Rzecznik rządu Piotr Müller: Jeśli Jarosław Kaczyński ustąpi, to PiS grozi rozpad

OPRAC.:
Adam Kielar
Adam Kielar
Wideo
od 16 lat
- Jeśli Jarosław Kaczyński odszedłby z funkcji prezesa PiS, to grozi nam rozpad; powinien być jak najdłużej prezesem partii, bo ma umiejętność łączenia różnych frakcji i to dało nam zwycięstwo w 2015 i 2019 roku – powiedział w środę w Radiu ZET rzecznik rządu Piotr Müller. Dodał też, że PiS nie przewiduje wystawiania innych kandydatów na wicemarszałków Sejmu i Senatu niż Elżbieta Witek i Marek Pęk.
Co, jeśli Jarosław Kaczyński ustąpi z fotela prezesa PiS? Rzecznik rządu Piotr Müller uważa, że to może być koniec partii.
Co, jeśli Jarosław Kaczyński ustąpi z fotela prezesa PiS? Rzecznik rządu Piotr Müller uważa, że to może być koniec partii. Sylwia Dąbrowa/Polska Press

Spis treści

Kto zastąpi Jarosława Kaczyńskiego?

Piotr Müller w internetowej części rozmowy – odpowiadając na pytanie o ewentualnego następcę Jarosława Kaczyńskiego – podkreślił, że to Kaczyński jest prezesem PiS.

– I niech będzie nim jak najdłużej, bo dzięki temu obóz Zjednoczonej Prawicy trzyma się w całości – mówił Müller.

Dopytywany, czy odejście Kaczyńskiego z funkcji prezesa partii będzie oznaczało, że PiS się rozpadnie, rzecznik rządu potwierdził.

Co oznaczałoby odejście prezesa PiS?

– W moim głębokim przekonaniu, jeżeli prezes by odszedł z pełnienia funkcji prezesa PiS, to tak, grozi nam rozpad – przyznał.

Podkreślił, że Kaczyński powinien być jak najdłużej prezesem partii, bo – jego zdaniem – ma umiejętność łączenia różnych frakcji.

– I to dało nam zwycięstwo w 2015 i 2019 roku – argumentował Müller.

Kiedy Jarosław Kaczyński ustąpi?

W wywiadzie dla PAP Kaczyński powiedział, że jego kadencja jako prezesa PiS upływa w roku 2024, jeszcze przed wyborami prezydenckimi.

– Nastąpi wtedy wybór nowego szefa partii. Jeżeli nie będzie nadzwyczajnych wydarzeń to tak zostanie to przeprowadzone. Kongres PiS zadecyduje kto ma być nowym szefem. Sądzę, że nie może być to ktoś z krótkim stażem w naszej partii. Musi być to ktoś młodszy ode mnie o pokolenie, sprawdzony w ogniu i lodowatej wodzie. U nas tacy ludzie są – powiedział Jarosław Kaczyński.

PiS nie zmienia zdania ws. wicemarszałków

Rzecznik rządu zapytany w środę w radiu Zet, czy PiS wystawi nowych kandydatów na wicemarszałków Sejmu i Senatu odparł: „Nie, nie będziemy wystawiać nowych kandydatów".

– Kandydaci, którzy zostali przedstawieni: pani marszałek Elżbieta Witek i pan marszałek Marek Pęk są nadal naszymi kandydatami – zaznaczył Müller.

– Liczymy na refleksję ze strony opozycji – dodał.

Na uwagę, że opozycja nie zamierza zmienić zdania i nie poprze tych kandydatów, Müller powiedział: „To zostaniemy bez wicemarszałków”. Dopytywany, czy PiS zostanie przez cztery lata bez wicemarszałków, rzecznik rządu odparł, że „na ten moment jest taka decyzja”.

– Jest taka zasada pewnej autonomii klubów parlamentarnych, jeżeli chodzi o wskazywanie składu Prezydium Sejmu. Nie widzę uzasadnienia, dla którego miałby meblować Prezydium Sejmu ze strony PiS ktoś z Platformy Obywatelskiej – podkreślił rzecznik rządu.

Na uwagę, że mówi się o tym, że posłanka Małgorzata Wassermann mogłaby uzyskać poparcie koalicji na wicemarszałka Sejmu, Müller powiedział, że „nie ma takiej decyzji”.

