Dzwoni telefon. W słuchawce głos mężczyzny, który przedstawia się jako pracownik banku. Informuje, że bank wykrył podejrzaną transakcję na naszym koncie - zalogowała się tam osoba z innego miasta, która wykonała przelew na konto człowieka poszukiwanego przez policję. Jak najszybciej musimy więc zainstalować na swoim komputerze program antywirusowy. Pan z banku tłumaczy krok po kroku, jak to zrobić...
Taka rozmowa została zarejestrowana i opublikowana przez lubińską policję, ponieważ oszust, który podawał się za pracownika banku, dodzwonił się do... jednego z funkcjonariuszy policji, który rozmowę nagrał.
Posłuchajcie rozmowy z oszustem:
"Przypominamy: jeżeli zainstalujemy taką aplikację, wówczas przestępca widzi wszystko, co robimy na smartfonie, czy komputerze. Otrzymuje także pełną kontrolę nad naszym kontem bankowym. Kradzione są dostępne tam środki finansowe, mogą również z naszego konta zostać zaciągnięte kredyty. W tym przypadku nie doszło do oszustwa, ale ostrzegamy przed oszustami wymuszającymi instalację aplikacji tzw. zdalnego pulpitu" - przestrzega lubińska policja.
Co zrobić, gdy zadzwoni do nas podejrzana osoba podająca się za pracownika banku?
- Najlepiej natychmiast się rozłączyć, a następnie samemu skontaktować się ze swoim bankiem.
- Nie udostępniać przez telefon żadnych danych.
- Nie pobierać na swój telefon żadnych aplikacji na czyjeś polecenie.
- Nie otwierać żadnych nieznanych linków otrzymanych w wiadomościach.
- Wiatr zerwał dach zabytkowego kościoła na szczycie Ślęży. Parafia prosi o pomoc!
- Tak wygląda ostatni odcinek S3 na Dolnym Śląsku. Zobacz zdjęcia z placu budowy!
- Rodzina z Wrocławia marzy o własnym "M". Miasto wciąż zwleka z remontem mieszkania
- Wypadek trzech samochodów na AOW. Ciężarówka spadła z wiaduktu (ZDJĘCIA)
