Błąd ludzki przyczyną katastrofy kolejowej w Grecji
Do zderzenia składu towarowego z pociągiem pasażerskim doszło we wtorek późnym wieczorem 380 kilometrów od Aten. W środę rano na miejsce sprowadzono ciężki sprzęt, by wydobyć ciała ofiar ze zmiażdżonych wagonów.
Szacuje się, że w wypadku zginęły 43 osoby, a 57 zostało rannych, z czego sześć przebywa na oddziałach intensywnej terapii. Pociągiem pasażerskim podróżowało 350 osób, z których wielu to studenci wracający po długim weekendzie do domu. Według greckich mediów jest to „najtragiczniejszy wypadek kolejowy, jakiego Grecja kiedykolwiek doświadczyła”.
W sprawie katastrofy zostanie przeprowadzone śledztwo
Dwa szpitale w regionie Larissy zostały postawione w stan gotowości. Także szpitale wojskowe w Salonikach i Atenach są w razie potrzeby „w pogotowiu” – poinformowały władze. Lżej ranni zostali przetransportowani do Salonik.
Premier Micotakis zapowiedział, że w sprawie wypadku przeprowadzone zostanie pełne, niezależne śledztwo. – Mogę zagwarantować jedną rzecz: znajdziemy przyczyny tej tragedii i zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby nic takiego już nigdy się nie wydarzyło – zaznaczył szef greckiego rządu. Zapewnił też, że państwo nie opuści rodzin ofiar katastrofy.
Minister transportu podał się do dymisji
W związku z tragicznym wypadkiem do dymisji podał się minister transportu Grecji, Kostas Karamanlis. Jak zaznaczył, rezygnacja ze stanowiska jest jego obowiązkiem i „mógł zrobić tylko tyle, aby uhonorować pamięć ofiar”. Dodał również, że bierze na siebie odpowiedzialność za „długoletnie zaniedbania” państwa. Podkreślił jednocześnie, że greckie koleje znajdują się w stanie, który jest niedopuszczalny w XXI wieku.
Wcześniej w środę policja aresztowała zawiadowcę stacji z Larissy, miasta w środkowej Grecji, który jest podejrzany o zaniedbania prowadzące do śmierci i ciężkich uszkodzeń ciała.
Główna koroner Larissy Rubini Leondari poinformowała, że identyfikacja ciał ofiar katastrofy będzie wymagała badań DNA, ponieważ ich szczątki są poważnie zmasakrowane.
Źródło:
