Wybudują prom w Szczecinie według zagranicznego projektu - zapewniał minister Gróbarczyk

Oskar Masternak
Oskar Masternak
Takie zapewnienie padło z ust Marka Gróbarczyka, ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Aby tak się stało zainteresowani budową czterech promów zdecydowali się na zakup projektu w zagranicznym biurze.

- Mamy opóźnienia w zakresie organizacyjno-projektowym i dlatego wprowadzamy inne rozwiązanie. Zdecydowaliśmy się kupić gotowy projekt dla naszych armatorów. Wyprodukujemy w ten sposób serię czterech jednostek o długości 235 metrów - zapowiada minister Gróbarczyk.

ZOBACZ TEŻ:

Dotychczasowe prace nad polskim projektem promu będą kontynuowane, ale zajmą jeszcze przynajmniej rok. Na takie wydłużenie terminu realizacji sztandarowego planu rządu nie pozwalają międzynarodowe umowy.

- Zobowiązują nas one do prowadzenia większych jednostek do siatki połączeń już w latach 2021/2022. Jeśli tego nie zrobimy, to miejsce naszych armatorów zajmie konkurencja. Musimy wybudować te promy u nas, bo jedyną alternatywą jest zakup statków w Chinach - mówi minister gospodarki morskiej.

ZOBACZ TEŻ:

Stępka, która stała się w oczach opozycji symbolem nieudolności rządu ma zostać użyta w budowie promu.

- Dziesięć lat temu, na niemieckie zamówienie, koalicja PO-PSL zniszczyła polską stocznie. Ci, co krytykują nasze działania, są żywo zaangażowania w działania destrukcyjne, a także są związane z podmiotami zagranicznymi - mówi poseł Krzysztof Zaremba, wiceprzewodniczący komisji ds. gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Przedstawiciele rządu, zasłaniając się tajemnicą handlową, nie chcieli zdradzić kto i za ile chce sprzedać projekt promu. Według naszych ustaleń projekt przygotowuje duńskie konsorcjum i ma on kosztować 750 tysięcy euro.

- Mamy infrastrukturę, mamy projekt i mamy zapewnione finansowanie. Mamy przywróconą linię, która pozwala budować statki - podkreśla poseł Artur Szałabawka.

Projekt ma być realizowany przez Stocznię Szczecińską.

ZOBACZ TEŻ:

Nowy sprzęt w Stoczni Szczecińskiej za 788 tys. euro [ZDJĘCIA, WIDEO]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo

Materiał oryginalny: Wybudują prom w Szczecinie według zagranicznego projektu - zapewniał minister Gróbarczyk - Głos Szczeciński

Komentarze 42

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Ludzie! Przestańcie! A skąd oni mieli wiedzieć, że projekt promu mogą zrobić tylko wyspecjalizowane biura projektowe? Skoro w Szczecinie da się zrobić projekt kuchni, garażu, czy ogródka - to skąd mogli wiedzieć, że Stocznia nie potrafi zrobić projektu statku? Tak statku! Prom to przecież statek! Oni się dopiero uczą. W czwartej klasie będą mieli lekcje z budowy statku. dowiedzą się, że potrzebne są blachy, wkręty i no i spawacze i monterzy. Ich też nie ma. Ale to ogłoszą dopiero za 4 lata...
K
Kama
Ale gdzie ten prom będzie pływał? Czy chodzi o prom dla szczecinian? Czy chodzi o odciążenie nitek wyjazdowych z miasta? Np. prom do Świnoujścia, Wolina, itp? O co chodzi z tym promem. Bo na zdjęciach ważniaki pod krawatem ale... co to za prom ma być?
M
Miś
To będzie prom na miarę naszych czasów my tym promem....hi hi hi
J
JW
Rzygać się chcę patrząc na te mordy. Znawcy tematu stoczniowego pier....ą dyrdymały

A ten gruby z opcji niemieckiej juz sie nie mieści we własnych galotach.
G
Gość
Panie zaremba zrób pan coś ze sobą bo w marynarki sie nie miescisz wstyd ze pan ze Szczecina
n
naczelnik jarek
człowieku zmień lekarza
R
Roman
Srali muchi będzie wiosna...

Pan Zaręba jak balonik, rośnie że aż strach.
G
Gość
Powinno być: w związku ze zbliżającymi się wyborami stocznia wznawia produkcję.
m
marian
Bareja z martwych powstał
G
Gość
2019-08-06T16:36:07 02:00, Gość:

Pewnie, że da się zbudować promy w Polsce, w państwowej stoczni. Będzie to trwało bardzo długo i sporo kosztowało. Zapłacimy my, podatnicy. Pytanie, kto będzie budował? Gryfia, w której zamiast fachowców jest przerost związkowców i biurowych nieudaczników? Prywatne firmy, działające na państwowym terenie pod szumną nazwą "Stocznia Szczecińska"? Być może, gdy będą miały moce przerobowe i odpowiednią zapłatę.

Można budować coś dużego w Szczecinie, trzeba tylko pogonić niekompetentnych ludzi z nadania partyjnego i oddać wszystko w ręce prywatne. Grupa "Remontowa" z Gdańska ma się świetnie, reprezentuje światowy poziom. Gdańska Stocznia "Remontowa" jest w piątce najlepszych stoczni remontowych na świecie. Dlaczego? Bo jest prywatna.

Kampania wyborcza w pełni i propaganda sukcesu rodem z PRL.

2019-08-06T17:12:24 02:00, Gość:

Nic dodać nic ująć

2019-08-06T20:15:29 02:00, Gość:

O świetnej kondycji tej twojej prywatnej stoczni to niestety mity. "Remontowa" niestety nie ma się świetnie. Jej odział nowych budów czyli Północna zalicza wtopę finansową za wtopą przy prawie każdym projekcie. Statki tam zbudowane w celu ratowania sytuacji i płynności wewnętrznie odkupowane są od północnej przez remontową i dalej stoją nieodebrane. Niestety w Polsce nie ma już stoczni, która potrafiłaby wybudować pełnomorski statek handlowy z dodatnim wynikiem finansowym. Po prostu brak fachowców, tylko tego jeszcze w Warszawie nie wiedzą.

Nie zmienia to faktu, że powstały w "Północnej" małe promy i inne jednostki w tym zasilane gazem LNG. "Remontowa" to jedyna firma w Polsce, która byłaby w stanie zbudować promy dla PŻB i PŻM.

G
Gość
A co z "projektem", który jeszcze niedawno powstawał "zgodnie z harmonogramem"? Ile to nas kosztowało? Pieniądze wyrzucone w błoto? A może nie było żadnych prac projektowych tylko kolejne kłamstwo?
h
hihotek
niech zbudują prom ale kosmiczny i wsadzą tam naszą elitę polityczną CAŁĄ i wystrzelą daleko w kosmos w stronę słońca bo widać na ziemi ich już słabo grzeje w mózgi
w
wesoly romek
Tyle już słów padło,że o wiarygodności trudno mówić w przypadku tych ludkow bredzacych o budowie promu.

Promy to były budowane,ale w latach 70-tych ubiegłego wieku
G
Gość
2019-08-06T16:36:07 02:00, Gość:

Pewnie, że da się zbudować promy w Polsce, w państwowej stoczni. Będzie to trwało bardzo długo i sporo kosztowało. Zapłacimy my, podatnicy. Pytanie, kto będzie budował? Gryfia, w której zamiast fachowców jest przerost związkowców i biurowych nieudaczników? Prywatne firmy, działające na państwowym terenie pod szumną nazwą "Stocznia Szczecińska"? Być może, gdy będą miały moce przerobowe i odpowiednią zapłatę.

Można budować coś dużego w Szczecinie, trzeba tylko pogonić niekompetentnych ludzi z nadania partyjnego i oddać wszystko w ręce prywatne. Grupa "Remontowa" z Gdańska ma się świetnie, reprezentuje światowy poziom. Gdańska Stocznia "Remontowa" jest w piątce najlepszych stoczni remontowych na świecie. Dlaczego? Bo jest prywatna.

Kampania wyborcza w pełni i propaganda sukcesu rodem z PRL.

2019-08-06T17:12:24 02:00, Gość:

Nic dodać nic ująć

O świetnej kondycji tej twojej prywatnej stoczni to niestety mity. "Remontowa" niestety nie ma się świetnie. Jej odział nowych budów czyli Północna zalicza wtopę finansową za wtopą przy prawie każdym projekcie. Statki tam zbudowane w celu ratowania sytuacji i płynności wewnętrznie odkupowane są od północnej przez remontową i dalej stoją nieodebrane. Niestety w Polsce nie ma już stoczni, która potrafiłaby wybudować pełnomorski statek handlowy z dodatnim wynikiem finansowym. Po prostu brak fachowców, tylko tego jeszcze w Warszawie nie wiedzą.

G
Gość
Teraz to samoloty niech zaczną produkować, jest duże zapotrzebowanie.
Wróć na i.pl Portal i.pl