Honda świętuje 50-lecie modelu Civic hatchback i wprowadza na rynek nowy model Civic e:HEV. To jedenasta generacja kultowego kompaktu. Ten model jest oferowany wyłącznie z napędem hybrydowym, co wieńczy proces elektryfikacji europejskiej gamy pojazdów Hondy.
Układ napędowy e:HEV składa się z 2-litrowej jednostki benzynowej z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracującej w cyklu Atkinsona, dwóch silników elektrycznych, nowej jednostki sterującej przepływem mocy, a także inteligentnego zespołu akumulatorów.
Maksymalna moc układu jest równa maksymalnej mocy silnika elektrycznego i wynosi 135 kW, a maksymalny moment obrotowy 315 Nm. Deklarowana emisja CO2 nie przekracza 110 gramów na km.
Słów kilka o najważniejszym elemencie samochodu, czyli silniku. W nowym Civicu łączy on 72-ogniwowy zespół akumulatorów litowo-jonowych i dwa niewielkie, ale mocne silniki elektryczne. Sprzężono je z 2-litrowym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracującym w cyklu Atkinsona.
Zespół napędowy
Pod tylnymi siedzeniami znajduje się najnowsza wersja inteligentnego zespołu akumulatorów, który jest mniejszy i lżejszy, a jednocześnie charakteryzuje się zwiększoną gęstością magazynowanej energii. Zespół napędowy oferuje wysoki moment obrotowy, generowany od najniższych RPM i mocne przyspieszenie, zapewniając wyjątkową oszczędność.
Zaawansowany układ może płynnie przełączać się pomiędzy napędami elektrycznym, hybrydowym i spalinowym bez udziału kierowcy. Kierowca może wybierać spośród czterech trybów jazdy – Eco, Normal, Sport i nowego Individual.
Centralnym elementem systemu e:HEV jest przekładnia e-CVT o stałym przełożeniu, kontrolowana przez inteligentny układ sterowania przepływem mocy. W kabinie stworzono wyciszone, relaksujące środowisko, poprawiając ogólne właściwości jezdne pojazdu. Efektem jest odczucie płynności i równomiernego przebiegu przyspieszania.
Civic jedenastej generacji ma o 35 mm dłuższy rozstaw osi i szerszy rozstaw kół w stosunku do swojego poprzednika. Wpływa to na lepsze osiągi na prostych odcinkach drogi jak i na zakrętach. Nowy Civic jest również pierwszym w historii, w którym zastosowano przednie fotele z konstrukcją zapewniającą lepszą stabilizację i komfort pasażerów.
- Każdy nowy Civic wzbudza duże oczekiwania, a w przypadku najnowszej generacji skupiliśmy się na zapewnieniu wyższej satysfakcji, emocji i wzbogaceniu doznań kierowcy i pasażerów - mówi Tomoyuki Yamagami, szef projektu nowej generacji Civica e:HEV.
Pakiet Honda SENSING
W nowym Civicu zastosowano pakiet Honda SENSING – rozbudowany zestaw zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i rozwiązań wspomagających kierowcę.
Nowa przednia kamera o szerokim kącie widzenia 100 stopni oraz udoskonalone systemy rozpoznawania obiektów zwiększają zdolność Civica do wykrywania pieszych, krawędzi jezdni, oznakowania poziomego drogi oraz innych pojazdów, w tym motocykli i rowerzystów.
Po raz pierwszy auto wyposażono w czujniki ultradźwiękowe – po cztery z przodu i z tyłu pojazdu. Oprócz udoskonalonych rozwiązań minimalizujących skutki ewentualnej kolizji, systemu utrzymywania na pasie ruchu czy tempomatu adaptacyjnego, w Civicu wprowadzono monitorowanie martwego pola i ruchu poprzecznego oraz asystenta jazdy w korku.
W swej najnowszej odsłonie samochód jest odzwierciedleniem nowego, progresywnego, radosnego podejścia do designu, w myśl zasady Hondy „Maksimum Człowieka, Minimum Maszyny”.
Charakteryzuje się elegancką, sportową sylwetką, którą uzyskano dzięki obniżeniu o 25 mm linii maski w stosunku do poprzedniej generacji. Zwiększono powierzchnię szyb, co dało efekt rozświetlenia i przestronności wnętrza. Niżej poprowadzona linia szyb podkreśla sylwetkę pojazdu, a także zapewnia lepszą widoczność z tylnych siedzeń. Najwyższy punkt linii dachu został przesunięto do przodu w porównaniu z poprzednią generacją.