Remont kluczowego odcinka linii kolejowej nr 68
Odcinek kolejowy między Rudnikiem a Nową Sarzyną stanowi fragment linii kolejowej nr 68, która łączy Lublin z Przeworskiem. Remont miał na celu usprawnienie ruchu pociągów i poprawę jakości transportu w regionie. Jak poinformowała Dorota Szalacha z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, zakończenie prac przyczyniło się do przywrócenia pełnej funkcjonalności tej trasy, która odgrywa istotną rolę w systemie komunikacyjnym Podkarpacia.
Modernizacja obejmowała zarówno naprawę torów, jak i obiektów inżynieryjnych, co zwiększyło bezpieczeństwo i efektywność transportu. Dzięki zrealizowanym pracom, pociągi mogą teraz kursować z prędkością do 100 km/h, co wcześniej było niemożliwe na jednym z torów, gdzie obowiązywało ograniczenie do 80 km/h na odcinku o długości około 5 km.
Poprawa komfortu na przystanku Nowa Sarzyna Kolonia
Inwestycja dotyczyła nie tylko naprawy torów, ale także modernizacji peronów. Na przystanku Nowa Sarzyna Kolonia zrealizowano wymianę nawierzchni peronu pierwszego, a także usprawniono dojścia dla pasażerów, co zwiększyło wygodę i bezpieczeństwo korzystania z tego przystanku.
Dorota Szalacha zapowiedziała, że podobne prace modernizacyjne zostaną przeprowadzone na peronie drugim jeszcze w tym roku. Te działania są częścią szerszej strategii PKP PLK, której celem jest systematyczna modernizacja infrastruktury kolejowej, aby sprostać rosnącym potrzebom pasażerów oraz przewoźników.
Finansowanie z własnych środków PKP PLK
Zrealizowana inwestycja została sfinansowana w całości ze środków własnych PKP Polskich Linii Kolejowych. Przedsięwzięcie jest jednym z wielu projektów modernizacyjnych, które mają na celu poprawę infrastruktury kolejowej w całej Polsce, co bezpośrednio przekłada się na wygodę i bezpieczeństwo podróży.
Źródło:
