Rada Mediów Narodowych stanowcza wobec gróźb opozycji. "Będziemy bronić mediów publicznych i ich pracowników"

OPRAC.:
Damian Kelman
Damian Kelman
Wideo
od 16 lat
Będziemy bronić mediów publicznych i ich pracowników przed zapowiadanymi przez opozycję działaniami, łamiącymi prawo. Winni łamania prawa prędzej czy później poniosą surowe konsekwencje swoich czynów - napisali członkowie RMN w oświadczeniu, które Rada przyjęła na piątkowym posiedzeniu. To odpowiedź na groźby i obietnice polityków opozycji.

Oświadczenie Rady Mediów Narodowych

Rada Mediów Narodowych na piątkowym posiedzeniu przyjęła "oświadczenie w związku z zapowiedziami polityków opozycji, podjęcia przez nich bezprawnych działań wobec mediów publicznych". Za opowiedziało się trzech członków Rady, dwóch było przeciw.

W oświadczeniu członkowie RMN napisali, że "polskie media publiczne są zorganizowane na podstawie prawa, a zwłaszcza ustawy o radiofonii i telewizji, ustawy o Polskiej Agencji Prasowej oraz ustawy o RMN, a także ustawy o kodeksie spółek handlowych". Zwrócili uwagę, że "to prawo określa strukturę, formy działania, a także tryb powoływania władz spółek mediów publicznych", a "zmiany mogą nastąpić jedynie na drodze ustaw przyjętych łącznie przez Sejm, Senat oraz podpisanych przez Prezydenta RP, czyli w procedurze zapisanej w Konstytucji RP".

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

W ocenie RMN "próba podważenia ustaw np. przez uchylenie uchwał o powołaniu członków KRRiT i RMN, którzy mają ustawowo gwarantowaną sześcioletnią kadencję, w drodze likwidacji spółek mediów publicznych lub jakimkolwiek innym sposobem omijającym tryb ustawowy, będzie złamaniem prawa i Konstytucji".

"Już sama zapowiedź postawienia w stan likwidacji mediów publicznych jest działaniem na szkodę polskiej kultury i racji stanu. Rada Mediów Narodowych przestrzega liderów opozycji przed wprowadzeniem bezprawia w Polsce. Będziemy bronić mediów publicznych i ich pracowników przed zapowiadanymi przez opozycję działaniami, łamiącymi prawo. Winni łamania prawa prędzej czy później poniosą surowe konsekwencje swoich czynów" - podkreślili.

Opozycja grozi mediom publicznym

W kampanii wyborczej liderzy opozycji zapowiadali reformę mediów publicznych. Donald Tusk na jednym z wieców powiedział, że "po wygranych wyborach i utworzeniu nowego rządu będziemy potrzebowali dokładnie 24 godziny, żeby telewizja pisowska zamieniła się w publiczną".

Z kolei Szymon Hołownia, lider Polski 2050 powiedział, że jego ugrupowanie ułożyło "plan jak dzisiaj media publiczne powinny wyglądać, jak je odpolitycznić, jak odciąć tę polityczną smycz, która dusi dzisiaj takie lokalne ośrodki, dać im więcej autonomii".

Jeden z pomysłów na zmianę zarządów w spółkach państwowych został przedstawiony na portalu press.pl. Cytowany przez portal dr hab. Marcin Górski uważa, że "zmiana zarządów mediów publicznych musiałaby być dwuetapowa.

Nowy Sejm najpierw powinien podjąć uchwałę o unieważnieniu wyboru członków Rady Mediów Narodowych wybranych z rekomendacji Zjednoczonej Prawicy. A to otworzyłoby drogę do natychmiastowej zmiany władz TVP i Polskiego Radia".

O kolejnym pomyśle na zmiany w mediach pisały wirtualnemedia.pl. Portal ustalił, że "minister kultury i dziedzictwa narodowego poprzez Walne Zgromadzenia, postawiłby spółki medialne w stan likwidacji. Wtedy powołane zostałyby zarządy komisaryczne, których RMN nie mogłaby odwołać.

Stan likwidacji zostałby odwołany dopiero po ustawowych reformach rynku medialnego. Odbierałyby one Radzie Mediów Narodowych prawo do powoływania zarządów mediów publicznych. Zgodnie z wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego, uprawnienia te mogłyby wrócić do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, której skład przy okazji zostałby wymieniony. Kadencje KRRiT i RMN wygasają w 2028 roku".

