SuperPKS wjechał do Łodzi i Sieradza. Czy będą konkurencją dla Flix Busa?

Autobusy SuperPKS mają być konkurencją dla takich firm jak Flix Bus. Do projektu SuperPKS weszły PKS Łódź i PKS Sieradz
Autobusy SuperPKS mają być konkurencją dla takich firm jak Flix Bus. Do projektu SuperPKS weszły PKS Łódź i PKS Sieradz
PKS Łódź i PKS Sieradz przystąpiły do projektu SuperPKS, czyli wirtualnego przewoźnika skupiającego 30 firm transportu autobusowego. Mają wspólną platformę sprzedaży biletów, aby pasażerowie mogli łatwiej zaplanować podróż. SuperPKS ma być konkurencją dla takich firm jak Flix Bus, czyli dawny Polski Bus.

SuperPKS powstał w marcu 2016 r. Od tego czasu do projektu przystąpiło 30 przewoźników, a tym PKS Łódź i PKS Sieradz. Dzięki temu siatka połączeń SuperPKS została rozbudowana o nowe linie z Łodzi do Przemyśla, Lublina, Opola, Krynicy-Zdroju i Kudowy-Zdroju oraz z Sieradza do Wrocławia. Rozpoczęła się już sprzedaż tych biletów za pośrednictwem portalu superpks.pl. Bilety są tam tańsze niż w kasach dworcowych i u kierowców. Dodatkowo podróżni na nowych liniach mogą liczyć na zniżkę. Wystarczy wpisać kod LODZKIE, aby bilet był tańszy o 10 zł.

Ceny biletów na nowych trasach SuperPKS: Łódź - Przemyśl od 49 zł, Tomaszów Mazowiecki - Lublin od 29,99 zł, Sieradz - Wrocław od 29,99 zł i Łódź - Kudowa-Zdrój od 52 zł. Ceny biletów na trasie Łódź - Opole zaczynają się od 29,99 zł. Dla porównania, najtańszy bilet przewoźnika Flix Bus na dzisiejszą podróż na tej trasie kosztuje 41 zł.

SuperPKS to projekt, którego celem jest stworzenie silnej polskiej marki autobusowej, która będzie w stanie skutecznie konkurować o względy pasażerów. Pod wspólną marką SuperPKS można znaleźć połączenia na ponad 70 trasach, także z mniejszych miejscowości, w przeciwieństwie do dużych, ogólnopolskich przewoźników, którzy docierają tylko do dużych miast. SuperPKS ma obecnie flotę 22 autokarów w pełni obrandowanych swoją marką i ponad sto autobusów oznakowanych jako partnerzy SuperPKS.

Przypomnijmy, że do 1990 r. funkcjonowała Państwowa Komunikacja Samochodowa. Było to państwowe przedsiębiorstwo. W latach 80. XX wieku nastąpiły pierwsze podziały na przedsiębiorstwa obsługujące ruch regionalny. W 1990 r. podzielono PKS na 176 przedsiębiorstw. Część zlikwidowano. Wiele połączyło siły. Niektóre były przejęte przez samorządy, a inne stały sie spółkami pracowniczymi. W drodze prywatyzacji pracowniczej powstała m.in. spółka PKS Łódź. Doszło do tego w 1999 r. Rozdzielone firmy nie były w stanie konkurować z potentatami na ogólnopolskim rynku przewozów pasażerskich, stąd pomysł łączenia ofert poszczególnych przewoźników wywodzących się z dawnego PKS.

„Projekt SuperPKS jest próbą odczarowania polskiego rynku przewozów autobusowych, który w jakiejś części mógł być postrzegany jako mało nowoczesny. Działając wspólnie pod jedną marką, chcemy udowodnić, że polskie firmy z branży transportu autobusowego są w stanie oferować komfortowy standard podróżowania, wygodną możliwość zakupu biletów, także na platformie online, nowoczesny system informacji pasażerskiej, rozbudowaną siatkę połączeń i atrakcyjne ceny biletów” - czytamy w komunikacie SuperPKS.

Od sprzedaży online do projektu SuperPKS
Inicjatorem projektu SuperPKS jest spółka Teroplan. Jest to firma z branży nowoczesnych technologii, która od 2008 r. tworzy i dostarcza innowacyjne rozwiązania informatyczne dla transportu publicznego. Teroplan współpracował z ponad 600 przewoźnikami, tworząc m.in. systemy sprzedaży online, dynamiczne taryfy cenowe i taryfy skomunikowane. Przewoźnicy, którzy przyłączyli się do SuperPKS, są nadal niezależnymi podmiotami.

ZOBACZ |Wydarzenia minionego tygodnia w Łódzkiem

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

x
xyz
Przecież pks tomaszów jechał do łodzi,ale woleliście jechać busem to teraz nie narzekajcie
j
jan
albo jesteś dupek albo mieszczuch w sobotę też się pracuje
K
Kaszub
Zróbcie coś by z Tomaszowa można było jechać jak człowiek, a nie jak sardynka.
J
Jan
mieszkam od Sieradza 10 km na głównej krajowej 14 ostatni autobus w Sobotę 14/30 to się mówi super PKS
T
Tomek
Podzielam głos przedmówcy. Przestawne fotele to bardzo ważna rzecz. Trzeba wdrożyć elastyczne rozwiązania, które kierowca może zastosować dla pasażerów od ręki - nawet w ramach zmiany ceny bo osoby powyżej 180 cm wzrostu (a od jedzenia kurczaków sporo takich obecnie) zawsze mają kłopot wysiedzieć kiedy autokar zamiast 12 rzędów siedzeń jest zagęszczony np do 14. I albo dam radę usiąść na miejscu dla niepełnosprawnych albo przed drugimi drzwiami albo mam czerwone odciski na kolanach i ból na pamiątkę przejazdu przez okres 2-3 tygodni.
M
Michał
Rzecz też trochę w tym aby polskie przedsiębiorstwa nie konkurowały ze sobą wzajemnie, bo mamy obecnie sytuację taką, że w aglomeracjach następuje intensywny rozwój kolei podmiejskich, a i długodystansowe PKP zaczynają konkurować i wychodzi na to że często wybieramy pomiędzy dwoma publicznymi, polskimi przewoźnikami, którzy konkurując miedzy sobą wykrwawiają się, a ich sukcesorem stają się zachodnie marki z potężnym kapitałem. Trzeba by jakiejś strategii czy regulacji prawnej aby to zrównoważyć tak aby się uzupełniały, a nie ze sobą walczyły.
h
heniek
Bardzo chętnie podróżuję autobusami, niestety przeważnie brakuje mi miejsca na nogi. Co z tego że jest klimatyzacja, WIFI, gniazdko do ładowania smartfona, jeśli po dwóch godzinach jazdy modlę się już o koniec udręki dla moich zdrętwiałych nóg i tyłka? Przykładem takiego traktowania ludzi "długich" jest/był PolskiBus. Podobno po przejęciu przez Flixbusa ten układ siedzeń w pojazdach ma się zmienić. Trzymam kciuki za SuperPKS, każda konkurencja jest dobra dla klienta.
a
alina
Komunikacja autobusowa ze względu na korki szczególnie w dużych miastach nie ma racji bytu, podróż Flix Busem z łodzi do Warszawy w ubiegłą środę trwała 3 godziny. podobnie to wygląda na dłuższych trasach. Czas przejazdu z łodzi Fabrycznej do szpitala Barlickiego wynosił 25 min .
Wróć na i.pl Portal i.pl