VERO - NOWY TREND W SOCIAL MEDIA
W ciągu ostatnich lat Facebook całkowicie zdominował rynek mediów społecznościowych, wykupując chociażby takie aplikacje jak Instagram czy WhatsApp, pomimo posiadania własnego Messengera. Wydawać by się mogło, że spółka Marka Zuckerberga jest bezkonkurencyjna i trzyma światowe social media w garści. Jednak powody do zmartwień Facebookowi może przynieść Vero – aplikacja, która w ciągu ostatnich kilku dni zrobiła niemałe zamieszanie, a przez internautów nazywana jest mixem Facebooka i Instagrama. Co ciekawe, najlepiej promują się na tych własnie serwisach, jednak nie przez nachalne reklamy, a przez samych użytkowników, którzy zachęcają znajomych do rejestracji w nowym serwisie i udostępniają namiary na swoje konto.
VERO: CO TO JEST?
Czym w takim razie Vero przyciągnęło nowych użytkowników, skoro kojarzy się z dwoma dobrze już znanymi aplikacjami? Wielu z nich z pewnością zachęcił fakt, że Vero jest darmowe, ale tylko dla pierwszego miliona kont, więc rejestrujący się nie mają nic do stracenia, a w przyszłości posiadanie konta może okazać się przydatne, zakładając, że Facebook tracić będzie czynnych użytkowników na rzecz nowego tworu. A wiele wskazuje na to, że tak właśnie będzie, ponieważ Vero w swoim działaniu nie przewiduje ruchów, które najbardziej denerwują użytkowników Instagrama i Facebooka czyli ucinanie zasięgów stron, które dodaliśmy do lubianych lub obserwowanych. Co drugi post, wyświetlający się na naszych tablicach to reklama lub post sponsorowany, który często nie pokrywa się z naszymi preferencjami. Twórcy Vero zapewniają, że ich portal nie będzie zasypany reklamami, finansować go mają użytkownicy decydujący się na założenie płatnego konta, w zamian za przejrzysty serwis społecznościowy, wyświetlający treści wskazane przez nich samych.
Vero znajdzie również swoich sympatyków wśród tych, którzy rezygnują z aktywności w mediach społecznościowych, w obawie przed inwigilacją. Aplikacja ma nie gromadzić i nie sprzedawać danych użytkowników. Stąd też określają się jako "True Social"
Poza tym na Vero znajdzie się oczywiście też to, za co ludzie media społecznościowe pokochali, nieodparta chęć dzielenia się newsami z naszego życia zaspokojona będzie przez możliwość udostępniania różnych materiałów: zdjęcia, filmy, linki, odnośniki do YouTuba itp. Oczywiście z pełną kontrolą, kto może zobaczyć postowane przez nas treści.
VERO: CZY BĘDZIE ZAGROŻENIEM DLA FACEBOOKA I INSTAGRAMA?
Jak na razie aplikacja wciąż posiada wiele błędów, irytujących osoby, które chcą zaznajomić się z Vero. Główne zarzuty to problem z rejestracją i publikowaniem zdjęć oraz postów, brak możliwości udostępniania treści z innych serwisów oraz częste wyłączanie się aplikacji. Trzeba jednak pamiętać, że działa dopiero w wersji beta, a o jej potencjale stanowi nowatorskie podejście do użytkownika i tempo w jakim zyskuje nowych sympatyków.
Choć jak na razie Facebook posiadający prawie 2 miliardy użytkowników i kilka podległych aplikacji wciąż jest liderem, którego zapewne ciężko będzie tej pozycji pozbawić, to raczkujące Vero w przyszłości może być dla niego zagrożeniem.