Ted

Źródło:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
Cf
A kto będzie was bronił? Z wami też zrobią porządek bez obaw że o was zapomną
N
Nemo
Niemieccy bandyci pod szyldem KałO chcą teraz zniszczyć w Polsce co tylko się da. Niedoczekanie wasze volksdeutsche!
O
Orbi
27 października, 14:21, Pablito:

To jest właśnie ta "demokracja" znaczy komunizm w rozumieniu opozycji tzn wolne media są wtedy kiedy przekazują propagandę zgodnie z naszymi oczekiwaniami, ale jeśli zdarzy się odłam od tej narracji to wtedy takie media, które zadają niewygodne pytania są reżimowe oraz szczujnią. Na tym polega demokracja, a nie dyktatura jaką zafunduje nam wszystkim opozycja na którą zagłosowało tylu naiwnych zmanipulowanych kukiełek, które uwierzyły w ichniejszą propagandę 8 gwiazd, szczujni oraz języka nienawiści jaki bardzo często wylatuje niczym odór od fanatyków opozycji.

27 października, 15:24, sosna:

Znaczy Twoim zdaniem pani Holecka, panowie Rachoń i Pereira są ok? Jeśli tak, to jednak jest prawda, że w tym kraju żyją dwa plemiona, które nie są w stanie się porozumieć. Przepaść jest zbyt głęboka.

27 października, 21:09, kwa:

A czy myślisz, że baran coś zrozumie? To ciemnota.

Jeżeli media należą do obcego kapitału to czyje są ,narodu ? TVP zawsze była i będzie tubą rządu który aktualnie jest przy władzy ale przynajmniej Polskiego Rządu . W aktualnej sytuacji lepiej żeby TVP nie było bo Tusk zrobi i tak TVN- iem cy z TVP !!!

O
Orbi
Dlaczego do TSUE nie zgłoszą napaści na wolne publiczne media ?
J
JJJ
27 października, 14:21, Pablito:

To jest właśnie ta "demokracja" znaczy komunizm w rozumieniu opozycji tzn wolne media są wtedy kiedy przekazują propagandę zgodnie z naszymi oczekiwaniami, ale jeśli zdarzy się odłam od tej narracji to wtedy takie media, które zadają niewygodne pytania są reżimowe oraz szczujnią. Na tym polega demokracja, a nie dyktatura jaką zafunduje nam wszystkim opozycja na którą zagłosowało tylu naiwnych zmanipulowanych kukiełek, które uwierzyły w ichniejszą propagandę 8 gwiazd, szczujni oraz języka nienawiści jaki bardzo często wylatuje niczym odór od fanatyków opozycji.

27 października, 14:31, Jaro:

Czas najwyższy rozpędzić te całe towarzystwo to nie są media narodowe tylko siedzi sitwa zorganizowana które jądrzy i sieje wrogą propagandy kłamstwa i obłudy

27 października, 14:55, Pablito:

Ależ ty mądry inaczej. To są przede wszystkim polskie media, a nie tak jak onety, agory czy tvn, które są jedynie polskojęzyczne bo z Polską to niewiele mają wspólnego tak naprawdę bo propaganda i tak leci z obu stron jakbyś nie wiedział.

Media SPONSOROWANE; tvp, info..., one nigdy nie będą WOLNE!!! Żeby były WOLNE, NIE MOGĄ BYĆ SPONSOROWANE!!

k
kwa
27 października, 14:21, Pablito:

To jest właśnie ta "demokracja" znaczy komunizm w rozumieniu opozycji tzn wolne media są wtedy kiedy przekazują propagandę zgodnie z naszymi oczekiwaniami, ale jeśli zdarzy się odłam od tej narracji to wtedy takie media, które zadają niewygodne pytania są reżimowe oraz szczujnią. Na tym polega demokracja, a nie dyktatura jaką zafunduje nam wszystkim opozycja na którą zagłosowało tylu naiwnych zmanipulowanych kukiełek, które uwierzyły w ichniejszą propagandę 8 gwiazd, szczujni oraz języka nienawiści jaki bardzo często wylatuje niczym odór od fanatyków opozycji.

