Spis treści
Wydana decyzja umożliwia uruchomienie procedur odszkodowawczych za przejęte nieruchomości pod budowę drogi, a także rozpoczęcie robót w terenie. Wykonawca lada dzień wejdzie na plac budowy. Wybudowane zostanie ok. 12 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Załuski i Ostrzykowizna. Przypomnijmy, że na odcinku Modlin – Czosnów już trwają roboty a dla odcinka Płońsk – Załuski prowadzone jest postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji ZRID.
Trasa S7 Warszawa - Gdańsk będzie modernizowana. Koniec latem 2025
Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany akustyczne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego (np. bariery energochłonne). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest latem 2025 r. Wykonawca złożył roszczenia, w których oczekuje wydłużenia czasu na ukończenie oraz dodatkowych środków finansowych. O tym czy roszczenia wykonawcy okażą się zasadne, a termin będzie przesunięty dowiemy się pewnie w kolejnych miesiącach - konieczne jest przeprowadzenie procedury m.in. mediacyjnej nim sprawa ewentualnie trafi do sądu.
Trasa S7 Warszawa - Gdańsk będzie modernizowana. Wartość kontraktu
Projektowana droga S7 Płońsk - Czosnów przebiega w większości po istniejącym śladzie. Trasa rozpoczyna się na połączeniu z ekspresową obwodnicą Płońska - za istniejącym węzłem Siedlin na przecięciu dróg krajowych nr 7 i nr 10. Koniec trasy znajduje się w miejscowości Czosnów - w ramach odrębnego zamówienia węzła Czosnów. Dodatkowo inwestycja dotyczy nowego przebiegu drogi krajowej nr 62, zlokalizowanej w rejonie węzła Ostrzykowizna w ciągu projektowanej drogi S7. Wykonawcą inwestycji jest firma Mostostal Warszawa, a wartość kontraktu to ok. 636 mln zł.

Trasa S7 Warszawa - Gdańsk będzie modernizowana. Co z odcinkiem "warszawskim"?
Pozostała część trasy do Warszawy została podzielona na dwa odcinki Czosnów - Kiełpin (ok. 9 km) oraz Kiełpin - Warszawa (ok. 13 km). Niestety nadal nie wiemy kiedy ten kluczowy odcinek powstanie. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Żebyśmy mogli mówić o datach konieczne jest ogłoszenie przetargów na budowę obu odcinków. Przetargi ruszą kiedy GDDKiA otrzyma zapewnienie finansowania obu inwestycji.
Odcinek Kiełpin - Warszawa to jeszcze temat związany z "wpięciem" trasy S7 w Trasę Mostu Północnego. Chodzi o zbudowanie przez miasto odcinka trasy, która zaczynać się będzie przy skrzyżowaniu z ul. Kasprowicza i kończyć przy węźle Janickiego. Obecnie węzeł "Janickiego" nie znajduje się w planach GDDKiA, ale dla miasta ważne jest, żeby wrócił na swoje miejsce. Dla Łomianek węzeł jest szansą na zmniejszenie ruchu tranzytowego. Natomiast zbudowanie węzła "Janickiego" umożliwi w przyszłości, połączenie wylotówki z Trasą Mostu Północnego i, jeśli kiedykolwiek powstanie, połączenie z trasą N-S.
Stanowisko GDDKiA jest jednoznaczne, żeby węzeł Janickiego mógł być realizowany konieczne jest uzyskanie przez Warszawę decyzji środowiskowej na realizację Trasy Mostu Północnego i włączenia jej do drogi S7. Trasa Mostu Północnego natomiast, jeśli powstanie w całości, będzie przypominać istniejące trasy powiązane z Mostem Siekierkowskim czy Łazienkowskim.

dś