SuperPKS powstał w marcu 2016 r. Od tego czasu do projektu przystąpiło 30 przewoźników, a tym PKS Łódź i PKS Sieradz. Dzięki temu siatka połączeń SuperPKS została rozbudowana o nowe linie z Łodzi do Przemyśla, Lublina, Opola, Krynicy-Zdroju i Kudowy-Zdroju oraz z Sieradza do Wrocławia. Rozpoczęła się już sprzedaż tych biletów za pośrednictwem portalu superpks.pl. Bilety są tam tańsze niż w kasach dworcowych i u kierowców. Dodatkowo podróżni na nowych liniach mogą liczyć na zniżkę. Wystarczy wpisać kod LODZKIE, aby bilet był tańszy o 10 zł.
Ceny biletów na nowych trasach SuperPKS: Łódź - Przemyśl od 49 zł, Tomaszów Mazowiecki - Lublin od 29,99 zł, Sieradz - Wrocław od 29,99 zł i Łódź - Kudowa-Zdrój od 52 zł. Ceny biletów na trasie Łódź - Opole zaczynają się od 29,99 zł. Dla porównania, najtańszy bilet przewoźnika Flix Bus na dzisiejszą podróż na tej trasie kosztuje 41 zł.
SuperPKS to projekt, którego celem jest stworzenie silnej polskiej marki autobusowej, która będzie w stanie skutecznie konkurować o względy pasażerów. Pod wspólną marką SuperPKS można znaleźć połączenia na ponad 70 trasach, także z mniejszych miejscowości, w przeciwieństwie do dużych, ogólnopolskich przewoźników, którzy docierają tylko do dużych miast. SuperPKS ma obecnie flotę 22 autokarów w pełni obrandowanych swoją marką i ponad sto autobusów oznakowanych jako partnerzy SuperPKS.
Przypomnijmy, że do 1990 r. funkcjonowała Państwowa Komunikacja Samochodowa. Było to państwowe przedsiębiorstwo. W latach 80. XX wieku nastąpiły pierwsze podziały na przedsiębiorstwa obsługujące ruch regionalny. W 1990 r. podzielono PKS na 176 przedsiębiorstw. Część zlikwidowano. Wiele połączyło siły. Niektóre były przejęte przez samorządy, a inne stały sie spółkami pracowniczymi. W drodze prywatyzacji pracowniczej powstała m.in. spółka PKS Łódź. Doszło do tego w 1999 r. Rozdzielone firmy nie były w stanie konkurować z potentatami na ogólnopolskim rynku przewozów pasażerskich, stąd pomysł łączenia ofert poszczególnych przewoźników wywodzących się z dawnego PKS.
„Projekt SuperPKS jest próbą odczarowania polskiego rynku przewozów autobusowych, który w jakiejś części mógł być postrzegany jako mało nowoczesny. Działając wspólnie pod jedną marką, chcemy udowodnić, że polskie firmy z branży transportu autobusowego są w stanie oferować komfortowy standard podróżowania, wygodną możliwość zakupu biletów, także na platformie online, nowoczesny system informacji pasażerskiej, rozbudowaną siatkę połączeń i atrakcyjne ceny biletów” - czytamy w komunikacie SuperPKS.
Od sprzedaży online do projektu SuperPKS |
Inicjatorem projektu SuperPKS jest spółka Teroplan. Jest to firma z branży nowoczesnych technologii, która od 2008 r. tworzy i dostarcza innowacyjne rozwiązania informatyczne dla transportu publicznego. Teroplan współpracował z ponad 600 przewoźnikami, tworząc m.in. systemy sprzedaży online, dynamiczne taryfy cenowe i taryfy skomunikowane. Przewoźnicy, którzy przyłączyli się do SuperPKS, są nadal niezależnymi podmiotami. |
ZOBACZ |Wydarzenia minionego tygodnia w Łódzkiem