Koszty S7 na całym odcinku z Lubnia do Chabówki szacowane są na 3,4 mld zł. Część ma pochodzić z funduszy UE. Budowa planowana jest w latach 2014-2020.
Na ponad 16-kilometrowym odcinku powstanie aż 38 mostów i wiaduktów. Jedna z estakad ma mieć blisko kilometr długości. Najważniejszą konstrukcją będzie jednak tunel pod Małym Luboniem o długości ponad dwóch km. Tylko 160 m zostanie wykonane w wykopie, pozostała część będzie drążona jako dwie oddzielne komory, a w każdej powstaną po dwa pasy ruchu.
Jednak wybudowanie drogi ekspresowej z Lubnia do Rabki i Chabówki tylko częściowo rozwiąże problem komunikacyjny Podhala. Po prostu korki będą się tworzyć bliżej Tatr. Poprawę sytuacji może przynieść przebudowa odcinka z Chabówki do Nowego Targu (w planach GDDKiA na lata 2014-2020). Po jej zrealizowaniu z Nowego Targu będzie można dojechać do Zakopanego drogami lokalnymi, nie tylko "zakopianką". Na poszerzenie ostatniego odcinka tej ostatniej trudno liczyć w najbliższych latach. Po protestach mieszkańców i braku jednomyślności co do przebiegu i szerokości drogi, GDDKiA przerwała przygotowania do jej przebudowy.
Małopolska kolesi z partyjnego nadania sporo nas kosztuje. Sprawdź, kto zajmuje "ciepłe" posady w regionie!
Trwa konkurs na Miss Lata. Zgłoś swoją kandydaturę!
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!