Przebudowa zakopianki w Poroninie idzie pełną parą! "Węzeł Tatrzański" gotowy jeszcze w tym roku [ZDJĘCIA Z PLACU BUDOWY]

Tomasz Mateusiak
Budowa "Węzła Tatrzańskiego", czyli przebudowa dwóch znajdujących się blisko siebie skrzyżowań na zakopiance w Poroninie, idzie pełną parą. Robotnicy pracujący w tym miejscu równolegle budują tunel pod drogą a także wykończają most na potoku Poroniec (w kierunku Zakopanego) i wznoszą łuki nowego mostu na rzece Biały Dunajec (w kierunku Zębu). Całość prac będzie kosztować blisko 44 miliony złotych i powinna zakończyć się w październiku tego roku.

"Węzeł Tatrzański" to newralgiczne miejsce. Zakopianka krzyżuje się tu z drogą na Bukowinę Tatrzańską i tą prowadzącą do Zębu. Tuż obok są też tory kolejowe, przez które dotychczas trzeba było przejechać. W miejscu tym dotychczas w sezonie tworzyły się więc gigantyczne korki. By wyeliminować utrudnienia zaprojektowano więc wielofunkcyjny węzeł komunikacyjny

W ramach prac wykonany zostanie tunel pod zakopianką - w miejscu obecnego skrzyżowania drogi krajowej z drogą biegnącą do centrum Poronina i dalej do Bukowiny Tatrzańskiej. Dzięki temu ruch lokalny od strony Bukowina nie będzie kolidował z ruchem po zakopiance, a także z linią kolejową Zakopane-Nowy Targ.

Z kolei na obecnym skrzyżowaniu zakopianki z drogę w stronę Zębu powstanie rondo. Będą wjeżdżać na nie kierowcy jadący w stronę Zębu, Bukowiny (droga poprowadzi wspomnianym wyżej tunelem), ale także kierowcy jadący do Zakopanego od strony Nowego Targu.

Z kolei wyjeżdżający z Zakopanego w stronę Nowego Targu i dalej będą mogli ominąć rondo dodatkowym pasem.

Budowa zakopianki

Spektakularne zdjęcia z budowy zakopianki, nowa trasa imponuje

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krakus
Przyjemnie posłuchać fachofffca.
w
wert
Przerazajaca GIGANTOMANIA inwestycji po co ten tunel wiadukty trzeba bylo zbudowac kontynuacje Zakopianki po ziemi do N.Targu.
K
KRK
Jeżdżę tamtędy raz w tygodniu i jestem pod wrażeniem organizacji i tempa prac, zarówno na odcinku ekspresowym jaki i DK7. Zauważcie, że na moście w B. Dunajcu Wykonawca stara się pracować bez wprowadzania wahadła a w Poroninie wahadło jest obsługiwane non-stop przez pracowników (lepiej dla kierowców, ale drożej). Pozdrowienia dla wszystkich Wykonawców!
05:58
Świetne tempo. Brawo !
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl