Referendum w sprawie aborcji. Polacy wyrazili zdanie

Damian Kelman
Opracowanie:
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Większość Polaków, w tym wyborcy Trzeciej Drogi, w sprawie aborcji nie chce powszechnego głosowania. Innego zdania są tylko najmłodsi wyborcy – informuje czwartkowy "Dziennik Gazeta Prawna".

Referendum ws. aborcji

Z badania United Surveys dla "DGP" i RMF FM wynika, że 46 proc. badanych chce, aby kwestię zmian w prawie aborcyjnym rozwiązano w parlamencie.

"Takiego zdania jest 51 proc. kobiet i 40 proc. mężczyzn. Referendum domaga się niemal co trzeci ankietowany (29 proc. kobiet i 30 proc. mężczyzn). Według 20 proc. respondentów obecne przepisy powinny zostać bez zmian (14 proc. kobiet i 26 proc. mężczyzn). Opinii w tej kwestii nie ma 5 proc. pytanych" – pisze "DGP".

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

Referendum zdecydowanie popierają młodzi wyborcy, w wieku od 18 do 29 lat. Domaga się go 58 proc. badanych z tej grupy, z za decyzją parlamentu w tej sprawie jest tylko 36 proc. – pisze dziennik.

"W pozostałych grupach chęć zorganizowana referendum wypada dużo słabiej. O ile w przypadku grupy wiekowej 50–59 lat jest to aż 49 proc., o tyle w pozostałych jest to już o wiele mniej. Do urn w tej sprawie chciałoby pójść 27 proc. osób w wieku 30–39 lat, 24 proc. osób w wieku 40–49 lat, 15 proc. osób w wieku 60– 69 lat i 20 proc. osób 70+." – podaje "DGP".

Telewizja ma wpływ na referendum?

Gazeta zaznacza, że wyniki są różne, jeśli weźmiemy pod uwagę opinię widzów poszczególnych kanałów informacyjnych.

"Decyzję parlamentu preferują odbiorcy TVP Info (63 proc.), TVN24 (62 proc.) i Polsat News (56 proc.). Z kolei widzowie Telewizji Republika woleliby referendum (48 proc.) lub brak zmian (30 proc.). Za rozwiązaniem parlamentarnym opowiada się jedynie 14 proc. odbiorców tej stacji" – informuje "DGP".

Sondaż United Surveys dla "Dziennika Gazety Prawnej", Dziennika.pl, RMF FM i RMF24.pl wykonano 5-6 kwietnia 2024 na ogólnopolskiej próbie 1000 Polaków metodą kwestionariuszowych wywiadów wspomaganych komputerowo (CATI) i ankiet udostępnianych za pomocą internetu (CAWI).

Źródło:

Polska Agencja Prasowa
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl