"W piątek, 20.12.2019 r. o godz.9.00. rozpocznie się przekładanie ruchu z DK7 na lewą jezdnię budowanej S7, na 7,6 km odcinku Lubień-Naprawa. Jednocześnie zamknięta będzie możliwość zjazdu z użytkowanej już S7 w Lubniu na DK7 (Zakopiankę). W tym miejscu po przełożeniu ruchu rozpocznie się budowa muru oporowego, na którym łączyć się będzie istniejąca droga ekspresowa z prawą jezdnią budowanej S7. Nieco dalej na prawej jezdni trwa budowa estakady, którą wstrzymało osuwisko." - brzmi komunikat Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wizualizacje nowych odcinków zakopianki
Zmiany w organizacji ruchu
Kierowcy muszą przygotować się na zmiany w organizacji ruchu, albowiem nie pojadą w dotychczasowy sposób. Jadąc od Krakowa, w miejscu, gdzie kończy się droga ekspresowa S7 na odcinku Myślenice – Lubień kierowcy nie będą zjeżdżać w dół do DK7 jak do tej pory. Ten zjazd zostanie zamknięty. Pojadą na wprost do lewej jezdni budowanej S7 na odcinku Lubień –Naprawa. Na całym tym odcinku o długości 7,6 km ruch odbywa się tylko po jednej jezdni, w dwóch kierunkach. Obowiązuje zakaz wyprzedzania i ograniczenie prędkości do 70 km/godz. Po dojechaniu do Naprawy trzeba zjechać do drogi powiatowej, która została przebudowana do klasy G, aby mogła przejąć ruch. W trosce o bezpieczeństwo pieszych wybudowano na niej także chodniki. Tą drogą po ok. 500 m dojeżdżamy do DK7 tzw. Starej Zakopianki i omijamy budowę tunelu - tłumaczy GDDKiA.
Nowa zakopianka. Wiemy, kiedy drogowcy otworzą kolejny odcin...
Budowa zakopianki od Lubnia do Naprawy trwa już ponad trzy lata
Budowa S7 od Lubnia do Rabki Zdroju rozpoczęła się w 2016 r. Umowa na budowę odcinka Lubień – Naprawa podpisana została 29 czerwca 2016 r. z polsko-ukraińskim konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacją ALTIS-HOLDING z Kijowa. Koszt budowy wynosi 521 519 095,35 złotych.
Zgodnie z projektem na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa oprócz dwujezdniowej drogi klasy S powstają dwa MOP-Y : „Lubień” i „Krzeczów” oraz 10 obiektów inżynierskich dla każdej jezdni (mosty, wiadukty, estakady) oraz 6 małych obiektów na potoku Krzywańskim. Ok. 24 % drogi przebiega po obiektach, a 49 % w wykopach. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2020 r.
Odcinek I S7 Lubień – Naprawa jest częścią ok. 16,7 km nowej drogi, którą podzielono na trzy części realizacyjne.
II odcinek Naprawa-Skomielna Biała wykonuje firma włoska, Astaldi S.p.A z Rzymu. W ramach inwestycji o długości ok. 3 km budowany jest dwukomorowy tunel o długości ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym. Przed portalem północnym powstaje także estakada. Zakończenie inwestycji planowane jest w połowie 2021 r.
III odcinek Skomielna Biała – Chabówka oraz nowy odcinek drogi krajowej nr 47 klasy GP od Rabki Zdroju do Chabówki wykonywała włoska firma SALINI IMPREGILO S.p.A. z Mediolanu. Został udostępniony do ruchu 28 września 2019 r.
Nowy odcinek ekspresowej zakopianki gotowy! Zobacz jak wygląda!
- Tak powstawały linie tramwajowe w centrum Krakowa
- Hala Targowa. Tu zatrzymał się czas [ZDJĘCIA ARCHIWALNE]
- Niesamowite! Te chałupy znajdują się w Krakowie [ZDJĘCIA]
- Który z krakowskich radnych jest najlepszy? Który to leser?
- Budowa tunelu zakopianki - fakty, liczby, ciekawostki
- Kraków prawdziwy, czy odwrócony? [QUIZ]
