Wypadek w centrum Wrocławia. Ma zielone i rusza "na pewniaka"... [NAGRANIE Z WYPADKU]

Jarosław Jakubczak
Jarosław Jakubczak
Codziennie w całym Wrocławiu mamy setki, jeśli nie tysiące takich sytuacji. W wielu miejscach kierowcy, mimo że mają zielone światło, nie mogą wjechać na skrzyżowanie, bo nie zdążyli go jeszcze opuścić kierowcy jadący z innego kierunku. Co się dzieje, gdy kierowca sugeruje się tylko zielonym światłem i wjeżdża na skrzyżowanie na tzw. pewniaka? Zobaczcie nagranie z piątkowego wypadku we Wrocławiu. Prowadząca, która nie zdążyła opuścić skrzyżowania z powodu korka, nie przyznaje się do winy...

Na zapisie z rejestratora samochodowego zainstalowanego w aucie uczestnika wypadku widać, jak kierowca fiata rusza z ul. Traugutta na zielonym świetle, a z pl. Powstańców Warszawy, na skrzyżowanie w tym samym momencie wjeżdża kierująca volkswagenem Białorusinka i dochodzi do zderzenia.

Policja widziała nagranie i zapis z miejskiego monitoringu, ale mimo to, kierująca volkswagenem kobieta nie poczuwa się do winy. Sprawa trafi wobec tego do sądu.

Ratownicy medyczni, którzy przyjechali na miejsce wypadku, po sprawdzeniu stanu  poszkodowanych osób, zainteresowali się też...małą świnką bengalską.

Wypadek w centrum. Na miejscu straż, pogotowie, a w jednym z...

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Wypadek w centrum Wrocławia. Ma zielone i rusza "na pewniaka"... [NAGRANIE Z WYPADKU] - Gazeta Wrocławska

Komentarze 51

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Kierująca wjechała na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Nie miała również prawa wjechać gdyby było żółte. Mimo to brnęła dalej. Wina jest obustronna bo gość mimo wszystko powinien zastosować zasadę ograniczonego zaufania i zatrzymać się.
G
Gość
Ona nie miała prawa wjechać na skrzyżowanie.
M
Motocovid
5 września, 11:13, Gość:

Ktoś tam pisał, że miał zielone światło od 3 sekund, a ja naliczyłem aż 5 sekund. To dużo, policzcie 5 sekund. Miał prawo oczekiwać, że kobieta widząc nadjeżdżające auto zatrzyma się, ale to ona spowodowała kolizję, a nie on. On jechał prosto na zielonym, a ona powinna go była przepuścić. Jej wina jest bezsporna, tak z formalnego, jak i logicznego punktu widzenia. Nawet kiedy on zbliżał się do jej pojazdu miał prawo zakładać do ostatniego momentu, że ona go przepuści, tu nie ma żadnej dyskusji, ja też bym tak jechał i to wcale nie była jazda na stłuczkę, tylko normalny wjazd na skrzyżowanie. Pomijam już fakt, że ona popełniła jeszcze inne wykroczenie: wjazd na skrzyżowanie bez możliwości opuszczenia go w adekwatnym czasie przed zmianą światła na czerwone. To ona miała obowiązek upewnić się, że zdoła zjechać ze skrzyżowania bez blokowania go - za to sypią się mandaty na całym świecie.

Rozumiem, ze jak zobaczysz pieszego na przejsciu na czerwonym swietle to jedziesz dalej ... najwyzej wlaczysz wycieraczki?

G
Gość
Ktoś tam pisał, że miał zielone światło od 3 sekund, a ja naliczyłem aż 5 sekund. To dużo, policzcie 5 sekund. Miał prawo oczekiwać, że kobieta widząc nadjeżdżające auto zatrzyma się, ale to ona spowodowała kolizję, a nie on. On jechał prosto na zielonym, a ona powinna go była przepuścić. Jej wina jest bezsporna, tak z formalnego, jak i logicznego punktu widzenia. Nawet kiedy on zbliżał się do jej pojazdu miał prawo zakładać do ostatniego momentu, że ona go przepuści, tu nie ma żadnej dyskusji, ja też bym tak jechał i to wcale nie była jazda na stłuczkę, tylko normalny wjazd na skrzyżowanie. Pomijam już fakt, że ona popełniła jeszcze inne wykroczenie: wjazd na skrzyżowanie bez możliwości opuszczenia go w adekwatnym czasie przed zmianą światła na czerwone. To ona miała obowiązek upewnić się, że zdoła zjechać ze skrzyżowania bez blokowania go - za to sypią się mandaty na całym świecie.
I
Instruktorka
Miał zielone to miał pierwszeństwo przejazdu. Wina Ukrainki bezsporna. Policja ma rację.
G
Gość
Na tego tego sytuacje jest stosowany paragraf.

Zgodnie z art. 5 Kodeksu cywilnego nie można czynić ze swego prawa użytku, który by był sprzeczny ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub z zasadami współżycia społecznego. Takie działanie lub zaniechanie uprawnionego nie jest uważane za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony.

Zaistniałe zdarzenie to ewidentne nadużycie prawa.