– W związku z tym nie jest naszą kandydatką w tej chwili – stwierdził.

Rzecznik rządu o nowych członkach KRS

Piotr Müller w Radiu Zet odniósł się także do dokonanego we wtorek wyboru posłów, którzy zostaną członkami Krajowej Rady Sądownictwa. Wybrano cztery osoby, którymi są:

  • Kamila Gasiuk-Pihowicz (KO)
  • Robert Kropiwnicki (KO)
  • Tomasz Zimoch (Polska 2050)
  • Anna Maria Żukowska (Lewica)

Odrzucono kandydatury polityków PiS, którzy dotychczas zasiadali w KRS. Byli to: Marek Ast, Bartosz Kownacki, Kazimierz Smoliński i Arkadiusz Mularczyk.

Müller pytany o to powiedział, że „jeżeli wyborcy decydują o czymś w wyniku wyborów, to trzeba umieć się z tym pogodzić”.

Głosowanie w sprawie członków KRS

– Zgadzam się z tym. Natomiast jednocześnie my mamy prawo do tego – jako największy klub parlamentarny – do krytykowania chociażby tych kandydatur, które pan wskazał. Chociażby pana Roberta Kropiwnickiego, który jest współautorem poprawki dotyczącej ustawy o Trybunale Konstytucyjnym, w której zostało później stwierdzone, że jest niezgodna z konstytucją. I teraz ta osoba ma reprezentować polski parlament w Krajowej Radzie Sądownictwa – powiedział rzecznik rządu.

Na pytanie, czy oczekiwał, że mimo faktu, iż KO, Lewica i Trzecia Droga mają razem w Sejmie większość, będą popierać kandydatów PiS, Müller odparł:

- Nie, nie oczekiwałem tego ze strony koalicji.

Natomiast – jak dodał – „my konstruktywnie wskazujemy swoich kandydatów i toczymy debatę w tym zakresie”.

Rzecznik rządu: PSL zostało rozegrane

Müller w internetowej części rozmowy odpowiadał na pytania słuchaczy. Jedno z nich brzmiało: czy jest plan, aby w expose premiera Mateusza Morawieckiego zawrzeć wszystkie postulaty Trzeciej Drogi, aby postawić ją pod ścianą i sprawdzić, co jest dla niej ważniejsze - program partii czy lojalność wobec Donalda Tuska i Włodzimierza Czarzastego?

– Wszystkich punktów na pewno nie, ale część punktów pokrywa się z postulatami Trzeciej Drogi czy Lewicy, chociażby w programach mieszkaniowych, których np. nie ma w umowie koalicyjnej w takim zakresie jakby sobie tego życzyła na przykład partia Razem – powiedział Müller.

Dopytywany, czy Mateusz Morawiecki chciałby być w rządzie Władysława Kosiniaka-Kamysza, odparł, że "nie ma takiej propozycji".

Müller mówił też, że dziwi się prezesowi PSL, że „tak łatwo dał się w negocjacjach pomiędzy Platformą a PSL szybko postawić do roli jednego z mniejszych koalicjantów".

– Jego pozycja negocjacyjna była zdecydowanie większa – mówił o Kosiniaku-Kamyszu rzecznik rządu.

Pytany, czy prezes PSL szef ludowców został „rozegrany” odpowiedział, że jego zdaniem „w jakiejś części tak”.

– Mógł zagrać o premiera, oczywiście tak – odpowiedział na kolejne pytanie.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

jg

Źródło:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 36

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
PO-KO.de
15 listopada, 12:12, LGBT:

Kościołem rządzi lawendowa mafia a PIS landem stary gej Busi.

15 listopada, 12:22, Antyk:

A od kiedy to ateistę i wroga wiary katolickiej obchodzi,kto rządzi w kościele? Pilnuj swego niemieckiego mafiosa.

15 listopada, 12:55, antyPiS:

Obchodzi i to bardzo. Im więcej afer, których nie da się przyklepać, im głupsi biskupi, pazerniejsi księża, im bardziej światły "lud boży" - tym bliżej końca tej zmurszałej instytucji. To, co zostanie będzie akurat na nadchodzące czasy - nauczać przykładem a nie tylko pouczać z wyżyn ambony. Co do Niemców - oni tam mają protestantyzm. Katolików jest niewielu a ich księża są przyzwoitymi, uczciwymi ludźmi. Sprawdź w słowniku, co to znaczy "przyzwoity" i "uczciwy".

