Urząd marszałkowski słono płaci Facebookowi. Nawet dwa tysiące złotych za post

redakcja
Zrzuty ekranowe, które otrzymała redakcja portalu wiadomości ZG.
Zrzuty ekranowe, które otrzymała redakcja portalu wiadomości ZG. facebook
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego płaci krocie za promocję postów w internecie. Takie informacje podał portal Wiadomości ZG. Mowa o niebagatelnych kwotach.

Miesięczne wydatki urzędu, którym kieruje marszałek Elżbieta Anna Polak tylko w grudniu miały wynieść ponad 20 000 złotych i to tylko na promocję wiadomości zamieszczanych przez urząd na jednym portalu społecznościowym. Kwoty, które pojawiają się przy zakupionej promocji posta zaczynają się od 100 złotych, ale rosną w miarę wymagań. Jeśli urząd chce dotrzeć do większej grupy internautów płaci nawet 2000 zł za promocję tylko jednej wiadomości.

Kogo i za ile promuje UMWL?

Najmniej urząd zechciał zapłacić za promowanie akcji włączenia się urzędników w zbiórkę charytatywną Caritas – 300 zł, czy promowanie akcji szczepmy się na święta – 200 zł. Świąteczne życzenia kosztowały jeszcze mniej, bo 100 zł. Od 1 000 zł do 1500 zł znalazły się posty mówiące o firmie Doctor Classic z podgorzowskiego Lubiszyna, która otrzymała dotację z Regionalnego Programu Operacyjnego, o siedemnastu latach w Unii Europejskiej czy o kwocie pieniędzy, która przez te 17 lat została pozyskana przez województwo z UE. Najwięcej, bo aż z przedziału 1 500 złotych do 2 000 złotych, UMWL zapłacił za post:

„Druzgocące wyniki kontroli projektu Lubuskie Bony Rozwojowe, którego operatorem jest Agencja Rozwoju Regionalnego. Przedstawili je podczas dzisiejszej konferencji prasowej Marszałek Elżbieta Anna Polak...”

Po zsumowaniu wszystkich kwot wydanych na promocję, działań urzędniczych jednostki samorządu terytorialnego, tylko na Facebooku i tylko w grudniu, ich suma przekracza 20 000 złotych. Tak wynika z informacji w postaci zrzutów ekranowych, nadesłanych przez informatora portalu Wiadomości ZG.

Pieniędzy nie ma, chyba że na promocję

Marszałek Elżbieta Anna Polak chce przeznaczyć w nowym roku na działania związane z promocją regionu prawie 28 milionów złotych. Ta olbrzymia kwota pojawiła się w projekcie budżetu na rok 2022. Wśród wyszczególnionych pozycji znalazło się wiele, które budzą wątpliwości. Informacja o kupowaniu promocji informacji podawanych w mediach społecznościowych tylko te wątpliwości mnoży. Tym bardziej, że urząd wielokrotnie i przy różnych okazjach wskazuje na finansowe braki, tłumacząc, że pieniądze by się znalazły, gdyby były, ale pieniędzy nie ma.

Pieniądze jednak są, na promocję. Przypomnijmy, że na Lubuskie Centrum Informacyjne, które informuje o działaniach urzędu wpisano kwotę 1 600 000 zł. To wzrost w porównaniu do roku 2021 o 700 000 zł. Zgodnie z zapisami projektu budżetu na rok 2022 LCI ma wydać na reklamę 13 900 zł. Porównując tę kwotę do ponad 20 000 zł wydanych tylko w grudniu i tylko na zakup promocji postów na Facebooku nie wydaje się to kwota realna. Pozostaje jeszcze kwota 200 000 zł na działania prasowe, które są zapisane dla Gabinetu Zarządu Województwa Lubuskiego. Pieniędzy nie ma, ale są... na billboardy, sponsorowane publikacje w mediach ogólnopolskich, na promocję samorządowców, 1,5 mln złotych na egzotyczną, gospodarczą misję do Dubaju czy dystrybucję własnej gazetki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Urząd marszałkowski słono płaci Facebookowi. Nawet dwa tysiące złotych za post - Gazeta Lubuska

Wróć na i.pl Portal i.pl