Spis treści
- Dlaczego korzystamy z social mediów?
- Inspiracja wygrywa w rankingu. To po to najczęściej sięgamy do social mediów
- Każdy chce być na bieżąco. Informacji coraz częściej szukamy w mediach społecznościowych
- W social mediach poznajemy ludzi. To coraz częstsze zjawisko
- Nic tak nie ciekawi człowieka, jak... drugi człowiek
- Wiedza z mediów społecznościowych. To tam szukamy informacji
Dlaczego korzystamy z social mediów?
Jak wynika z najnowszego badania agencji BrandLift, aż 40 proc. z nas za główny powód korzystania z social mediów podaje możliwość inspirowania się.
Nieco mniej, bo 38 proc., wskazuje "bycie na bieżąco". To właśnie tam coraz chętniej szukamy najnowszych informacji - newsów o świecie, nowościach, trendach czy wydarzeniach. Social media zapewniają nam też rozrywkę i content.
– Media społecznościowe dają nam w dzisiejszych czasach praktycznie niczym nieograniczone możliwości. Networking stał się dla współczesnego pokolenia naturalnym zjawiskiem. W przestrzeni internetowej możemy dzielić się wiedzą, tworzyć platformę wymiany doświadczeń i zarabiać na tym. To bardzo ważny element nie tylko relacji biznesowych, lecz także międzyludzkich – wyjaśnia Karina Hertel, Partner Zarządzający BrandLift.
– Wyniki badania jasno wskazują, że na podium czynników przyciągających nas w tak dużym stopniu do regularnego korzystania z social mediów jest właśnie utrzymanie bliskiego kontaktu z ludźmi. Rolę komunikacji zapośredniczonej przez internet doceniliśmy jeszcze bardziej w czasach pandemii, jednak trend ten zostanie z nami na dłużej – podkreśla.
Inspiracja wygrywa w rankingu. To po to najczęściej sięgamy do social mediów
40 proc. użytkowników za najważniejszy powód korzystania z mediów społecznościowych podaje możliwość zainspirowania się. Instagram może być źródłem ciekawych informacji dla osób poszukujących różnorodnych treści. To nie tylko obserwowanie kont, na których publikowane są treści związane z modą, sztuką, kulinariami, DIY, podróżami czy nowinkami technologicznymi, ale także treści dotyczące rozwoju osobistego i motywacji, których znaczenie rośnie w ostatnim czasie.
Każdy chce być na bieżąco. Informacji coraz częściej szukamy w mediach społecznościowych
"Muszę wiedzieć, co się dzieje" – tak może powiedzieć 38 proc. użytkowników mediów społecznościowych, chociaż jeszcze w 2019 roku takich osób było to o 4 proc. mniej. Przewagą mediów społecznościowych nad tradycyjnymi jest szybkość publikowania treści. Przekazywane informacje docierają do odbiorców nawet w kilkadziesiąt sekund po zainstnieniu konkretnego wydarzenia. Współcześni odbiorcy treści nie chcą, by ominęło ich coś ważnego, dlatego niejednokrotnie dzień zaczynają właśnie od sprawdzenia social mediów.
W social mediach poznajemy ludzi. To coraz częstsze zjawisko
Aż 33 proc. ankietowanych utrzymuje bądź nawiązuje nowe relacje z innymi właśnie poprzez media społecznościowe. To zjawisko zamyka podium powodów, dla których najczęściej korzystamy z tych platform. Chodzi nie tylko o prywatne rozmowy, lecz także budowanie sieci kontaktów biznesowych.
Nic tak nie ciekawi człowieka, jak... drugi człowiek
Kolejnym powodem jest... ciekawość tego, jak żyją inni. Taką deklarację złożyło aż 30 proc. ankietowanych. Należy jednak zaznaczyć, że influencerów przybywa, a odbiorcy są coraz bardziej wybredni, więc twórcy muszą produkować treści, które będą na tyle ciekawe, żeby przyciągnąć oko użytkowników mediów społecznościowych.
Wiedza z mediów społecznościowych. To tam szukamy informacji
Ludzie coraz częściej poszukują informacji na różne tematy w mediach społecznościowych. To właśnie tam najczęściej zaglądamy w pierwszej kolejności, żeby dowiedzieć się, co się działo w ostatnich godzinach.
Szukamy tam wiadomości o nowych miejscach, ale także o wydarzeniach w naszym kraju i na świecie. Oczywiście odnajdujemy tam także rozrywkę.

dś