II lina metra na Targówek 2019: Otwarcie nowych stacji 15 września. Pierwszego dnia będzie można jeździć za darmo!

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
szymon starnawski / polska press
Metro na Targówek zostanie otwarte w niedzielę 15 września! Pasażerom udostępnione zostaną trzy nowe stacje. Wojewoda zakończył kontrole i dał zielone światło do uruchomienia podziemnej kolei. "My jesteśmy gotowi" - usłyszeliśmy w ratuszu. Na niedzielę przygotowywana jest niewielka uroczystość. Tego dnia nowym odcinkiem przejedziemy za darmo.

- Sześć decyzji pozwalających na użytkowanie metra zostało wydanych i są obowiązujące. Udzielamy pozwolenia m.st. Warszawa na użytkowanie metra - powiedział Zdzisław Sipiera, wojewoda mazowiecki. Wczoraj [czwartek - red.] popołudniu Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego podpisał odpowiednie dokumenty. Trwa odbieranie dokumentów przez ratusz. - Bardzo się z tego cieszymy. Mieszkańcy wkrótce będą mogli korzystać z metra - dodał Sipiera.

Oznacza to, że Warszawa dostała "zielone światło". Teraz decyzję musi wydać stołeczny ratusz. - Jesteśmy gotowi - usłyszeliśmy w ratuszu. Oznacza to, że nowym odcinkiem II linii metra przejedziemy już w niedzielę 15 września. Tego dnia, jak udało nam się dowiedzieć, nowym odcinkiem przejedziemy bez opłat. Niewielka uroczystość, z okazji otwarcia, odbędzie się przy stacji Trocka.

Dlaczego tak długo trwał proces od zakończenia budowy (w maju) do otwarcia (wrzesień)? - Ostatnie dokumenty zostały dostarczone wraz z końcem lipca - mówi nam Marzena Dębowska, Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego. - Nie wydaje mi się, żeby te decyzje były wydawane dłużej niż w przypadku poprzedniego odcinka. Metro jest bardzo złożoną inwestycją i potrzeba czasu na zakończenie prac - słyszymy. Jak dowód Dębowska pokazała stos dokumentów odbiorowych z tylko jednej stacji.

Dziś stacje są już praktycznie na ukończeniu. Położono torowisko, a obecnie montowane są posadzki, podwieszane sufity oraz ściany zatorowe. Stacja będzie utrzymana w niebieskiej kolorystyce. Na powierzchni trwa natomiast budowa zejść pod ziemię. Długość stacji będzie wynosić 163,6 m, a kubatura obiektu – 59 198 m sześciennych. Co ciekawe, podczas budowy znaleziono kości miednicy oraz fragmenty kończyn należących do ok. 20-letniej samicy słonia leśnego sprzed 115–132 tysięcy lat.

Budowa Metro Płocka. Stacja już prawie gotowa. Kiedy otwarci...

Co jest potrzebne do uruchomienia metra?

- Po otrzymaniu decyzji jesteśmy w stanie uruchomić metro w ciągu 72 godzin - mówił nam kilka dni temu Paweł Siedlecki z warszawskiego metra. W tym czasie zmienione zostaną tablice informacyjne, a także naklejki ze schematem tras nad drzwiami. Wszystko jest już gotowe i czeka w magazynie na montaż.

Obecnie trwają jeszcze prace nad rozkładem jazdy. - W szczycie pociągi będą jeździć z częstotliwością co 2 minuty 50 sekund - mówi nam Tomasz Kunert z ZTM podkreślając, że to założenia rozkładu, które są aktualnie konsultowane z Metrem Warszawskim. - Chcemy, żeby metro jeździło częściej: w międzyszczycie co 5 minut, w sobotę co 6 minut, a w niedzielę co 6.50 - tłumaczy Kunert.

Czas przejazdu na całej trasie, ze stacji Rondo Daszyńskiego (Wola) do Trockiej (Targówek), potrwa jedynie 20 minut. Dla porównania obecne połączenie jest dziesięć minut dłuższe. I to zakładając, że z Trockiej (przystanek na rogu z Pratulińską) dojedziemy do stacji metra M2 Dworzec Wileński, a potem koleją podziemną.