Przyzwoity u uczciwy czyli nie należący do V Kolumny wroga we własnym kraju. Ja tam nie jeżdżę na wakacje nad morzem nie daję zarabiać tubylcom z Ziem POzyskanych. Folksdojczy nie znoszę zwyczajnie.

P
PO-KO.de
15 listopada, 11:27, Palec Lichockiej:

Pierwszy raz w życiu zgadzam się z Mullerem (że też prezes prezesów nie widzi, że nazwisko z opcji niemieckiej...) - bez prezesa grozi rozpad. Ale były pomocnik piekarza zapomina, że to dlatego, że Jarek trzyma wszystko żelazną ręką, dzieląc Posady i Stanowiska. A także tego, że partii nie chce już społeczeństwo, wyjąwszy trolli komentują[wulgaryzm]h na jedną nutę m.in. na tym portalu i prostych ludzi, których mózgi wyprała telewizja partyjna... No i - jakżeby inaczej - szpila w Kosiniaka, byle tylko podjudzać i prowokować...

15 listopada, 12:32, Franek Donald thusk:

Przypomnę ci biedaku,że to PiS wygrał wybory zdobywając najwięcej głosów. KO zdobyła drugie miejsce ale razem ze wszystkimi szumowinami i ekskrementami,sama P0 wypadłaby słabiutko,więc nie zadzieraj nosa. To Tuska nie chce społeczeństwo,co widać po wyniku. Zrozumiała tępa głowa matołka?

15 listopada, 12:59, Palec Lichockiej:

Synku, tępą głowę matołka to nosisz ty, jeśli w komentarzu nie umiesz napisać nic konstruktywnego, a tylko, jak przystało na pisiowego trolla, wyzywasz. Kogo chce społeczeństwo, widać po wyniku wyborów, ale także po tłumach, które manifestowały poparcie w czasie spotkań z Tuskiem, m.in. w Warszawie. Możesz tego nie wiedzieć, bo zapewne oglądałeś w piswizji, że w tym czasie garść klakierów oklaskiwała prezesa z Żoliborza, gdy akurat wowczas uciekał, by zwoływać partyjny zjazd z dala od stolicy.

Tłumy zwożone autokarami z innych miejscowości. To samo widziałem na imprezach Biedronia: kilkanaście osób miejscowych z czego 99% to młodzież gimnazjalna przyprowadzona przez nawiedzone lewicowo nauczycielki, a pozostali przyjechali razem z Biedroniem. Tak mityngi wyborcze można urządzać na poziomie centralnym w Warszawie, ale nie w każdej innej miejscowości. Zresztą znam działalność PO bliżej: zmuszanie pracowników z firm PO-wców do głosowania na ich kandydatów.

D
Donek
15 listopada, 12:12, LGBT:

Kościołem rządzi lawendowa mafia a PIS landem stary gej Busi.

15 listopada, 12:22, Antyk:

A od kiedy to ateistę i wroga wiary katolickiej obchodzi,kto rządzi w kościele? Pilnuj swego niemieckiego mafiosa.

15 listopada, 12:55, antyPiS:

Obchodzi i to bardzo. Im więcej afer, których nie da się przyklepać, im głupsi biskupi, pazerniejsi księża, im bardziej światły "lud boży" - tym bliżej końca tej zmurszałej instytucji. To, co zostanie będzie akurat na nadchodzące czasy - nauczać przykładem a nie tylko pouczać z wyżyn ambony. Co do Niemców - oni tam mają protestantyzm. Katolików jest niewielu a ich księża są przyzwoitymi, uczciwymi ludźmi. Sprawdź w słowniku, co to znaczy "przyzwoity" i "uczciwy".

Ty to jesteś niezłym palant em tvn-owski. Niedługo będziesz klęczał na hodniczku, zobaczymy jak ci rura zmięknie pachołki komuny

D
Donek
15 listopada, 11:27, Palec Lichockiej:

Pierwszy raz w życiu zgadzam się z Mullerem (że też prezes prezesów nie widzi, że nazwisko z opcji niemieckiej...) - bez prezesa grozi rozpad. Ale były pomocnik piekarza zapomina, że to dlatego, że Jarek trzyma wszystko żelazną ręką, dzieląc Posady i Stanowiska. A także tego, że partii nie chce już społeczeństwo, wyjąwszy trolli komentują[wulgaryzm]h na jedną nutę m.in. na tym portalu i prostych ludzi, których mózgi wyprała telewizja partyjna... No i - jakżeby inaczej - szpila w Kosiniaka, byle tylko podjudzać i prowokować...

