YouTube wydłuży reklamy
YouTube od dawna walczy z programami, które blokują reklamy w internecie. Tym razem właściciele jednego z największych serwisów streamingowych na świecie zdecydowali się na konkretny krok w trosce o "lepsze wrażenia z transmisji strumieniowej".
YouTube ogłosił, że zamierza zmniejszyć liczbę reklam wyświetlanych na telewizorze, ale będą one znacznie dłuższe.
W ogłoszeniu Google, będącego właścicielem YouTube, czytamy, że umieszczanie mniejszej liczby reklam w filmach ma zwiększyć jakość transmisji dla użytkowników korzystających z platformy w aplikacji telewizyjnej, niezależnie czy odbywa się to za pośrednictwem Google TV, telewizorów smart TV czy innych możliwych dróg.
W zamian za to reklamy będą wydłużone i to znacznie. Gdy obecnie możemy je pominąć po 5-10 sekundach, w nowej odsłonie, mogą one trwać nawet minutę.
Dodatkowo na telewizorach reklamy na YouTube zaczną się wyświetlać także w YouTube Shorts. Dotychczas w tym przypadku wyświetlały się one jedynie w urządzeniach mobilnych i w internecie, na telewizorach nie obowiązywały. Reklamy będą wyświetlane pomiędzy shortsami.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!
Zmiana wybrana przez użytkowników?
Zdaniem władz portalu, wprowadzone zmiany nastąpią w oparciu o ankietę, którą przeprowadzono wśród użytkowników YouTube'a. Mieli oni stwierdzić, że wolieliby właśnie reklamy pogrupowane razem, a nie rozdzielone przez cały film.
Test nowej formuły rozpoczął się we wrześniu.
"W oparciu o tę preferencję oceniliśmy, że wprowadzimy mniej długich przerw na reklamy, aby zapewnić płynniejsze oglądanie na dużym ekranie. We wczesnych testach mniejszej liczby dłuższych przerw na reklamę na telewizorach Smart TV ponad połowa streamerów CTV w YouTube doświadczyła o 29 procent dłuższych sesji oglądania przed następną przerwą na reklamę" - napisano.
źródło: 9to5google