W tej chwili droga ma tutaj trzy pasy ruchu ulokowane na jednej jezdni. Dla kierowców oznacza to, że droga w jednym kierunku ma na przemian jeden i dwa pasy ruchu. Tymczasem bezpieczniejszy wariant to cztery pasy – po dwa w obu przeciwnych kierunkach. Budując ten odcinek drogowcy zdecydowali się jednak na wariant okrojony, co wynikało z ówczesnego braku funduszy na budowę trasy w pełnej, dwujezdniowej wersji. Już w ubiegłym roku rząd obiecał jednak pieniądze na jej rozbudowę, a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła właśnie przetarg na dobudowę drugiej jezdni.
- Najkorzystniejszą ofertę na opracowanie koncepcji złożyła nam firma Mosty Katowice. Wykonawca zadeklarował opracowanie dokumentacji w czasie 18 miesięcy za kwotę 2,99 mln zł – mówi Joanna Rarus z GDDKiA w Rzeszowie.
Poza ceną brano pod uwagę także doświadczenie głównych projektantów: drogowego i mostowego. Ma to zagwarantować szybkie i profesjonalne wykonanie dokumentacji. Zwycięzca przetargu musi przygotować koncepcje drogi, a także uzyskać decyzję środowiskową, która jest jednym kluczowych dokumentów, bez których nie można rozpocząć budowy.
Zadaniem firmy będzie także przeprowadzenie badań geologicznych w miejscu, gdzie droga ma być budowa. Na podstawie przygotowanej przez nią dokumentacji GDDKiA ogłosi kolejny przetarg. Poszuka w nim firmy, która wykona projekt budowlany i wybuduje dodatkową jezdnię. Inwestycja potrwa około 4 lata. GDDKiA zapowiada, że dzięki niej poprawią się warunki podróżowania, przepustowość drogi i płynność ruchu, a przede wszystkim podniesie się poziom bezpieczeństwa.
ZOBACZ TEŻ: Nieznajomy zastawił ci auto? Lekarz z Rzeszowa stworzył aplikację, która pomoże ci dotrzeć do kierowcy
