Wysokie i długie wiadukty, głębokie wykopy. Nowa zakopianka ...
W ramach prac wykonany wykopany został już tunel pod zakopianką - w miejscu dotychczasowego skrzyżowania drogi krajowej z drogą biegnącą do centrum Poronina i dalej do Bukowiny Tatrzańskiej. Dzięki temu ruch lokalny od strony Bukowina nie będzie kolidował z ruchem po zakopiance, a także z linią kolejową Zakopane - Nowy Targ.
Z kolei na obecnym skrzyżowaniu zakopianki z drogę w stronę Zębu powstanie rondo. Będą wjeżdżać na nie kierowcy jadący w stronę Zębu (na drodze do wsi stanął też nowy most), Bukowiny (droga poprowadzi wspomnianym wyżej tunelem), ale także kierowcy jadący do Zakopanego od strony Nowego Targu.
Z kolei wyjeżdżający z Zakopanego w stronę Nowego Targu i dalej będą mogli ominąć rondo dodatkowym pasem.
Przypomnijmy. Prace na węźle rozpoczęły się w 2016 roku i potrwają do najbliższego października. Całość robót będzie kosztować 47 mln zł.
KONIECZNIE SPRAWDŹ:
FLESZ: Powstanie polskie TGV? W 3 godziny z Gdańska do Krakowa
