Spis treści
Najbardziej opiniotwórcze media. Jest nowy raport
Instytut Monitorowania Mediów opublikował najnowszy raport. Wśród piętnastu najbardziej opiniotwórczych mediów tym razem największy udział stanowi prasa - 33 proc. Stacje telewizyjne zachowują 27 proc. udziału. 20 proc. utrzymują jednocześnie portale internetowe oraz rozgłośnie radiowe.
Kto znalazł się na czele zestawienia?
Według raportu IMM, najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce, ze wzrostem aż o siedem oczek względem poprzedniego miesiąca, jest dziennik "Gazeta Wyborcza", do którego odwoływano się w marcu ponad 2,5 tys. razy. Na drugim miejscu znalazło się z RMF FM, które cytowano blisko 2,3 tys. razy. Podium zamyka portal Onet z wynikiem 2,2 tys. cytowań. Z kolei najwyższy awans w rankingu głównym odnotowało radio TOK FM.
Najchętniej cytowane media regionalne. Sukces Polski Press
Miejsce pierwsze w rankingu najczęściej cytowanych w kraju mediów regionalnych należy do Radia Poznań cytowanego w marcu 133 razy. Dużą cytowalność miał wywiad z ministrem obrony narodowej Mariuszem Błaszczakiem. Stwierdził wówczas, że Polska jest krajem silnym, o dużym potencjale, którego pozycja międzynarodowa wzrasta wtedy, kiedy silniejsze jest Wojsko Polskie.
Drugie miejsce zajmuje "Gazeta Krakowska", na której publikacje powoływano się w marcu 113 razy.
Awans o osiem pozycji i ostatnie miejsce na podium zdobyła "Gazeta Wrocławska", cytowana przez inne tytuły w kraju 97 razy.
Kolejne pozycje zajmują Głos Wielkopolski (96) i Radio Kielce (95).
