W tunelu budowanego odcinka metra na Woli pojawił się pierwszy pociąg. Nie był to jeszcze wagon metra, a skrajnik, czyli pojazd który ma sprawdzić czy wszystkie elementy zostały wykonane poprawnie.
CZYTAJ TAKŻE: Metro Warszawa 2019. Nowe stacje II linii metra otwarte [ZDJĘCIA] Jak wyglądają Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka?
Metro Warszawa 2019. Nowe stacje II linii metra otwarte [ZDJ...
- Skrajnik wpuszczany jest wtedy, kiedy w tunelu są już wszystkie instalacje. Przejeżdża cały odcinek sprawdzając, czy pociąg testowy może przejechać tym odcinkiem bezpiecznie – tłumaczy Paweł Siedlecki z warszawskiego metra. Skrajnik pokryty jest konstrukcją o wymiarach regularnego pociągu metra. W czasie przejazdu technicy sprawdzają czy w tunelu nie wystają kable, czy rynny są na odpowiedniej wysokości oraz czy nie wystaje nic w co pociąg mógłby uderzyć.
CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza linii metra w Warszawie zostanie rozbudowana. Stacje Muranów i Plac Konstytucji najpóźniej w 2026 r.
- Były pewne przeszkody, ale zostały one na bieżąco zgłoszone wykonawcy. Wszystko naniesiono i poprawiono. Tunel jest już całkowicie bezpieczny – tłumaczy Paweł Siedlecki.
- Były pewne przeszkody, ale zostały one na bieżąco zgłoszone wykonawcy. Wszystko naniesiono i poprawiono. Tunel jest już całkowicie bezpieczny – tłumaczy Paweł Siedlecki.
Przypomnijmy, że torowisko zostało ułożone na początku sierpnia. Od tego czasu na wolskim odcinku pojawiały się koleje elementy, w tym wyposażenie peronów. Zgodnie z kontraktem prace mają zakończyć się 29 listopada. Wtedy odcinek metra zostanie przekazany miastu. Od tego momentu zaczną się odbiory. Przypadek Targówka pokazał, że od zakończenia prac do otwarcia metra potrzeba około czterech miesięcy. O ile oczywiście wykonawca wyrobi się w terminie. - Nie mamy zgłoszenia od wykonawcy, żeby ten termin był zagrożony – uspokaja Siedlecki.
Zachodni odcinek II linii metra buduje turecka firma Gülermak. Powstanie 3,4 km podziemnych tuneli oraz trzy stacje: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Umowę podpisano we wrześniu 2016 roku. Gülermak za budowę kolei podziemnej otrzyma 1,148 mld zł.
POLECAMY W SERWISIE POLSKATIMES.PL:
