Autostrada A1 będzie dokończona mimo unieważnionego przetargu
Jak informuje GDDKiA na placu budowy momentami pracuje około 600 osób. Nic w tym dziwnego, bo by dotrzymać terminów zawartych w umowie, tempo prac musi być rzeczywiście spore, a częstochowski odcinek A1 jest najdłuższy ze wszystkich, które już w tym roku oddano, bo liczy 24 km.
ZOBACZCIE ZDJĘCIA
Przypomnijmy. Na początku sierpnia prace na budowie A1 (obwodnica Częstochowy) rozpoczęło konsorcjum firm Strabag, Budimex i Budpol. Ich zadanie to zabezpieczenie robót wykonanych przez, wyrzuconą w kwietniu z placu budowy, firmę Salini. W skład tych prac wchodzi też ułożenie nawierzchni. Na placu budowy pracuje obecnie około 300 różnego rodzaju maszyn.
Nie przegapcie
Jak deklarują przedstawiciele GDDKiA termin oddania tego odcinka nie jest zagrożony i ma się to stać już 15 grudnia tego roku.
Równolegle prowadzone było postępowanie przetargowe na dokończenie budowy A1 w tym miejscu. Przed tygodniem ten przetarg na dokończenie autostrady A1, bo nie zgłosiła się do niego żadna firma. Inwestor jednak optymistycznie podchodzi do tego tematu.
- Jeszcze w tym tygodniu, w oparciu o ustawę Prawo zamówień publicznych, zaprosimy do negocjacji potencjalnego wykonawcę celem podpisania umowy na wykonanie elementów nieujętych w dotychczasowych zamówieniach, a niezbędnych do oddania do użytkowania ciągu głównego autostrady A1 i włączenia jej w istniejący ślad DK1 - informuje GDDKiA.
Umowa będzie w szczególności obejmowała wyposażenie autostrady w elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego, ale również oświetlenie dróg i budowę ekranów akustycznych. Jej podpisanie planujemy jeszcze w tym miesiącu – deklarują przedstawiciele GDDKIA.
Tymczasem na budowie trwają intensywne prace. Układaniem betonowej nawierzchni zajmują się równocześnie dwa zespoły. Beton dostarczają im dwie wytwórnie.
Autostrada A1 wokół Częstochowy: GDDKiA chce negocjować cenę...
Oprócz tego trwa profilowanie i humusowanie skarp oraz wykonywane są roboty ziemne: wykopy. Rozebrano niespełniające wymagań technicznych i kontraktowych warstwy podbudowy z kruszywa i warstwy technologicznej, a na odcinkach wykopowych wykonywane jest ulepszone podłoże z gruntu stabilizowanego cementem oraz warstwa mrozoochronną.
Jednocześnie tam, gdzie jest już to możliwe, wykonywane są podbudowy: warstwy technologicznej z dwóch niezależnych mieszalników, oraz podbudowy z kruszywa łamanego. Układana jest również podbudowa z chudego betonu i nawierzchnia z betonu cementowego.
Zobaczcie koniecznie
