Sieć pomogła rolnikowi. Niedoskonałe buraki można już kupić na Ryneczku Lidla

Oprac. Anna Kowalska
Krzywe, nieidealne buraki, które spędzały sen z powiek rolnika spod Łęczycy, wzbudziły zainteresowanie medialne. Sieć Lidl Polska właśnie wykupiła część jego „niedoskonałych” buraków, o których media informowały w ubiegłym tygodniu. W ten sposób rolnik ograniczy straty finansowe, a Lidl Polska, oprócz wsparcia dostawcy, zrealizuje kolejne działanie w duchu zero waste. - Wspieramy polskich producentów żywności – podkreślają przedstawiciele sieci.

- Jako społecznie odpowiedzialna firma, wierzymy, że przeciwdziałanie marnowaniu żywności to jedno z naszych najważniejszych zadań. Podejmujemy w tym zakresie wiele działań, współpracujemy z Federacją Polskich Banków Żywności, prowadzimy autorski projekt „kupuję nie marnuję”, w ramach którego przeceniamy nawet do -70% żywność o zbliżającym się terminie przydatności do spożycia, ale w pełni wartościową oraz prowadzimy działania doraźne

- komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

O sprawie Mieczysława Miszczaka przedstawiciele firmy dowiedzieli się z mediów się. Rolnik już podczas zbiorów zauważył, że buraki wyglądają zupełnie inaczej, niż powinny.

- Są krzywe, takie znaki zapytania, różności, dziwactwa. Jak dwa się złoży, to wychodzi takie ładne serce. Mam podpisaną umowę z odbiorcą, ale towar musi spełniać normy

– mówił w rozmowie z programem "Interwencja" pan Mieczysław. Niestety, problem polegał na ogromnej ilości, która została zebrana z pola, mowa o uprawie z 50 hektarów ziemi.

Buraki znajdą się w sprzedaży, a rolnik nie straci wszystkich pieniędzy, dzięki pomocy Lidl Polska.

- Zgłosiliśmy się od razu do rolnika z propozycją zakupu niedoskonałych warzyw. Wierzymy, że klienci mimo to wykorzystają buraki w kuchni i w ten sposób wspólnymi siłami unikniemy zmarnowania buraków – mówi Aleksandra Robaszkiewicz.

- Okazało się, że – jak sądziłem – sytuacja bez wyjścia, jednak ma swój szczęśliwy finał. Sieć Lidl Polska skontaktowała się ze mną z propozycją zakupu buraków. Cieszę się, że mój apel medialny został wysłu-chany i Lidl zdecydował się na zakup warzyw. To dla mnie spora ulga. W przyszłym tygodniu moje go-spodarstwo zapewni dostępność buraków w sklepach sieci Lidl na terenie całej Polski. Wierzę, że współpraca z dużymi sieciami handlowymi to szansa na rozwój małych i średnich gospodarstw”
– dodaje Mieczysław Miszczak, właściciel gospodarstwa rolnego w Węglewicach Kolonii w woj. łódzkim.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Rolnictwo

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl