto zyskał najwięcej?

Twórca, który zanotował największy wzrost miesięcznych słuchaczy, to Krzewy, akustyczny duet z wytwórni Fonobo. Dzięki świetnym wynikom, ich utwór "Tamte dni" poszerzył grono odbiorców, trafiając na wiele playlist Spotify, m.in. Zimowy chill, reset, Zacisze, Alternatywna Polska, czy globalną playlistę Borderless. W sumie został odtworzony ponad milion razy.

Kolejnym artystą, dostrzeżonym przez program Fresh Finds na wczesnym etapie, jest adaś. Program wypromował jego pierwsze utwory, takie jak "lumpy i kwiatki" oraz "kubek z lodem”. Spotify wspierał artystę w rozwoju kariery, umieszczając jego utwory na redakcyjnych playlistach od Viral Hity przez Polskie hity, po Polskie hity 2022. Obecnie adaś. może pochwalić się ponad 146 tysiącami słuchaczy miesięcznie.

Program działa w wielu krajach. W Polsce jest od roku

Program Spotify, który jest obecny na większości rynków, cieszy się ogromną popularnością w naszym kraju, co pokazuje, że Polacy mają apetyt na odkrywanie nowych i nieznanych wcześniej brzmień.

Na koniec grudnia 2022 roku playlista Fresh Finds Polska znalazła się w pierwszej piątce najczęściej streamowanych globalnie playlist Fresh Finds z poszczególnych krajów.

od 16 lat

lena

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na i.pl Portal i.pl