To największe w historii polskiej służby zdrowia dostawy jednorazowego sprzętu medycznego przeznaczonego do walki z Covid-19. Dostawę zorganizował Zarys International Group z Zabrza. Asortyment stanowią środki ochrony indywidualnej, kombinezony ochronne, fartuchy chirurgiczne i wyroby medyczne takie jak m.in. igły iniekcyjne i strzykawki konieczne do przeprowadzenia szczepień ochronnych przeciwko Covid-19.
W lutym 2021 roku specjalny transport kolejowy dotarł z Chin do Europy z produktami wspomagającymi walkę z pandemią koronawirusa. W drugim tygodniu lutego, dwa pociągi wypełnione specjalistycznym sprzętem medycznym dotarły do międzynarodowego Portu Przeładunkowego Małaszewicze.
Jumbo jet z Wuhan w Pyrzowicach. Samolot linii CargoLogicAir...
Zapasy magazynowe zostały uzupełnione o 4 tys. m szesc. towaru najwyższej jakości. Sprzęt trafi do dyspozycji polskich szpitali oraz Agencji Rezerw Materiałowych. Wcześniej, jesienią i zimą 2020 sprzęt sprowadzali ogromnymi samolotami - Jumbo Jetem i Rusłanem.
Rusłan w Katowicach. Antonow An124 znów na lotnisku w Pyrzow...
Oto komunikat firmy Zarys o wielkim transporcie kolejowym z Chin:
W ostatnich tygodniach grudnia rozpoczęły się szczepienia przeciwko Covid-19, sytuacja epidemiologiczna w Polsce jest jednak nadal poważna. ZARYS International Group od początku wybuchu pandemii, w odpowiedzi na potrzeby polskiego rynku medycznego dba o stałą dostępność środków zapewniających bezpieczeństwo personelu medycznego i pacjentów.
W minionym, 2020 roku poprzez most powietrzny rozpostarty pomiędzy Chinami, a Polską spółka sprowadziła do kraju blisko 20 000 m³ towaru. ZARYS prowadzi produkcję w Polsce, jednak ze względu na niegasnące potrzeby rynku to nie wystarcza. Wspieranie się produkcją chińską jest konieczne dla zachowania nieprzerwanych łańcuchów dostaw i zapewnienia odpowiednich stanów magazynowych. Kolejny rok walki z pandemią zapowiada się dla ZARYSU równie intensywnie, co poprzedni.
Przeprowadzenie tej operacji logistycznej, w tak krótkim czasie, wymagało podjęcia odważnych decyzji. Do końca grudnia 2020 roku w transporcie morskim jak i kolejowym brakowało pustych kontenerów, wszystkie kontrakty kolejowe w Chinach zostały wykorzystane, wiele składów towarowych zostało zatrzymanych poza terminalami, w związku z tym towar został zablokowany na granicy.
Dzięki determinacji i zaangażowaniu dwa pociągi wypełnione produktami medycznymi szczęśliwie ruszyły w drogę do Polski. To zadanie było możliwe do zrealizowania za sprawą współpracy z A.P. Moller – Maersk oraz pełnemu zaangażowaniu Działu Importu – powiedział Paweł Ciesek, Koordynator Działu Importu ZARYS International Group.
- Masz którąś z tych chorób? Szczepionkę na koronawirusa otrzymasz szybciej
- Szczepionka na COVID-19 bezpieczna? Pytania i odpowiedzi. Jakie są przeciwwskazania?
- Kto nie może zaszczepić się przeciw Sars-CoV-2? Te osoby muszą unikać szczepionki!
- Procedury szczepień przeciw COVID-19. Jak wyglądają w praktyce?
Ładunek o wielkości ponad 4 tys. m szesc. został rozdzielony na dwa pociągi. Pierwszy z nich XIAN-MALA przewoził 20 platform kolejowych z kontenerami wypełnionymi produktami medycznymi, zwierał 1340 m³ towaru. Druga część, około 2750 m³, czyli 41 kontenerów dotarła do Polski pociągiem YIWU-MALA. Obie części transportu zostały przyjęte w Porcie Przeładunkowym Małaszewicze. Transport drogą kolejową z Chin zajmuje około 14 dni. Pociągi do Polski z Chin podążały poprzez kraje Federacji Rosyjskiej.
- Po sukcesie zrealizowanego w minionym roku mostu powietrznego pomiędzy Chinami, a Polską postanowiliśmy rozszerzyć rozwiązania logistyczne. Jest to konieczne, ponieważ wszystkie, zlokalizowane w Polsce, linie produkcyjne ZARYS International Group są nieustannie, w pełni zaangażowane. Aby zapewnić stałe stany magazynowe i ciągłość dostaw konieczna jest współpraca z naszymi partnerami z Chin i innych krajów azjatyckich. Transport jednorazowego sprzętu medycznego, który został przyjęty w Małaszewiczach, to zgodnie z naszym stanem wiedzy, największe w historii polskiej służby zdrowia przedsięwzięcie tego typu. – powiedział Paweł Ossowski, prezes Zarządu ZARYS International Group – Główna część dostawy trafi na polski rynek medyczny, mniejsza część do naszych odbiorców eksportowych.
Bądź na bieżąco i obserwuj
