MrBeast zafundował operację tysiącowi osób
MrBeast to jeden z najpopularniejszych internetowych twórców na świecie. Jimmy Donaldson - bo tak brzmi jego prawdziwe imię i nazwisko - na YouTube działa od wielu lat, dzięki czemu dorobił się 120 milionów subskrybentów, co pozwala mu znaleźć się w światowej czołówce - dokładnie na czwartym miejscu.
W miniony weekend na jego kanale pojawił się materiał przedstawiający historię współpracy z pewnym okulistą i chirurgiem - Jeffem Levensonem. Jak możemy się dowiedzieć z materiału, jeden z pracowników twórcy skontaktował się z lekarzem już we wrześniu, by zaproponować stworzenie niecodziennego filmu.
Mężczyźni w grupie zaczęli tworzyć bazę potrzebujących, którzy potrzebowali operacji zaćmy, ale z różnych względów - w większości finansowych - nie mogli sobie na nią pozwolić. Youtuber z lekarzem dzwonili m.in. po schroniskach dla bezdomnych i innych podobnych punktach.
Ostatecznie zebrali 40 pacjentów, a Jeff Levenson przeprowadził wszystkim zabieg w przeciągu jednego dnia - od 7 rano do 18 po południu. Jak tłumaczy w materiale, usunięcie zaćmy to prosty zabieg, ale nie każdy może sobie na niego pozwolić.
Połowa wszystkich ślepot na świecie, to ludzie, którzy wymagają dziesięciominutowej operacji.
Ostatecznie lekarz przeprowadził tysiąc zabiegów, które zostały zrealizowane w niecały miesiąc - konkretnie w trzy tygodnie.
Pomoc dla ludzi z całego świata
Na filmie widzimy rzeszę szczęśliwych ludzi z całego świata. Przedstawieni pacjenci, którzy do niedawna mieli kłopoty ze wzrokiem, teraz widzą wręcz perfekcyjnie, a przynajmniej wyraźnie. Z opisu kolejnych osób dostrzegamy postaci z Brazylii, Meksyku, ale też Kenii czy Indonezji.
Pomoc youtubera nie skończyła się jednak tylko na leczeniu. Część z osób dostała przeróżne "upominki" jak 10 tysięcy dolarów czy samochód marki Tesla. Dodatkowo wsparcie w wysokości 100 tys. dolarów otrzymała organizacja See International, zajmująca się osobami cierpiącymi na choroby oczu, z której to też pochodził lekarz z odcinka.
Materiał w nieco ponad 48 godzin obejrzało 49 milionów użytkowników.

wu