Choć, jak przypomina Onet, o inwestycji mówi się od kilku lat, dopiero w ubiegłym roku GDDKiA złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej, który teraz został uwzględniony.
Po analizie złożonego wniosku o wydanie decyzji i opracowanego raportu oddziaływania inwestycji na środowisko RDOŚ w Kielcach wskazał do realizacji wariant III, czyli tzw. dwa tunele. Ten wariant zakłada pełne oddzielenie ruchu tranzytowego od lokalnego i przeprowadzenie ciągu głównego drogi ekspresowej S74 na przeważającym odcinku na poziomie minus 1, czyli w wykopie – tłumaczy Małgorzata Pawelec, rzecznik kieleckiego oddziału GDDKiA.
Inne warianty, które wchodziły w grę, zakładały puszczenie trasy w głębokim tunelu albo w całkowicie odkrytym wykopie.
Jak podaje Onet, jeszcze w tym roku planowane jest ogłoszenie przetargu.
Źródło: Onet