Co ciekawe, miedzy Szwedzką a Dworcem Wileńskim będziemy jechać 3 minuty 20 sekund. To najdłuższy czas przejazdu metra warszawskiego. Odcinek ten jest minimalnie krótszy niż Politechnika - Centrum, jednak ze względu na trasę po łuku pociągi będą potrzebowały więcej czasu na jego pokonanie.

ZOBACZ TEŻ | II linia metra. Pierwszy pociąg przejechał nowym odcinkiem. Jak wyglądają stacje Szwedzka, Targówek i Trocka? Kiedy otwarcie?

Metro na Targówek

Pod koniec stycznia pierwszy, na razie techniczny, pociąg wjechał na stacje odcinka wschodnio-północnego (Praga/Targówek). Inwestycja, za którą odpowiedzialna jest firma Astaldi kosztowała 1,066 mld zł. Odcinek, składa się z 3,14 km tunelu, trzech wentylatorni oraz trzech stacji: C16 Szwedzka (ul. Szwedzka z ul. Strzelecką), C17 Targówek Mieszkaniowy (ul. Pratulińska z ul. Ossowskiego), C18 Trocka (ul. Trocka z ul. Pratulińską).

KIEDY OTWARCIE II LINII METRA NA TARGÓWKU?

POLECAMY W SERWISIE POLSKATIMES.PL:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Ale pokazówka czy w Polsce musi być tak drogo w Turcji buduje się połowę taniej i lepiej jakościowo w Polsce drogo i tandetnie Co robiła w metrze Pani Hania a ja myślałem że ona siedzi takie przekręty to tylko w naszym kraju
G
Gość
A kiedy tramwaj na Zielony Ursynów ?
W
Warszawiak
Oby je teraz szybko otwarli, a nie kolejne dalekie terminy. :)
E
Ed Zgred
Lepsze porządne tramwaje z porządnymi przystankami. Wielokrotnie tańsze w budowie i eksploatacji , łatwo dostępne i szybkie w transporcie.
J
JAN
8 września, 11:23, JAN:

Idiotyczne zabieranie ludziom normalnych połączeń, gdzie do pracy można było dojechać w 50 minut, teraz przez to metro i kultowe przesiadki bedzie trzeba dojeżdżać dodatkowo 30 minut i nakładać drogi. Tu naprawdę nie widzę innej szansy tylko w następnych wyborach zmienić władze, może znajdzie się ktoś kto sobie z tym lepiej poradzi

Bo gorzej to już zaprojektować się nie da!

J
JAN
Idiotyczne zabieranie ludziom normalnych połączeń, gdzie do pracy można było dojechać w 50 minut, teraz przez to metro i kultowe przesiadki bedzie trzeba dojeżdżać dodatkowo 30 minut i nakładać drogi. Tu naprawdę nie widzę innej szansy tylko w następnych wyborach zmienić władze, może znajdzie się ktoś kto sobie z tym lepiej poradzi
G
Gość
5 września, 15:11, citizen:

Co z tego jak rozwalają ludziom rozkłady busów miejskich. ZTM przez to metro dodaje ludziom przesiadek, zamiast ułatwiać dojazd do stolicy - utrudnia. Gratuluje ZTM, życzymy wam rychłego bezrobocia.

Popieram! Oni chcą żeby każdy jeździł o godzinę dłużej dziennie - oby ich sz... trafił z tymi pomysłami!

j
j23
A zachodnia stronę miasta macie w d... Gorczewska zamknięta o lat
c
citizen
Co z tego jak rozwalają ludziom rozkłady busów miejskich. ZTM przez to metro dodaje ludziom przesiadek, zamiast ułatwiać dojazd do stolicy - utrudnia. Gratuluje ZTM, życzymy wam rychłego bezrobocia.
w
wer
2 tygodnie przed wyborami, przypadek

niestety po wyborach trzeba bedzie zamknac bo okaze sie ze cos jescze trzeba zrobic
Wróć na i.pl Portal i.pl