15 listopada, 12:32, Franek Donald thusk:

Przypomnę ci biedaku,że to PiS wygrał wybory zdobywając najwięcej głosów. KO zdobyła drugie miejsce ale razem ze wszystkimi szumowinami i ekskrementami,sama P0 wypadłaby słabiutko,więc nie zadzieraj nosa. To Tuska nie chce społeczeństwo,co widać po wyniku. Zrozumiała tępa głowa matołka?

15 listopada, 12:59, Palec Lichockiej:

Synku, tępą głowę matołka to nosisz ty, jeśli w komentarzu nie umiesz napisać nic konstruktywnego, a tylko, jak przystało na pisiowego trolla, wyzywasz. Kogo chce społeczeństwo, widać po wyniku wyborów, ale także po tłumach, które manifestowały poparcie w czasie spotkań z Tuskiem, m.in. w Warszawie. Możesz tego nie wiedzieć, bo zapewne oglądałeś w piswizji, że w tym czasie garść klakierów oklaskiwała prezesa z Żoliborza, gdy akurat wowczas uciekał, by zwoływać partyjny zjazd z dala od stolicy.

Ciesz się chwilą 🤣🤣🤣🤣 to tych czterech co cię w trombę zrobili

D
Donek
15 listopada, 13:38, Krystyna:

Jeżeli prezes Jarosław Kaczyński śpi na posiedzeniu Sejmu, to powinien zostać pozbawiony mandatu, bo Konstytucja jasno określa obowiązki posła. O spaniu na posiedzeniach nic nie wspomina.

Jak nic nie wspomina to czep się tramwaju

K
Krystyna
Jeżeli prezes Jarosław Kaczyński śpi na posiedzeniu Sejmu, to powinien zostać pozbawiony mandatu, bo Konstytucja jasno określa obowiązki posła. O spaniu na posiedzeniach nic nie wspomina.
P
Palec Lichockiej
15 listopada, 11:27, Palec Lichockiej:

Pierwszy raz w życiu zgadzam się z Mullerem (że też prezes prezesów nie widzi, że nazwisko z opcji niemieckiej...) - bez prezesa grozi rozpad. Ale były pomocnik piekarza zapomina, że to dlatego, że Jarek trzyma wszystko żelazną ręką, dzieląc Posady i Stanowiska. A także tego, że partii nie chce już społeczeństwo, wyjąwszy trolli komentują[wulgaryzm]h na jedną nutę m.in. na tym portalu i prostych ludzi, których mózgi wyprała telewizja partyjna... No i - jakżeby inaczej - szpila w Kosiniaka, byle tylko podjudzać i prowokować...

15 listopada, 12:32, Franek Donald thusk:

Przypomnę ci biedaku,że to PiS wygrał wybory zdobywając najwięcej głosów. KO zdobyła drugie miejsce ale razem ze wszystkimi szumowinami i ekskrementami,sama P0 wypadłaby słabiutko,więc nie zadzieraj nosa. To Tuska nie chce społeczeństwo,co widać po wyniku. Zrozumiała tępa głowa matołka?

Synku, tępą głowę matołka to nosisz ty, jeśli w komentarzu nie umiesz napisać nic konstruktywnego, a tylko, jak przystało na pisiowego trolla, wyzywasz. Kogo chce społeczeństwo, widać po wyniku wyborów, ale także po tłumach, które manifestowały poparcie w czasie spotkań z Tuskiem, m.in. w Warszawie. Możesz tego nie wiedzieć, bo zapewne oglądałeś w piswizji, że w tym czasie garść klakierów oklaskiwała prezesa z Żoliborza, gdy akurat wowczas uciekał, by zwoływać partyjny zjazd z dala od stolicy.

a
antyPiS
15 listopada, 12:12, LGBT:

Kościołem rządzi lawendowa mafia a PIS landem stary gej Busi.