27 października, 15:24, sosna:

Znaczy Twoim zdaniem pani Holecka, panowie Rachoń i Pereira są ok? Jeśli tak, to jednak jest prawda, że w tym kraju żyją dwa plemiona, które nie są w stanie się porozumieć. Przepaść jest zbyt głęboka.

A czy myślisz, że baran coś zrozumie? To ciemnota.

k
kwa
27 października, 17:57, Wolne Media 🗽:

Cenzura im się marzy. Totalitarne barany z totalnej opozycji. Nie ma trudnych pytań.

Umyj się, menelu.

k
kwa
27 października, 16:46, JPiS100%:

W odpowiedzi przyszły rząd powinien wypyerdolić na śmietnik tą bezużyteczną radę, która w d00pie miała tępą pisowską propagandę szerzoną za nasze pieniądze :)

27 października, 18:48, Janosik:

Masz racjé

DOKŁADNIE!!!!!!

k
kwa
Trzęsą się portki pętakom.
J
Janosik
27 października, 14:21, Pablito:

To jest właśnie ta "demokracja" znaczy komunizm w rozumieniu opozycji tzn wolne media są wtedy kiedy przekazują propagandę zgodnie z naszymi oczekiwaniami, ale jeśli zdarzy się odłam od tej narracji to wtedy takie media, które zadają niewygodne pytania są reżimowe oraz szczujnią. Na tym polega demokracja, a nie dyktatura jaką zafunduje nam wszystkim opozycja na którą zagłosowało tylu naiwnych zmanipulowanych kukiełek, które uwierzyły w ichniejszą propagandę 8 gwiazd, szczujni oraz języka nienawiści jaki bardzo często wylatuje niczym odór od fanatyków opozycji.

27 października, 15:24, sosna:

Znaczy Twoim zdaniem pani Holecka, panowie Rachoń i Pereira są ok? Jeśli tak, to jednak jest prawda, że w tym kraju żyją dwa plemiona, które nie są w stanie się porozumieć. Przepaść jest zbyt głęboka.

Zdradzieckie mordy, to takie ciepłe słowa, ślązaków nazwanie opcją niemiecką, to nie dzielenie narodu, środkowy palec p. Lichockiej, to nieświństwo w stosunku ludzi inaczej myślą[wulgaryzm]h ,to tylko pocieranie oka, ludzie, otwórzcie wreszcie oczy bo pieniądze dawane przez PiS dpowodowały u was zaćmę

J
Janosik
27 października, 16:46, JPiS100%:

W odpowiedzi przyszły rząd powinien wypyerdolić na śmietnik tą bezużyteczną radę, która w d00pie miała tępą pisowską propagandę szerzoną za nasze pieniądze :)

Masz racjé

J
Janosik
27 października, 17:57, Wolne Media 🗽:

Cenzura im się marzy. Totalitarne barany z totalnej opozycji. Nie ma trudnych pytań.

Chłopie, czy ty nie widzisz tej tępej propagandy w tzw. prasie przejętej przez PiS? A TVP info, dzczujnia na poziomie Białorusi

W
Wolne Media 🗽
Cenzura im się marzy. Totalitarne barany z totalnej opozycji. Nie ma trudnych pytań.
U
USS wojtuś
Mam nadzieję, że odpowiedź opozycji będzie stanowcza.
s
sosna
27 października, 14:21, Pablito:

To jest właśnie ta "demokracja" znaczy komunizm w rozumieniu opozycji tzn wolne media są wtedy kiedy przekazują propagandę zgodnie z naszymi oczekiwaniami, ale jeśli zdarzy się odłam od tej narracji to wtedy takie media, które zadają niewygodne pytania są reżimowe oraz szczujnią. Na tym polega demokracja, a nie dyktatura jaką zafunduje nam wszystkim opozycja na którą zagłosowało tylu naiwnych zmanipulowanych kukiełek, które uwierzyły w ichniejszą propagandę 8 gwiazd, szczujni oraz języka nienawiści jaki bardzo często wylatuje niczym odór od fanatyków opozycji.

Znaczy Twoim zdaniem pani Holecka, panowie Rachoń i Pereira są ok? Jeśli tak, to jednak jest prawda, że w tym kraju żyją dwa plemiona, które nie są w stanie się porozumieć. Przepaść jest zbyt głęboka.

Wróć na i.pl Portal i.pl