W Gdańsku Oruni powstanie centrum serwisowe dla pojazdów i maszyn kolejowych
Centrum Serwisowe Grupy Kapitałowej PKP Polskie Linie Kolejowe zostanie zlokalizowane przy tzw. lokomotywowni na Oruni (hali naprawczej z obrotnicą kolejową), będzie miała 150 m długości i 75 m szerokości. Będzie mieścić pięć torów - cztery będą służyć do prowadzania przeglądów i napraw serwisowych, a na piątym ma działać myjnia oraz komory do malowania i lakierowania. Nowoczesne rozwiązania, zastosowane w hali, mają ułatwić przemieszczanie serwisowanych maszyn pomiędzy myjnią, torami ze stanowiskami roboczymi, a lakiernią. Hala będzie wyposażona w panele fotowoltaiczne i pompy ciepła.
Obiekt ma zostać zbudowany przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe, które należy do PKP PLK. Przedsiębiorstwo będzie też dokonywać przeglądów i napraw maszyn i pojazdów, gdy już ruszy centrum serwisowe.
Czytaj także: Ceny biletów na podróże PKP zostaną obniżone? Ministerstwo Finansów rozważa wprowadzenie zerowego VAT-u
Obecnie przygotowywana jest koncepcja urbanistyczno-architektoniczna. Wartość prac projektowych to 2,9 mln zł.
Obiekt ma zostać zbudowany w latach 2023-2024, a w 2025 ma już być użytkowany. Dzięki centrum serwisowemu przedsiębiorstwo będzie mogło prowadzić również komercyjną naprawę maszyn kolejowych. Inwestycja jest też związana z powiększaniem parku maszynowego spółki PKP PLK.
- Centrum serwisowe zapewni lepsze utrzymanie maszyn i pojazdów, w tym efektywne prace na torach. Inwestycja jest bezpośrednio powiązana z sukcesywnie powiększanym parkiem maszynowym Grupy Kapitałowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., który ze względu na innowacyjne wyposażenie wymaga specjalistycznych stanowisk obsługowych – informuje Magdalena Janus z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