15 listopada, 12:22, Antyk:

A od kiedy to ateistę i wroga wiary katolickiej obchodzi,kto rządzi w kościele? Pilnuj swego niemieckiego mafiosa.

Obchodzi i to bardzo. Im więcej afer, których nie da się przyklepać, im głupsi biskupi, pazerniejsi księża, im bardziej światły "lud boży" - tym bliżej końca tej zmurszałej instytucji. To, co zostanie będzie akurat na nadchodzące czasy - nauczać przykładem a nie tylko pouczać z wyżyn ambony. Co do Niemców - oni tam mają protestantyzm. Katolików jest niewielu a ich księża są przyzwoitymi, uczciwymi ludźmi. Sprawdź w słowniku, co to znaczy "przyzwoity" i "uczciwy".

x
xD.
15 listopada, 11:48, USS wojtuś:

Prezes pojedzie do domu, wejdzie do środka, na kanapie zobaczy kota leżącego. Kot się na niego popatrzy z uśmiechem, mrugnie okiem i poklepie łapą kanapę obok, zachęcając prezesa, żeby ten usiadł obok xD

15 listopada, 12:12, Mysz:

Masz mózg wielkości mózgu kota. I to ci wystarcza,jak widzę.

Raczej ziarnka soli ;-))

J
JPiS100%
15 listopada, 12:12, LGBT:

Kościołem rządzi lawendowa mafia a PIS landem stary gej Busi.

15 listopada, 12:22, Antyk:

A od kiedy to ateistę i wroga wiary katolickiej obchodzi,kto rządzi w kościele? Pilnuj swego niemieckiego mafiosa.

Mniej więcej od zawsze :) Bo od zawsze kościół wpyerdala się w politykę co niesie konsekwencje dla wszystkich, a nie tylko dla przytępawych klękaczy, trzymają[wulgaryzm]h łeb na wysokości kleszego rozporka :) Po drugie każdy, niezależnie od wiary/niewiary i poglądów utrzymuje kleszą mafię. Więc tak, ateistów też obchodzi co się dzieje w kościele:D

m
milicjant pierdzialkowski
IDI TY NA XUJ- STARY BALWANIE!
S
Senior
15 listopada, 11:30, kaczan-pierdzialkowski:

Dziecinny staruszek- WON!

PIS- WON!

Bedzie LEPIEJ!

Będzie lepiej,ale tylko nielicznym,a nie takim jak ty. Przekonasz się.

A
Antyk
15 listopada, 12:12, LGBT:

Kościołem rządzi lawendowa mafia a PIS landem stary gej Busi.

A od kiedy to ateistę i wroga wiary katolickiej obchodzi,kto rządzi w kościele? Pilnuj swego niemieckiego mafiosa.

A
Antyk
15 listopada, 11:48, antyPiS:

Wałęsa wspominał, że wziął Kaczyńskich do Belwederu, bo oni mieli tę cechę, że potrafili wszystko zniszczyć. Na tamte czasy byli nie zastąpieni. Lech był urzędnikiem niedokończonych kadencji. Na żadnym stanowisku nie dotrwał do końca kadencji. Jarosław też potrafi tylko niszczyć. Teraz jest pytanie - czy partyjne doły Jarosława wywalą przed wyborami samorządowymi, które PiS wszystkie przegrywa czy poczekają, aż Kaczyński sam złoży funkcje? Tak czy inaczej, PiS się rozpadnie. Powstanie nowa partia, w której będą i PiSowcy i PSLowcy.

PiS wszystko niszczył? A to nie Tusk sprzedawał obcym co tylko się dało,a kasa gdzieś przepadła. A PiS z trudem,ale odbudowywał to co zniszczone i budował nowe. Ale rozumiem,że jak tefałen tego nie poda,to znaczy że tego nie ma. A propos: to od dziś tefałen jest reżimową telewizją?

M
Mysz
15 listopada, 11:48, USS wojtuś:

Prezes pojedzie do domu, wejdzie do środka, na kanapie zobaczy kota leżącego. Kot się na niego popatrzy z uśmiechem, mrugnie okiem i poklepie łapą kanapę obok, zachęcając prezesa, żeby ten usiadł obok xD

Masz mózg wielkości mózgu kota. I to ci wystarcza,jak widzę.

Wróć na i.pl Portal i.pl