Artykuł ten to klauzula generalna pozwalająca wysunąć w razie sporu przeciwko przepisom prawa argumenty opierające się na zasadach słusznościowych i realnej ocenie sytuacji.

Każdy jest zobowiązany uniknąć kolizji, jeśli ma taką możliwość. Nie można wjeżdżać według swego uznania w samochody, których kierowcy popełnią wykroczenie drogowe. Każdy jest zobowiązany do zachowania szczególnej ostrożności
G
Gość
5 września, 07:52, Gość:

Jechali tak, że porsche odbijało się od drzew, rozpadło na kawałki i spłonęło

http://www.brd24.pl/kronika-wypadkow/jechali-tak-ze-porsche-odbijalo-sie-od-drzew-rozpadlo-na-kawalki-i-splonelo/?fbclid=IwAR1B6xAvAIAZUrAZXY77Dq0cdbuo2Nv0bPVnKaVCZnDjFKZJTA6DFunCkZU

Chciałbym doczekać takich atrakcji na Legnickiej :D szczególnie w przypadku motocyklistów :D

G
Gość
4 września, 20:38, Sędzia Dred:

Zdecydowanie winny nagrywający !. Nie ma paragrafu w kodeksie by ,,walił,, w pojazd opuszczający skrzyżowanie, jest wręcz przeciwnie !. Kierujący od strony z Ul. Traugutta miał dość czasu by ocenić sytuację i pozwolić spokojnie kobiecie opuścić skrzyżowanie w/g kodeksu. Nie ma wytłumaczenia dla nagrywającego !. Zdecydowanie szedł na przynajmniej stłuczkę. Jestem zadziwiony stanowiskiem policji, kierującej sprawę przeciwko kobiecie opuszczającej skrzyżowanie. Na miejscu niezawisłego sądu ukarałbym nagrywającego kierowcę, który dostarczył dowód o swojej winie jak również policjanta o skierowanie wniosku o ukaranie kobiety opuszczającej to SPECYFICZNE SKRZYŻOWANIE. Dowodem w mojej ,,ekspertyzy,, jest fakt uwidoczniony na filmiku jak dużo miał czasu kierujący od str.Ul.Traugutta na ocenę sytuacji. Gdybyśmy wszyscy byli takimi chamami jak ten na filmiku ?! . Miasto stanęło by w olbrzymim korku. Ten człowiek ewidentnie winien zostać ukarany za spowodowanie wypadku !!!

4 września, 21:27, Gość:

Oczywiście. On nie miał prawa wjeżdżać na zajęte skrzyżowanie mimo zielonego światła. Jej wolno było wjechać na czerwonym, bez możliwości bezpiecznego opuszczenia skrzyżowania, a gdy już to zrobiła, nie zachowała szczególnej uwagi. Myślę że sąd weźmie pod uwagę Twój nowy kodeks drogowy.

4 września, 23:16, Sędzia Dred:

Skąd wiesz, że ona wjechała na czerwonym /brak dowodu/ !. Jednak jednoznacznie widać, że on ją uderzył świadomie !!!.

Zdecydowanie bronię tej kobiety, bez z wględu na pochodzenie , które tu nie ma znaczenia !!!

5 września, 09:03, Gość:

Kolejny jeżdżący na wczesnym czerwonym jak to polactwo

Czytając te komentarze, przyznaję że we Wrocławiu wszyscy kierowcy jeżdżą jak idioci i mają głęboko w poważaniu przepisy. No i uznają tylko swoje "pierwszeństwo"... Co do kwestii, że ktoś nie powinien wjeżdżać na skrzyżowanie ponieważ jest ono jeszcze zajęte przez inne pojazdy - zapraszam na skrzyżowania przy Lotniczej, Małopanewskiej, Kwiskiej ;) jakoś tam nikt nie przestrzega tych zasad. Wszyscy jesteście sami sobie winni. Jeździcie jak idioci i wymagacie od innych, żeby jeździli prawidłowo. Jesteście zwykłymi hipokrytami. A potem kiedy doprowadzicie do kolizji, doszukujecie się winy u innych kierowców, a sami gotujecie taki bajzel. Debilizm.

G
Gość
Kierowcy sami sobie powodują takie sytuacje. Ostatnio wracając z pracy ciśniemy bekę właśnie z tych idiotów, którzy na siłę wciskają się na skrzyżowanie widząc że nie ma już dla nich miejsca i go nie opuszczą... Ich miny i zachowanie gdy inni na nich trąbią i zwracają im uwagę - są bezcenne :D polecam!
G
Gość
4 września, 20:38, Sędzia Dred:

Zdecydowanie winny nagrywający !. Nie ma paragrafu w kodeksie by ,,walił,, w pojazd opuszczający skrzyżowanie, jest wręcz przeciwnie !. Kierujący od strony z Ul. Traugutta miał dość czasu by ocenić sytuację i pozwolić spokojnie kobiecie opuścić skrzyżowanie w/g kodeksu. Nie ma wytłumaczenia dla nagrywającego !. Zdecydowanie szedł na przynajmniej stłuczkę. Jestem zadziwiony stanowiskiem policji, kierującej sprawę przeciwko kobiecie opuszczającej skrzyżowanie. Na miejscu niezawisłego sądu ukarałbym nagrywającego kierowcę, który dostarczył dowód o swojej winie jak również policjanta o skierowanie wniosku o ukaranie kobiety opuszczającej to SPECYFICZNE SKRZYŻOWANIE. Dowodem w mojej ,,ekspertyzy,, jest fakt uwidoczniony na filmiku jak dużo miał czasu kierujący od str.Ul.Traugutta na ocenę sytuacji. Gdybyśmy wszyscy byli takimi chamami jak ten na filmiku ?! . Miasto stanęło by w olbrzymim korku. Ten człowiek ewidentnie winien zostać ukarany za spowodowanie wypadku !!!

4 września, 21:27, Gość:

Oczywiście. On nie miał prawa wjeżdżać na zajęte skrzyżowanie mimo zielonego światła. Jej wolno było wjechać na czerwonym, bez możliwości bezpiecznego opuszczenia skrzyżowania, a gdy już to zrobiła, nie zachowała szczególnej uwagi. Myślę że sąd weźmie pod uwagę Twój nowy kodeks drogowy.

4 września, 23:16, Sędzia Dred:

Skąd wiesz, że ona wjechała na czerwonym /brak dowodu/ !. Jednak jednoznacznie widać, że on ją uderzył świadomie !!!.

Zdecydowanie bronię tej kobiety, bez z wględu na pochodzenie , które tu nie ma znaczenia !!!

Kolejny jeżdżący na wczesnym czerwonym jak to polactwo

G
Gość
Z jadącego autobusu odpadło koło

https://nto.pl/jelowa-z-jadacego-autobusu-odpadlo-kolo-uderzylo-w-citroena-poruszajacego-sie-w-kierunku-przeciwnym/ar/c16-15787708
G
Gość
Jechali tak, że porsche odbijało się od drzew, rozpadło na kawałki i spłonęło

http://www.brd24.pl/kronika-wypadkow/jechali-tak-ze-porsche-odbijalo-sie-od-drzew-rozpadlo-na-kawalki-i-splonelo/?fbclid=IwAR1B6xAvAIAZUrAZXY77Dq0cdbuo2Nv0bPVnKaVCZnDjFKZJTA6DFunCkZU
S
Sędzia Dred
4 września, 20:38, Sędzia Dred:

Zdecydowanie winny nagrywający !. Nie ma paragrafu w kodeksie by ,,walił,, w pojazd opuszczający skrzyżowanie, jest wręcz przeciwnie !. Kierujący od strony z Ul. Traugutta miał dość czasu by ocenić sytuację i pozwolić spokojnie kobiecie opuścić skrzyżowanie w/g kodeksu. Nie ma wytłumaczenia dla nagrywającego !. Zdecydowanie szedł na przynajmniej stłuczkę. Jestem zadziwiony stanowiskiem policji, kierującej sprawę przeciwko kobiecie opuszczającej skrzyżowanie. Na miejscu niezawisłego sądu ukarałbym nagrywającego kierowcę, który dostarczył dowód o swojej winie jak również policjanta o skierowanie wniosku o ukaranie kobiety opuszczającej to SPECYFICZNE SKRZYŻOWANIE. Dowodem w mojej ,,ekspertyzy,, jest fakt uwidoczniony na filmiku jak dużo miał czasu kierujący od str.Ul.Traugutta na ocenę sytuacji. Gdybyśmy wszyscy byli takimi chamami jak ten na filmiku ?! . Miasto stanęło by w olbrzymim korku. Ten człowiek ewidentnie winien zostać ukarany za spowodowanie wypadku !!!

4 września, 21:27, Gość:

Oczywiście. On nie miał prawa wjeżdżać na zajęte skrzyżowanie mimo zielonego światła. Jej wolno było wjechać na czerwonym, bez możliwości bezpiecznego opuszczenia skrzyżowania, a gdy już to zrobiła, nie zachowała szczególnej uwagi. Myślę że sąd weźmie pod uwagę Twój nowy kodeks drogowy.

Skąd wiesz, że ona wjechała na czerwonym /brak dowodu/ !. Jednak jednoznacznie widać, że on ją uderzył świadomie !!!.

Zdecydowanie bronię tej kobiety, bez z wględu na pochodzenie , które tu nie ma znaczenia !!!

S
Sędzia Dred
Nie kochany ! to nie jest mój ,,nowy kodeks drogowy,, To jest kodeks drogowy a tam jest napisane: ,,należy umożliwić zjazd ze skrzyżowania pojazdom znajdującym się na nim,, Swoją drogą takie takie pojazdy zalegają , tarasują skrzyżowania, jednak zdecydcowanie nie w tym przypadku. Ten ,,kierowca,, z premedytacją uderzył w pojazd tej niewinnej kobiety. Bez względu jakiej była narodowości !!!!!!!!!
Ś
Śruba
Kierowca ma przeciwdziałać jeżeli widzi zagrożenie
Wróć na i.pl Portal i.pl