"Węzeł Tatrzański" to newralgiczne miejsce. Zakopianka krzyżuje się tu z drogą na Bukowinę Tatrzańską i tą prowadzącą do Zębu. Tuż obok są też tory kolejowe, przez które dotychczas trzeba było przejechać. W miejscu tym dotychczas w sezonie tworzyły się więc gigantyczne korki. By wyeliminować utrudnienia zaprojektowano więc wielofunkcyjny węzeł komunikacyjny
W ramach prac wykonany zostanie tunel pod zakopianką - w miejscu obecnego skrzyżowania drogi krajowej z drogą biegnącą do centrum Poronina i dalej do Bukowiny Tatrzańskiej. Dzięki temu ruch lokalny od strony Bukowina nie będzie kolidował z ruchem po zakopiance, a także z linią kolejową Zakopane-Nowy Targ.
Z kolei na obecnym skrzyżowaniu zakopianki z drogę w stronę Zębu powstanie rondo. Będą wjeżdżać na nie kierowcy jadący w stronę Zębu, Bukowiny (droga poprowadzi wspomnianym wyżej tunelem), ale także kierowcy jadący do Zakopanego od strony Nowego Targu.
Z kolei wyjeżdżający z Zakopanego w stronę Nowego Targu i dalej będą mogli ominąć rondo dodatkowym pasem.
Spektakularne zdjęcia z budowy zakopianki, nowa trasa imponuje
ZOBACZ KONIECZNIE:
