S19 rusza na północ. Zobacz kluczowy punkt na drogowej mapie regionu (ZDJĘCIA Z DRONA)

Artur Jurkowski
Elizówka, trasa S19
Elizówka, trasa S19 MDRON.PL
Rozpoczęły się przygotowania do budowy S19 między Lublinem a granicą woj. mazowieckiego. Tym fragmentem ekspresówki mamy pojechać w 2024 r. Koszt robót jest szacowany na 3,4 mld zł.

Po okresie „uśpienia” trasa S19 wraca do gry o realizację. Łączny koszt budowy ok. 105-kilometrowego odcinka od Lublina do granicy z woj. mazowieckim jest szacowany na 3,4 mld zł. Tyle przynajmniej zapisano w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych.

Na początek GDDKiA bierze się za odcinek od Lubartowa do granicy z woj. mazowieckim. Chodzi o 81,4 km odcinek drogi. W piątek poznaliśmy oferty na opracowanie koncepcji programowej i dokumentacji przetargowej. - Później pozwoli ona wybrać wykonawcę trasy w trybie projektuj i buduj - informuje Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.

Zlecenie jest podzielone na trzy części. Pierwszy odcinek obejmuje fragment od granicy woj. mazowieckiego do Międzyrzeca Podlaskiego (ok. 17,3 km). Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zarezerwowała na dokumentację 2,67 mln zł, oferty - złożono ich sześć - wahają się między 2,98 a 7,54 mln zł. Na drugi fragment Międzyrzec Podlaski - Radzyń Podlaski (40,5 km) GDDKiA przeznaczyła 5,57 mln zł, a firmy - siedem ofert - oszacowały koszt między 4,96 a 13,09 mln zł.

W przypadku ostatniego fragmentu, między Kockiem a obwodnicą Lubartowa (23,6 km), urzędnicy byli gotowi wydać 3,42 mln zł, a firmy - pięć ofert - wyliczyły, że może to kosztować 3,35 - 9,69 mln zł.

Kiedy poznamy zwycięzców? - Oferty muszą być wnikliwie sprawdzone - stwierdza Krzysztof Nalewajko. Projektant będzie musiał wykonać koncepcję w ciągu 23 miesięcy. Można zakładać, że będzie gotowa w 2019 r. - Opracowane zostaną m.in.: warianty rozwiązań węzłów czy też dróg do obsługi ruchu lokalnego, a także przeprowadzone badania geologiczne - wyjaśnia rzecznik Nalewajko.

Później dopiero ruszy przetarg na wykonanie projektu i robót drogowych. Sama procedura wyłonienia wykonawców potrwa około roku. Na wykonanie inwestycji firmy standardowo potrzebują ok. 34 miesięcy (bez okresu zimowego, między 15 grudnia a 15 marca).

Na przełomie sierpnia i września GDDKiA planuje ogłosić przetarg na koncepcję programową dla odcinka Lubartów Północ do Lublin Rudnik (23,8 km). Ta część obejmie m.in. powstanie obwodnicy Niemiec.

Zgodnie z zapisami Programu Budowy Dróg Krajowych ekspresówka na odcinku Lubartów - granica woj. mazowieckiego ma być wykonywana w latach 2019 - 2024. Szacunkowy koszt jej budowy to 2,5 mld zł. Inwestycję na odcinku Lublin - Lubartów zaplanowano na lata 2020 - 2024. A roboty mogą pochłonąć ok. 900 mln zł.

Wcześniej, bo w 2021 roku, powinien być gotowy „południowy” odcinek S19 na terenie woj. lubelskiego. Chodzi o fragment Lublin - granica z woj. podkarpackim o łącznej długości ok. 75 km. Szacunkowy koszt budowy to 3 mld zł.

Kolejni "terytorialsi" złożyli przysięgę (ZDJĘCIA, WIDEO)
Aukcja Pride of Poland w Janowie Podlaskim. Sprzedano tylko sześć koni (ZDJĘCIA)
Jarmark Jagielloński 2017. Kolorowe stragany cieszą oczy (ZDJĘCIA, WIDEO)
Zawody balonowe w Nałęczowie. Balony poszły w górę (ZDJĘCIA)
Aeroklub Lubelski świętuje 90-lecie. Za nami dzień otwarty i piknik lotniczy (ZDJĘCIA)

Jesteśmy też w serwisie INSTAGRAM. Obserwuj nas!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: S19 rusza na północ. Zobacz kluczowy punkt na drogowej mapie regionu (ZDJĘCIA Z DRONA) - Kurier Lubelski

Komentarze 20

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
paula
Mamy 2017 r?? co ty gówniarzu wiesz na ten temat???Napisz i odpowiem .
k
kemor
Najbardziej zapchany i zatłoczony z godzinami postoju odcinek od Lublina do Lubartowa zaplanowano na koniec ! Ktoś chyba upadł na łeb prosto w sracz za stodołą ! Ta droga już jest nie przejezdna a do roku 2024 to ludzie z Niemiec wam łby poobrywają ! Tylko ktoś z całkowicie pustą glacą mógł coś takiego wymyśleć ! Tą drogę trzeba robić JUTRO a nie za obiecanki pislamu za 24 lata !
x
xxx
Obawiam się, że droga ta nie powstanie. Moim zdaniem po następnych wyborach PIS utraci większość parlamentarną i oszołomy stracą władzę. Najprawdopodobniej do władzy powrócą poprzednie oszołomy, którzy na 100% zablokują budowę S19 ( PIS zablokował budowę S6 na Pomorzu ), zamiast S19 zapewne dokończą budowę S6. Wszyscy oni są siebie warci ( PO i PIS, przy czym PIS jest bardziej obłudny i zakłamany i serwuje nam jeszcze większą propagandę niż PO ). Jedyne wyjście to iść do następnych wyborów i mądrze głosować. Głosujcie na każdego byle nie na PO i PIS.
p
piekło
Ale chęci to mają...!
d
dyx
Z uwagi na to, że PIS obiecywał tą drogę /i inne rzeczy dla regionu/ w latach 2006-2007, Obiecuję solennie, że zagłosuję na nich po wypełnieniu obietnic z tamtego okresu, czyli po 2024 r.
A swoją drogą nie tylko nas mają w głębokim poważaniu, ale wszystkich podpisujących Porozumienie Łańcuckie czyli państwa tzw. Trójmorza plus Ukrainę i Turcję.
M
Ml
Na dzień dzisiejszy ta obwodnica jest ok. OBWODNICA. TO jej zadanie. Wiadukty tam wybudowane mają możliwość dobudowania drugiej jezdni. Moim zdaniem gęstość ruchu na tym odcinku pozwala wybudować s-kę w standardzie 2+1. Najgorsze że tak późno będzie odcinek Lublin - Lubartów. Współczuję mieszkańcom Niemiec a i sobie jako że co weekend tędy jeżdżę.
n
normalny
Czym się różni rząd PIS od Unii Europejskiej a no niczym 1 .Unia to twór dwóch prędkości i POLSKA pod rządami PO a szczególnie PIS to Polska dwóch prędkości tak panie Duda ,pani Szydło panie Morawiecki panowie ministrowie infrastruktury spychacie drogi w regionie lubelskim na 4 lub8 lat do tyłu żadnej drogi Ekspresowej od A do Z nie wykonano w tym regionie ,ba drogi robione są na odp.........j czyli wąskie jak drogi krajowe
n
normalny
Czym się różni rząd PIS od Unii Europejskiej a no niczym 1 .Unia to twór dwóch prędkości i POLSKA pod rządami PO a szcególnie PIS to Polska dwóch prędkości tak panie Duda ,pani Szydło panie Morawiecki panowie ministrowie infrastruktury spychacie drogi w regionie lubelskim na 4 lub8 lat do tyłu rzadnej drogi Ekspresowej odA do Z nie wykonano w tym regionie
a
anka
jaką jest obwodnica Kocka.
S
S17
L-n - W-wa to S17
o
obserwator z Pń
Zadaje pytanie mieszkancom i co Lubelski region za PIS zyskał ,taki sam Wał jak za PO.Dorwali się do WADZY z Małopolski 1/2 rządu szczególnie pan Adamczyk olewają na tych terenach autostrada do Białej obiecanki S 19 do Białegostoku obiecanki ,S17 do Tomaszowa Lubelskiego obiecanki ,droga międzywojewódzka [krajowa ]835 Lublin -Biłgoraj -Sanok kichają po 15 km co 3 lata
o
obserwator z Pń
Zadaje pytanie mieszkancom i co Lubelski region za PIS zyskał ,taki sam Wał jak za PO.Dorwali się do WADZY z Małopolski 1/2 rządu szczególnie pan Adamczyk olewają na tych terenach autostrada do Białej obiecanki S 19 do Białegostoku obiecanki ,S17 do Tomaszowa Lubelskiego obiecanki ,droga międzywojewódzka [krajowa ]835 Lublin -Biłgoraj -Sanok kichają po 15 km co 3 lata
R
Robek
Ile to nowych dróg ZACZĘLI budować za Jarka?
M
Mayki
Przetargi na koncepcję to jeszcze nie budowa. Dają Wam nadzieję, że za te 20 kilka miesięcy może coś wymyślą a może nie. Obecny rząd ma taką a nie inną strategię. Przyjdzie czas kampanii, koncepcje na różne drogi będą gotowe, pomamią że ruszają a kasa pusta. I po ptokach.
G
Gość
(3 400 000 000 PLN : 105 km) = 323 809 523,80 PLN/ 1km
(323 809 523,80 PLN : 1000 m) = 323 809,52 PLN/ 1metr bieżący
(323 809,52PLN : 100 cm) = 3 238,10 PLN/ 1cm
(3 238,10 PLN : 10 mm) = 323,81 PLN/ 1mm
Wróć na i.pl Portal i.pl