Autostrada A1 będzie dokończona mimo unieważnionego przetargu
Jak informuje GDDKiA na placu budowy momentami pracuje około 600 osób. Nic w tym dziwnego, bo by dotrzymać terminów zawartych w umowie, tempo prac musi być rzeczywiście spore, a częstochowski odcinek A1 jest najdłuższy ze wszystkich, które już w tym roku oddano, bo liczy 24 km.
ZOBACZCIE ZDJĘCIA
Przypomnijmy. Na początku sierpnia prace na budowie A1 (obwodnica Częstochowy) rozpoczęło konsorcjum firm Strabag, Budimex i Budpol. Ich zadanie to zabezpieczenie robót wykonanych przez, wyrzuconą w kwietniu z placu budowy, firmę Salini. W skład tych prac wchodzi też ułożenie nawierzchni. Na placu budowy pracuje obecnie około 300 różnego rodzaju maszyn.
Nie przegapcie
Jak deklarują przedstawiciele GDDKiA termin oddania tego odcinka nie jest zagrożony i ma się to stać już 15 grudnia tego roku.
Równolegle prowadzone było postępowanie przetargowe na dokończenie budowy A1 w tym miejscu. Przed tygodniem ten przetarg na dokończenie autostrady A1, bo nie zgłosiła się do niego żadna firma. Inwestor jednak optymistycznie podchodzi do tego tematu.
- Jeszcze w tym tygodniu, w oparciu o ustawę Prawo zamówień publicznych, zaprosimy do negocjacji potencjalnego wykonawcę celem podpisania umowy na wykonanie elementów nieujętych w dotychczasowych zamówieniach, a niezbędnych do oddania do użytkowania ciągu głównego autostrady A1 i włączenia jej w istniejący ślad DK1 - informuje GDDKiA.
Umowa będzie w szczególności obejmowała wyposażenie autostrady w elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego, ale również oświetlenie dróg i budowę ekranów akustycznych. Jej podpisanie planujemy jeszcze w tym miesiącu – deklarują przedstawiciele GDDKIA.
Wybory 2025. Zwycięstwo Nawrockiego, wysoka frekwencja

Tymczasem na budowie trwają intensywne prace. Układaniem betonowej nawierzchni zajmują się równocześnie dwa zespoły. Beton dostarczają im dwie wytwórnie.
Autostrada A1 wokół Częstochowy: GDDKiA chce negocjować cenę...
Oprócz tego trwa profilowanie i humusowanie skarp oraz wykonywane są roboty ziemne: wykopy. Rozebrano niespełniające wymagań technicznych i kontraktowych warstwy podbudowy z kruszywa i warstwy technologicznej, a na odcinkach wykopowych wykonywane jest ulepszone podłoże z gruntu stabilizowanego cementem oraz warstwa mrozoochronną.
Jednocześnie tam, gdzie jest już to możliwe, wykonywane są podbudowy: warstwy technologicznej z dwóch niezależnych mieszalników, oraz podbudowy z kruszywa łamanego. Układana jest również podbudowa z chudego betonu i nawierzchnia z betonu cementowego.