Chińskie robotaxi, jak zapewnia Baidu, jest w najnowszej wersji o połowę tańsze od poprzedniego modelu - deklarowaną cenę za egzemplarz udało się obniżyć o niemal połowę (z 480 tys. do 250 tys. juanów, czyli ok. 37 tys. USD). "Ta ogromna redukcja kosztów pozwoli nam wdrożyć dziesiątki tysięcy samochodów autonomicznych w całych Chinach. Zmierzamy w kierunku przyszłości, w której przejazd robotaxi będzie o połowę niższy niż dzisiejszy przejazd taksówką" - zapewniał podczas konferencji w Pekinie szef koncernu Baidu Robin Li.
Taksówka autonomiczna Baidu Apollo RT6 może jeździć w trybie z kierownicą lub bez niej. Jak deklaruje Baidu, że w pięciostopniowej skali osiągnięto w tym modelu poziom czwarty, który oznacza wysoki poziom autonomii jazdy, który nie wymaga interwencji człowieka. Autonomiczna jazda chińskim robotaxi możliwa jest dzięki pracy wielu systemów, w tym 12 kamer oraz 8 systemów detekcji laserowej klasy lidar.
Nad autonomicznymi taksówkami pracują także amerykańskie koncerny
Według zapewnień koncernu Baidu systemy zapewniają autonomiczną jazdę na poziomie kierowcy z 20-letnim doświadczeniem. Koncern Baidu zamierza teraz uzyskać potrzebne zezwolenia od chińskich władz na dopuszczenie robotaxi do ruchu drogowego. Auto ma pojawić się na chińskich ulicach już w przyszłym roku.
Nad autonomicznymi taksówkami pracują także amerykańskie koncerny - Tesla oraz Alphabet (Waymo). Szef Tesli Elon Musk zapowiedział wprowadzenie swoich robotaxi do masowej produkcji za dwa lata (w 2024 roku). Z kolei Waymo należący do koncernu Alphabet swoją robotaxi zaprezentował w zeszłym roku. Według zapowiedzi szefów Waymo ich autonomiczne taxi ma być wdrożone do produkcji w nadchodzących latach.
Źródło: reuters.com
